Dojmy z hraní: Interstellar Marines připomíná nádherné technologické demo
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Interstellar Marines připomíná nádherné technologické demo

28. 9. 2014 15:45 | Dojmy z hraní | autor: Daniel Kremser |

Trh s akčními hrami a obzvláště pak se střílečkami z pohledu první osoby je jedním z nejvíce konzervatiních segmentů herní scény. Když už někdo prorazí vedle velkého dua Call of DutyBattlefield, většinou sází na jednoduchou hratelnost a vyšší obtížnosti, popřípadě neotřelý námět. Interstellar Marines se pokouší prosadit přesně v tomto prostoru a volí si i totožné zbraně. Štěstí to ale zatím nepřináší.

Early access v tom pravém smyslu

Platí totiž, že uvedené zbraně (přímočarost, jednoduchost) nemusí přinášet pouze úspěch, ale také obsahový nedostatek nebo zkrátka strohost obsahu, což hru spolehlivě zabíjí. To se momentálně děje Interstellar Marine, která ve formě dema pro vydavatele a později i early access verze na Steamu proplouvá herním rybníčkem slušnou řádku let a svým způsobem dokazuje, jak silná někdy může být autorská vize.

Vývojáři ze studia Zero Point Software odmítli spolupráci s velkými vydavateli a rozhodli se udělat hru po svém a jinak. Hra je kvůli tomu momentálně obsahově chudá a v těchto dnech až nepříjemně prázdná, ale je zajímavá a zjevně nesmírně ambiciózní. Do vzduchu totiž na oficiálních stránkách létají zdroje inspirace jako Vetřelec nebo právě Call of Duty a i pro Rainbow Six se tu našlo místo. Jestli tedy lze o Interstellar Marines něco říct, tak že jde o ambiciózní projekt, se kterým si tvůrci dost možná ukousli sousto, které jen tak nepřežvýkají.

I po mnoha letech vývoje hře pořád v současném stavu schází až příliš mnoho prvků. Za svých 14 euro tak dostanete spíše technologické demo. Když řeknu, že vám tvůrci dají do ruky pušku a pošlou vás bez jakékoli dodatečné omáčky, abyste si prostě jen zastříleli, popisuji realitu.

Atmosférická pecka

Zastřílíte si však v dechberoucích kulisách a momentálně dostupná osmička map může bez jakýchkoli pochyb sloužit jako výkladní skříň enginu Unity. Je až překvapivé, jak dobře se tvůrci s audiovizuální stránkou popasovali a jejich tvrzení, že jde o trojáčkovou indie hru, je v případě vzhledu určitě na místě.

Interstellar Marines exceluje především dynamickým chováním světla a stínů a něco do sebe mají i změny denní doby. Díky těmto prvkům hra působí autenticky a vyzařuje specifickou atmosféru. Temné koridory vesmírné základny nebo malé jezírko ozářené bleskem, to ve hrách jen tak neuvidíte.

Strachu z neznámého se mnohdy neubráníte a takřka okamžitě vám dojde ta inspirační reference na Vetřelce, jehož atmosféru tvůrci beze zbytku přebírají. Čekají vás temná skladiště, červené výstražní majáky a takřka battlefieldovský zvuk, který už jen korunuje dokonalou atmosféru. Nezbývá než smeknout klobouk!

zdroj: Archiv

Taktická prázdnota

Potěší i fakt, že některé prvky na mapě jsou pohyblivé. Z podlahy mnohdy vyjíždějí i celé budovy a musíte si dávat sakra dobrý pozor, za čím se kryjete. Navíc je všech 8 lokací dobře navržených, nabízí slušnou členitost a přirozeně se snaží zabránit kempování. Dynamika tedy hře rozhodně nechybí a nejde pouze o vzhled.

Tvůrcům se podařilo navrhnout i zajímavou střílečku, která klade důraz na taktiku a spolupráci. Každý promarněný život hraje velkou roli a dokonce i osamocený hráč může v momentálně jediném dostupném herním módu zvrátit průběh bitvy. Kdykoli vedle vás padne spoluhráč, vyvolá to zvláštní napětí a strategický rozměr hra získává i díky dlouhým respawnům.

Pokud máte bandu kamarádů, mohla by být Interstellar Marines hra přesně pro vás. Vlastně je ale budete potřebovat i když taktickému střílení neholdujete. Tvůrci zatím na early access verzi nenalákali mnoho lidí a desítka serverů s maximálně třicítkou přítomných hráčů v jeden moment to jen potvrzují. A je to škoda, protože tento atmosférický mix v úžasném sci-fi kabátku opravdu má něco do sebe.

Bohužel si zatím zastřílíte jen ze dvou zbraní a jeden mutiplayerový mód také není žádné terno. Navíc se zdá, že si tvůrci moc nelámali hlavu s optimalizací a změna grafického nastavení jaksi nemá na výkon hry téměř žádný efekt. Ačkoli autoři udělali zajímavý základ, který funguje, cokoli nad základní rámec zatím chybí - zdaleka nejvíc ale Interstellar Marines postrádá hráče.

Jedno velké ale

Tvůrci chtějí do budoucna maximálně sázet na kooperaci až pro čtyři hráče a také příběh. Zatímco momentální obsah je obalen zápletkou o výcviku mariňáků v tajném podzemním středisku, hotová hra by měla nabídnout kooperativní kampaň a hororové vyprávění o vesmírné základně, na které se „něco zvrtlo.“

Kampaň ale nyní za své peníze nedostanete a platí už jednou řečené. V momentálním stavu Interstellar Marines připomíná technologické demo. Audiovizuální zpracování slibuje velké věci a skvěle do určité míry vyvažuje i obsahovou prázdnotu. Peníze bych však v této chvíli za rozpracovanou verzi nedal, rozhodně ne zmíněných 14 euro.

Ani detaily, jako je plně vymodelované tělo postavy a pěkné efekty vody ulpívající na futuristické masce, totiž nedokáží úplně zakrýt fakt, že pořád dokola hrajete jeden mód se dvěma zbraněmi. Ano, hra už podporuje i sandbox režim a tolik populární možnost vytváření filmečků, ale opravdu si nemyslím, že tohle všechno za čtrnáct éček stojí. Nedávno vydaný update s první velkou co-op misí sice hodnotu hry zvyšuje, ale pořád je to ještě málo. Interstellar Marines je projekt, který se vyplatí sledovat, zatím však spíše zpovzdálí.

Nejnovější články