Celkový dojem možná ovlivnila špatná volba prezentované části hry. Pouštní lokace z prvního traileru jsou schované kdo ví kde a místo nich jsme vstoupili do naprosto generické továrny. Nebo to byla vesmírná stanice? Vojenská základna? Neurčitý a zaměnitelný design prostředí šel ruku v ruce se zapomenutelnými nepřáteli. Jednou to jsou modří roboti, jindy žlutí roboti, nebo brouci.
Právě barevnost ale hraje zásadní roli, protože změna zabarvení střel je jedním z hlavních herních mechanismů. Co směrové tlačítko na d-padu, to jedna barva. K dispozici je bílá, žlutá, zelená a červená a stejně jsou obarvení i nepřátelé. Už asi tušíte, že střílení zelených kulek do červeného nepřítele nebude ten nejlepší nápad. A taky že není. Pokud na vás jde banda červených hmyzáků, jednoduše přepnete zbraň do režimu červené, zamíříte a začnete kropit. Ne snad, že byste zeleným střelivem nezpůsobovali červeným emzákům poškození, ale odpovídající barvou to budou mít nepřátelé za sebou výrazně rychleji. A vy taky.
zdroj: Archiv
ReCore je vlastně docela obyčejná střílečka z pohledu třetí osoby. Jen bez systému krytí, místo něhož je ve hře dvojitý skok a raketově poháněné boty, kterými se můžete posunout ve vzduchu o několik metrů dopředu. Namísto krytí tak hopsáte, létáte a neustále zůstáváte v pohybu. Do toho vám občas hra předhodí jinak barevnou kombinaci nepřátel, a zároveň s pohybem po prostředí tak řešíte koho jakou barvou střílet.
Takhle to nezní špatně, ale kámen úrazu je v samotné hratelnosti. ReCore se prostě nehraje dobře. Špatně sice taky ne, ale celá hra působí jako by se k nám propadla časem z minulé generace konzolí. A ani na ní by nějak zvlášť nevynikala.
Častá změna barev je spíše otravná a skákání i poletování taky na zábavě tolik nepřidá. Obyčejnost soubojů nijak zvlášť neozvláštňuje ani váš robotický mazlíček, který je neustále po vašem boku, pomáhá v soubojích a má, na rozdíl od hlavní hrdinky, sympatické animace.
Hlavní hrdinka se tváří trochu prkenně, zatímco její robo-pejsek se občas hezky podrbe plechovou tlapkou za uchem. Mdlý dojem z celé hry nespraví ani jednoduché environmentální puzzly nebo vizuální styl, který má něco do sebe. Možná jsou pouštní pasáže mnohem zajímavější, možná se hra pak rozjede a možná jen tvůrci vybrali špatnou úroveň. Tak jako tak jsem z ReCore odcházel trochu zklamaný.
Je to velká škoda, vzhledem k zasazení a vůbec tématice celé hry. Ale třeba se ještě z ošklivého káčátka vyklube něco zajímavějšího. Byla by škoda, kdyby si tvůrce Mega Mana, producent Resident Evil a spousty dalších her, pošramotil pověst zrovna takovouto hrou.