Dojmy z hraní - Mario a králíci tvoří koalici, kterou nechcete rozbít
zdroj: ThinkStock

Dojmy z hraní - Mario a králíci tvoří koalici, kterou nechcete rozbít

7. 7. 2017 19:15 | Dojmy z hraní | autor: Martin Bach |

Pamatujete si ještě, že šílení králíci byli původně nepřáteli legendárního Raymana? Společnost Ubisoft ale věnovala těmto postavičkám takovou míru pozornosti, že vytlačily z centra dění i samotného plošinovkového krále. Rayman se tak momentálně prohání hlavně na mobilních zařízeních, zatímco králíci se vyhřívají ve světle těch nejzářivějších reflektorů. A letos zasazují Raymanovi další ránu. Spolčí se totiž s jeho největším konkurentem, kterým není nikdo jiný než Mario. Překvapivá japonsko-francouzská spolupráce mezi Nintendem a Ubisoftem se stala jedním z taháků letošní E3, a my jsme nemohli odmítnout možnost si tuto tahovou strategii vyzkoušet na vlastní kůži.

Mario má našlápnuto

Nintendo předvádělo na E3 hned dva mariovské projekty, a je tak trochu paradoxní, že 3D plošinovka Super Mario Odyssey, jinak doslova nacpaná originálními nápady, byla v tomto tandemu tou usedlejší. Mario + Rabbids Kingdom Battle je zajímavým žánrovým mixem, který je na první pohled velmi jednoduchý k pochopení, při delším hraní ale ukazuje překvapivou hloubku.

Kingdom Battle byla v mnoha článcích přirovnávána ke hrám ze série X-COM, což je celkem přesné, ovšem tvůrci dokázali v mnoha směrech přijít s vlastními nápady. A když k tomu připočteme všudypřítomný humor, je zřejmé, že Kingdom Battle má co nabídnout.

Ačkoliv i průzkumnický mód bude obsahovat rozmanité výzvy a řadu humorných animací, nejvíce času strávíte v boji. Ten je klasicky tahový a během E3 dema jsme jej mohli vyzkoušet hned ve čtyřech obtížnostech.

Kdo chvíli stál, už stojí opodál

V prvním souboji se víceméně jen seznámíte s ovládáním. Každá postavička má k dispozici během jednoho tahu dvě fáze, jednu pro pohyb, druhou pro útok. Možnosti pohybu jsou ale širší a nespočívají jen v přeběhnutí z jednoho krytu do druhého. Pokud totiž zvolíte cestu přes jednoho z vašich spolubojovníků, můžete využít jeho energie k popostrčení do dalších, dosud nedosažitelných částí mapy.

Při pohybu můžete i útočit (pokud cesta vede přes místo, kde je schovaný protivník), a navíc i využívat nejrůznějších pomůcek, které nabízejí prostředí úrovně. V pozdějších soubojích jsme tak mohli nastavit už poměrně komplexní a dlouhé tahy, ve kterých postavička zranila dva protivníky, teleportovala se skrz zelenou trubku a odpálením se nakonec dostala do týlu nepřátel.

Základním předpokladem pro úspěch v boji je dobré krytí, ani to vám ale nemusí pokaždé pomoct. Prostředí hry je totiž zničitelné a nepřátelé toho náležitě využívají. Zničení krytu se může vymstít hlavně v případě, kdy se na bojišti objevují „neutrální“ nepřátelé. V našem případě šlo o Munchera (takový ten černý žravý „PAC-MAN“), který byl přivázaný k řetězu uprostřed bojiště, a měl své vlastní nezávislé tahy, během nichž útočil na kohokoliv, kdo zrovna nebyl v krytu. Pokud tedy váš nepřítel nemá k dispozici další tah, je lepší se soustředit na ničení jeho krytů a samotný útok nechat na Muncherovi.

Podobných vychytávek nabízí Mario + Rabbids Kingdom Battle mnoho a relativně krátké E3 demo nám jich určitě i mnoho skrylo. Každopádně se můžeme těšit na desítky specifických útoků, speciální schopnosti i postupné verbování dalších bojovníků. To vše si podle posledních zpráv užijeme hned ve čtyřech světech v kampani i v „lokálním“ multiplayeru. A to nejlepší na konec – Mario + Rabbids se na Nintendu Switch objeví už koncem srpna.

Nejnovější články