Dojmy z hraní: Mad Max staví na zábavné destrukci a mlácení jako z Batmana
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Mad Max staví na zábavné destrukci a mlácení jako z Batmana

20. 6. 2015 20:00 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

V současné době Warner Bros. žije především zanedlouho vycházejícím Batman: Arkham Knight, ale v záloze na zářijové vydání mají ještě jeden vzdáleně filmový kousek. Tím je Mad Max, který staví na základě stejnojmenných filmů a vezme vás na výlet do pustiny, kde jsou všichni prostě šílení. A záleží na úhlu pohledu, jestli jste vy z nich ten nejpříčetnější, nebo největší blázen. S jediným přítelem se totiž vydáváte na zteč a snažíte se zabít všechny ty magory, kteří ve vyprahlé zemi žijí.

Nebo to tak aspoň vypadá – hra Mad Max není přímo propojená s filmem a její tvůrci se spíše snažili vystihnout jeho atmosféru. Což se jim naštěstí poměrně daří. Pustina obydlená různými lidskými kreaturami láká k prozkoumání a tvůrci kladou důraz především na tři věci: na široký a otevřený svět, na závodění a boj ve vaší káře Opus Magnum a v neposlední řadě na povedený soubojový systém.

Jakýkoliv konflikt s nepřáteli tady může probíhat třemi způsoby. Prvním z nich je klasická střelba, kterou však nebudete využívat příliš často, neboť náboje jsou v tomhle světě extrémně vzácné a víc než jinde platí pořekadlo: „Škoda rány, která padne vedle.“ I proto budete většinou buď střílet z brokovnice na opravdu krátkou vzdálenost, anebo využijete služby věrné odstřelovačky k vyčištění tábora od nepřátel z dálky a přímo z korby svého vozu.

I’m Bat… Max!

Důležitou roli budou ve hře logicky hrát souboje na blízko, v nichž Mad Max nejvíce připomíná právě v úvodu zmíněného Batmana. Jedním tlačítkem mlátíte, druhým vykrýváte útoky, jiným omračujete a proti různým nepřátelům musíte používat různou taktiku – před rychlým výpadem chlapíka se štítem musíte uskočit a třeba normální pěšáky je zase lepší vykrývat. S krytem pak souvisí i nutnost načasovat jej na správnou chvíli v rámci zlomku vteřiny, protože pokud se trefíte do kratičkého časového úseku, Maxovi se povede perfektní obrana, což znamená, že se nejen ubrání, ale také dá nepříteli pořádnou pecku.

Souboje tak získávají na dynamice a už v základu jsou alespoň lehce odlišné od zmiňovaného Batmana. Rozdílnost však u systému blokování naštěstí nekončí. Mimo to můžete ze země vzít jakoukoliv zbraň, třeba kopí s výbušným hrotem, a použít ji proti nepřátelům (kopí třeba buď hodit, nebo jej ručně zabodnout) a využít spousty provizorních zbraní ve vlastní prospěch. Velký návrat zde slaví také červené výbušné sudy, ale nějakým záhadným způsobem zrovna do Šíleného Maxe sedí jako pozadí na hrnec.

zdroj: YouTube.com

Dále je tady vaše pekelně vyladěná kára, v níž budete nejen jezdit a dohánět nepřátele, ale také jejím prostřednictvím přímo bojovat. Váš lehce šílený kamarád sedící na korbě vozu může obsluhovat celou řádku zbraní, sloužící k destrukci všech nepřátel okolo. Po dohnání velkého konvoje můžete harpunou utrhnout jednomu z aut kolo nebo vytáhnout přímo řidiče, plamenometem poškádlit osádku, brokovnicí rozstřelit nádrž anebo udělat se vším krátký proces s raketou. Souboje v autech jsou neskutečně rychlé, vyžadují hodně manévrování a z první ochutnávky působí ohromně svěže a hlavně zábavně.

Opus Magnum

Auto ostatně není jen přibližovadlo a prostředek k soubojům, ale půjde o něco skutečně osobního. Každý hráč si bude moci svůj automobil dle chutě vylepšovat a upravovat, přičemž úpravy nebudou jen vizuální, ale i funkční – můžete mít jak rychlou káru, tak pomalou mrchu, ale za to nedobytnou pevnost. Každá kombinace pak vypadá ohromně stylově a jenom kvůli zkoušení mě určitě bude bavit hledat po mapě různé součástky i šrot potřebný k nainstalování těchto součástek.

I taková drobnost jako vzhled auta dále prohlubuje ponoření do hry a ještě vylepšuje skvělou atmosféru. Je opravdu super, jak si autoři minimálně v obou demech, co jsem hrál, vyhráli s designem nepřátel, kteří vypadají opravdu nepříčetně a dokonce i strašidelně. A to tvůrci zatím neodhalili, jak budou vypadat a fungovat bossové, kteří by samozřejmě měli být tím nejhorším (nejlepším), co potkáte.

Vyprahlá pustina čeká na svého spasitele a tím se máte stát právě vy. Otevřený sandboxový svět i přes několik limitací (skály nebo neprorazitelné zátarasy) působí živoucím dojmem, a jakkoliv jsem měl z kvalit Mad Maxe strach, v současné chvíli jsem opravdu zvědavý, jak se autoři s plnou verzí popasují a jestli ji zvládnou udělat tak, aby působila i po několika hodinách svěže a správně šíleně. Pevně věřím, že ano, originálních nápadů mají dost (mj. třeba ještě ve hře využívají čutoru s vodou jako přenosnou lékárničku, která se dá doplnit jen na určitých místech). Tak Maxi, zdar na Gamescomu, nebo tedy až toho 4. září!

Nejnovější články