Dojmy z hraní: Hitman se vrací do větších úrovní a při práci má méně svázané ruce
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Hitman se vrací do větších úrovní a při práci má méně svázané ruce

8. 7. 2015 18:12 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

Plešatá hlava s vytetovaným kódem, ikonické kvádro, červená kravata a pistole s tlumičem. To jsou poznávací znamení agenta 47, respektive celé série Hitman, které nebudou chybět ani v novém díle. Příběhově se odehrává po Absolution a oblíbeného zabijáka v něm zažijeme na vrcholu jeho kariéry. Nejzásadnější novinkou by měly být více otevřené úrovně (některé jsou až šestkrát větší než největší úrovně v předchozím díle), ale také fakt, že nejdříve vyjde jakási základní (chce se říci early access) verze, kterou pak budou tvůrci obsahově rozšiřovat mnoho týdnů a měsíců formou DLC.

Veškerý obsah nad rámec základu bude dostupný zdarma všem majitelům hry a nepůjde prý o jednohubky. Koupě základní verze vám podle autorů „zaručuje vstupenku do světa nájemných zabijáků“ a tvůrci se zároveň dušují, že téměř každý den do hry přibude něco nového. Ať už to bude časově omezený kontrakt, na jehož splnění bude mít každý hráč na světě jen jeden pokus, nebo speciální výzvy, za které dostanete nové zbraně, pokaždé byste se měli poměřovat s ostatními.

Nicméně se nebojte, autoři nechtějí z Hitmana dělat multiplayerovou akci. Stále půjde o zážitek čistě pro jednoho hráče, v němž budete s ostatními soupeřit maximálně pomocí žebříčků, nebo se s nimi dohadovat o nejlepším postupu danou úrovní. Podle autorů je nejlepším označením nového Hitmana „kreativní akční hra pro jednoho hráče“, v níž je ale střílení až posledním prostředkem, protože primárně jde o tichý postup, precizně provedené vraždy, využívání různých převleků a skoro až adventurní prvky.

Narafičit nehodu, nebo rozpoutat masakr?

Tvůrci také mluví o tom, že chtějí dát hráči zatím největší svobodu v rámci série, a že tomu přizpůsobili i design úrovní. Můžete tak přelézt plot a přetáhnout přes hlavu zahradníka, můžete se prostřílet skrz přední dveře, můžete si zahrát na odstřelovače nebo dovnitř proniknout jako barman a svému cíli dát přesně odměřenou dávku jedu. Je to jen na vás, a pokaždé byste se měli dočkat adekvátních reakcí umělé inteligence, která prý od minula ušla pořádný kus cesty.

AI je podezíravější, nadále hraje podle jistých speciálních pravidel (pokud štípnete převlek údržbáře, budou k vám nejvíce podezíraví právě kolegové, kteří by vás mohli znát) a měla by vám být schopná zatopit i v akčních sekvencích. Důležité tak bude přesně odhadnout své možnosti a výhodu by logicky měli mít tichošlápci. Jen je třeba říct, že na velké mapě může tichý postup znamenat i dlouhé a trpělivé vyčkávání na změnu situace.

Před každou misí bude možné ukrýt si na určitých, předem daných, místech zbraně a vyzvednout je až přímo v akci. Kvůli tomu bude nutné dostat zbraň přes určitý kontrolní bod, což zní hodně slibně. Stejně tak zní dobře i fakt, že autoři z jednotlivých map odstranili jakékoliv checkpointy a byť jen náznak lineárního postupu – veškeré plánování postupu by opravdu mělo záležet čistě na vás.

zdroj: Archiv

Využívání policie k vraždění

Typickou ukázkou originálního řešení problému byla situace, kdy bylo nutné dostat pistoli na policejní stanici, aby si ji mohl agent později vyzvednout. Postup je jednoduchý: prostě ji hodí na zem tak, aby ji o pár chvil později spatřila policejní hlídka. Ta se nejdříve porozhlédne kolem, ale pistoli pak zanese právě na policejní stanici, kde ji zabezpečí v jisté místnosti. Pistole je vevnitř, teď jen přijít na to, jak si ji vyzvednout…

Tvůrci též potvrdili, že zůstanou u systému hodnocení, v jehož rámci vás budou odměňovat novými nástroji a zbraněmi. Půjde nejspíše o nějakou formu zkušenostních bodů podle čistoty provedení daného kontraktu, nicméně zatím o konkrétní podobě nechtějí hovořit – více se prý dozvíme až později. Údajně však půjde o implementaci RPG prvků a vývoje nejen zbraní, ale i samotné postavy.

S agentem 47 procestujete celý svět a do některých lokací se budete vracet. Mimo Paříže, v níž se odehrávala mise z videa, se podíváme i do Itálie, ale mělo by dojít i na exotická místa v Jižní Americe, Africe, Asii apod. V každé z lokací (i v Paříži) by se pak mělo odehrávat několik různých kontraktů, což by kvůli jejich rozlehlosti nemusel být problém.

Nový Hitman vypadá slibně a jediné, co zatím působí podivně, je rozhodnutí vydat hru nekompletní s tím, že další obsah budou tvůrci vytvářet a vydávat průběžně. Hlavně kvůli nápadu zakomponovat rozuzlení celého příběhu do jednoho z kontraktů, který vyjde až v roce 2016, zatímco základní hra bude dostupná už letos 8. prosince.

Doufám, že jde o promyšlené rozhodnutí vývojářů, které jim nenakukali byznysmeni ze Square Enix. Tvůrci se ale dušují, že při tvorbě dodatečných kontraktů chtějí hlavně naslouchat komunitě kolem hry, což je prý ten pravý důvod, proč vsadili na de facto epizodický styl vydávání hry.

Nejnovější články