Dojmy z hraní - nová karetka Mythgard vyzývá Hearthstone i Magic: The Gathering
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní - nová karetka Mythgard vyzývá Hearthstone i Magic: The Gathering

16. 11. 2018 17:30 | Dojmy z hraní | autor: Patrik Hajda |

Asi se ptáte, jestli je opravdu zapotřebí další karetní hra. Pokud se nechcete trápit složitými zákonitostmi a zahrát si naprosto kdekoliv, Hearthstone je jasná volba. Opakem budiž pravidlově složitější Magic: The Gathering Arena a někde mezi najdete ještě Gwent. Po čerstvé zkušenosti s Mythgardem musím říct, že čtvrtá karetka se určitě ještě vejde.

Nejdřív jsem byl velmi skeptický. Video, které najdete tradičně o dva odstavce níže, není vůbec přesvědčivé a vlastně mě od zjišťování dalších informací jen odradilo. Pak jsem si ale všiml tlačítka „Play“ na oficiálních stránkách a zažral se do singleplayerové kampaně Mythgardu běžícího ve webovém prohlížeči.

Ne že by příběh byl nějak extrémně zajímavý, ale jeho zasazení do urbanistického fantasy punku mě dokázalo vtáhnout. Předělové pasáže pomaličku vykreslující příběh i jeho atmosféru jsou často přerušeny souboji, které jsou povětšinou na život a na smrt s rozličnými monstry, ale někdy jde o pouhé vyřešení hádky v partě přátel nebo zkrocení vlčího štěňátka…

zdroj: Archiv

Samotná hratelnost by se samozřejmě dala přirovnat k výše jmenovaným karetkám. Popravdě si z každé bere něco, ale dohromady nabízí unikátní celek, který mě dokázal vytrhnout z reality. A to jsem v případě karetních her pořádný pedant – jen tak nějaká mě nezaujme.

Kouzlo Mythgardu spočívá v rozvržení bojiště. Stejně jako v Hearthstonu a Magicu hrajete karty z ruky za pomoci many na svou stranu stolu a útočíte na stranu druhou. Nicméně každá plocha pojme přesně sedm bytostí, které navíc hrajete do předpřipravených slotů. S každou jednotkou pak můžete buď zaútočit před sebe (viz dále), nebo ji posunout o jednu pozici doleva či doprava.

Bytost uštědří svou porci zranění protihráči jen v případě, že tři sloty přímo před ní jsou prázdné, jinak se můžete sami rozhodnout, do které z blokujících bytostí zaútočíte (pokud některá z nich nemá tauntovací defender). Bytosti si jednoduše vymění zranění, které po vzoru Hearthstonu přetrvává.

Mechanismus, který klade důraz na pozici vašich jednotek na bojišti vůči jednotkám soupeře, funguje na výbornou, jelikož vyvolává opravdu hodně strategických možností. Podobně je na tom i zdejší manový systém.

Klasicky na začátku kola dobíráte jednu kartu z balíčku a abyste získali manu, musíte jednu ze svých karet spálit (zamíchat ji zpět do balíku). Tím získáte nejen manu, ale i krystal. Zahrání každé karty vás stojí obě tyto měny dohromady. Vtip je v tom, že mana jako taková je sdílená napříč všemi vašimi kartami, ale krystaly slouží k hraní karet jen jedné z pěti barev, ze které je také pálením získáte.

Pálení karet spolu s jejich hraním znamená, že se vám ruka zmenšuje rychleji, než se stíhá doplňovat. Proto si dobře rozmyslíte, jestli skutečně potřebujete pět man, abyste mohli zahrát dvě karty najednou, nebo si radši necháte víc možností na ruce do příště.

Mythgard zdroj: tisková zpráva

To by byly dva zásadní prvky, které Mythgard silně odlišují od konkurence. Jinak samozřejmě počítejte s různými rasami, mraky efektů, tvorbou komb, stavbou balíčků, otevíráním boosterů a prostě vším, co nabízejí ostatní karetky.

Mythgard si momentálně můžete vyzkoušet na oficiálních stránkách v alfě, časem se zpřístupní i early access verze na Steamu a až hra jednou vyjde, bude samozřejmě free-to-play s možností utratit reálné peníze za kartičky. Všechny ale prý půjde získat prostým hraním v režimech PvE, klasickém PvP 1v1, a počítá se i s 2v2. Já jsem na výsledek moc zvědavý, protože už v alfě se slušně bavím.

Nejnovější články