Dojmy z hraní bety nového Hitmana značí návrat do minulosti
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní bety nového Hitmana značí návrat do minulosti

20. 2. 2016 19:57 | Dojmy z hraní | autor: Daniel Kremser |

Okolo nového Hitmana se od oznámení vznáší negativní aura, pramenící především z neustálých změn modelu vydávání. Nedávno se konala uzavřená beta PS4 verze, která naznačila, že se dánští vývojáři, ve snaze získat zpět část fanouškovské základny, které se nelíbil díl Absolution, drží hodně zpátky. Beta verze nového Hitmana tak ze všeho nejvíce připomíná Blood Money...

Zpátky v čase

Když před čtyřmi lety vyšla Hitman Absolution, snesla se na autory kritika ze strany skalních fanoušků za to, že jde o příliš zjednodušenou a moderní variantu klasické stealth akce. Možná si ale kritiku vzali k srdci až příliš, protože nový Hitman nepostrádá jenom podtitul, ale i nápady, které se objevily právě v Absolution. Nečekejte tedy checkpointy a připravte se na otevřené úrovně. Celkově hra připomíná právě díl Blood Money. Podle mě to není ideální, ale neznamená to, že by mělo jít o špatnou hru.

Beta nabídla dvě mise a v nich kratinký příběh, který vás vezme na samý začátek zabijácké kariéry Agenta 47, a zároveň přímo do srdce tréninkového centra ICA. Pominu, že prvních pět minut se konstantně něco nahrává, potažmo že vás hra po úvodním videu nechá ujít přesně deset kroků, jen aby se spustilo další, které se navíc zadrhává. Hovoříme však o betě, finální verze na tom může být lépe. Na filmečcích navíc hra nestojí... Co se spíše nezmění, je grafické zpracování, která je někde na úrovni Absolution. Textury i modely působí mírně obstarožně, navíc v betě chyběly animace převlékání či odhazování mrtvol do beden a skříní.

Tvůrci se celou dobu vývoje chlubí, že jim nová generace konzolí umožní realizovat rozlehlejší a propracovanější úrovně, aniž by museli přistoupit ke kompromisům právě v oblasti grafiky. Ony velké úrovně beta nenabídla, protože jde jen o tutoriálový prolog, ale přesto i ty dvě mise v betě leccos o level designu prozradily.

zdroj: Archiv

Hlavně to nerozbijte!

Po herní stránce je nový Hitman velmi podobný Blood Money se vším pozitivním i negativním, co z toho plyne. Je tedy jen na vás, jakým způsobem budete úkoly plnit, což znamená, že znovuhratelnost je přímo ukázková.

Odstranění ruského špiona tím, že jej donutíte katapultovat se ze stíhačky v hangáru plném jeho bodyguardů, má skutečně něco do sebe. Než splníte všechny výzvy a odhalíte všechny možnosti, jak daný cíl odstranit, nějaký čas vám to zabere. V tomto ohledu jsem se hrou opravdu spokojený, a přestože každé řešení zabere sotva pár minut, ve výsledku můžete hraním bety strávit hodiny - když budete zkoušet, jakými způsoby se dají situace řešit.

Pozitivně hodnotím i přehlednost uživatelského rozhraní a hned několik asistentů včetně instinktu, kteří vám pomohou jednotlivá řešení situací nejen odhalit, ale dokonce i krok po kroku provést. Pro nováčky je to skvělá zpráva a vzhledem k tomu, že jde asistence vypnout, se určitě neurazí ani skalní fandové. To vše je v pořádku, a pokud by to bylo všechno, co lze o novém Hitmanovi herně prozradit, pak bych si neměl nač stěžovat.

Rezignace na skriptovanou hratelnost či předem určený systém checkpointů beru, ale v rámci sandboxové hratelnosti se objevují i logické a technické chyby, které sráží dojem ze hry. Krom toho, že se občas postavy zasekávají ve dveřích, stojí za zmínku i fakt, že když se převlečete do uniformy, je úplně jedno co děláte. I kdybyste se stavěli na hlavu v roli plukovníka KGB, nikoho to ve světě nového Hitmana nezarazí. A když se převlečete za nejdůležitější postavu na přísně střežené vojenské základně, nikoho to rovněž netrkne, což je špatně.

Je jen na vás, zda vám takového drobnosti vadí a dokážete je přejít, aniž by vám narušily herní zážitek. Jisté díry vidím i v chování AI, která si počíná obstojně do chvíle, kdy něco provedete. Pak totiž zpravidla dochází k bizarním situacím. Třeba když strážní stojí před pootevřenou skříní a zcela ji ignorují, načež i přesto, že jde o přísně střeženou základnu a vy jste právě zabili jejich velitele, jen smutně odejdou na svá místa a pokračují v předepsané rutině. V době, kdy Metal Gear Solid posouvá pravidla stealth hratelnosti a konkrétně reakce strážných, takový přístup působí zastarale.

2016 vs 2006

Beta zkrátka naznačila, že se tvůrci z IO Interactive rozhodli hratelností vrátit o 10 let nazpátek a po herní stránce otevřenější zpracování misí Hitmanovi svědčí. Ostatně i navzdory všem zmíněným problémům jsem hrál dvě v betě dostupné mise stále dokola, jen abych si vyzkoušel všechny možnosti a scénáře. Jenže, namísto toho, aby mě beta motivovala ke koupi, nutí mě přemýšlet, jestli chci znovu hrát Blood Money v lepší grafice. Pokud bude plná hra vypadat stejně jako beta, obávám se, že pro mě to bude příliš velký krok zpět. Chápu ale, že pro jiné to bude naopak důvod, proč si nového Hitmana zahrát.

Nejnovější články