Princip hry je jednoduchý. Stojíte na plošince a proti vám létají kostky dvou barev. Vy máte meče dvou barev a musíte kostky mečem odpovídající barvy rozseknout. Jenže to musíte udělat v rytmu hrající skladby a ve směru, jaký vám ukazuje šipka na kostce. Také dostanete víc bodů za rázný sek, který kostku rozpůlí jak zralý meloun, než za unylé máchnutí.
Zpočátku je snadné přilétávající kostky trefovat, ale pak začne přituhovat. Série beatů na vás pošle skupinku krychlí, které už musíte rozsekat rychle a přesně s elegancí Obi-Wana Kenobiho. Pak začnou proti vám vyjíždět průhledné stěny, kterým je třeba ustoupit nebo se pod nimi skrčit. Zároveň ale musíte rozsekávat stále letící kostky, v tomhle levelu obouruč. A v tu chvíli se nejvíc ukazuje, jak skvěle nadesignovaná je Beat Saber.
zdroj: Archiv
Meče skvěle reagují na pohyb ovladačů a hra skvěle poskytuje audiovizuální zpětnou vazbu o tom, jak se vám povedl sek. Prostě poznáte, kdy jste kostku jen škrtli, a kdy jste ji profesionálně přepůlili. Díky tomu, že sekáte obouruč, netrvá moc dlouho, než si přijdete jako akční hrdina. A ve chvíli, kdy v kleku obouruč přeseknete dvě kostky ze stran, bledne před vámi i Ezio. Samozřejmě, pak se dozvíte, že tohle byl docela jednoduchý level, a že ve složitějších už se pořádně zapotíte.
Beat Saber je zkrátka skvělý příklad jednoduché hry, která dovádí několik základních prvků k dokonalosti. Ján „Split“ Ilavský a Vladimír „Loki“ Hrinčár by měli hru vydat koncem letošního roku.