Dojmy z hraní: Pyre dokazuje, že úspěch Bastion a Transistor nebyla náhoda
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Pyre dokazuje, že úspěch Bastion a Transistor nebyla náhoda

4. 7. 2016 19:15 | Dojmy z hraní | autor: Daniel Kremser |

Na E3 samozřejmě jezdí vedle vystavovatelů a novinářů i mnoho vývojářů, kteří jen chtějí okoukat nové trendy a být v kontaktu s kolegy v oboru. Patřili mezi ně i tvůrci ze Supergiant Games, kteří za sebou mají hry jako Bastion či Transistor, a nyní pracují na nadějně vypadající Pyre. Jde o ručně kreslenou záležitost po vzoru Transistor, říznutou ovšem stylem vyprávění a příběhovými postupy Banner Saga. Pyre jsem si jako jeden z mála mohl během E3 vyzkoušet, čili jsem se na vlastní kůži přesvědčil, že pořád vypadá úchvatně.

Nezávislá nádhera 

Možnost zahrát si Pyre se řadí mezi jeden z nejpříjemnějších momentů celé E3. A nejenom proto, že jde o výbornou hru. Ona i ta schůzka, naplánována částečně přes Twitter, která se odehrála na zemi před místnostmi Activision, měla něco do sebe. Snad to byla přirozenost a uvolněnost v kontrastu s dopředu nalinkovanými prezentacemi na stáncích. Perfektně to každopádně k Pyre pasovalo, protože je jiná, když vybočuje nejen ze schémat černobílých vyprávění plných osudových voleb, ale i klasického stylu tahovky, z níž tvůrci dělají dynamickou akční záležitost.

Supergiant Games rádi pracují s herní formou a nebojí se dělat něco nového, respektive vědí, jak relativně neokoukané věci dovést do perfektně fungujícího výsledku. A je úplně jedno, zda jde o funkci vypravěče, soubojový systém, nebo dokonce i smrt. Ano i s tou si umějí poradit, minimálně to tedy naznačilo půlhodinové demo Pyre, které mi ukázal hlavní scenárista. Nezapomněl přitom zdůraznit, že jde také o hru, ve které nelze selhat, čili ani prohra nebo špatné rozhodnutí vás nezastaví. A není to jediná výstřednost, kterou hra předvádí.

Na první pohled Pyre zaujme grafikou, která je ručně dělaná, a doslova přetéká nápady. Rozverná barevná paleta a unikátní virtuální svět v případě Pyre vytváří úchvatné kulisy, od kterých nelze odtrhnout oči. Psa s knírkem, co si hraje na hipstera, ostatně jen tak někde nepotkáte a určitě nejde o jediné specifikum celého zasazení. Svébytný hudební doprovod, který rozvádí skvělý motiv z úvodního traileru, jen potvrzuje, že Supergiant Games je studio, které přetéká talentem. Svou výjimečnost dokazují v každé hře a myslím, že Pyre nebude výjimkou.

Staronová hra 

Kombinace příběhového RPG, ve kterém nechybí volby, s akčně pojatou tahovkou nabídla během půlhodinového dema spoustu zábavy. Obzvláště systém vyprávění skrze náhodné události a rozhodnutí po vzoru Banner Saga či cestování s karavanou zapomenutým světem odpadlíků, kteří byli vyhnání ze světa normálních lidí, působí i navzdory zjevné inspiraci překvapivě svěžím dojmem.

Hned na první dobrou je znát, že to tvůrci berou po svém. Scenárista Greg Kasavin (přes 10 let šéfredaktor GamesPotu) prozradil, že volby by neměly být tak osudové jako v případě Banner Saga, protože Pyre by měla nabídnout daleko uvolněnější a pohádkovější atmosféru. Nebudete se tak muset neustále strachovat, co za katastrofu přijde příště, a více si vychutnáte překrásný herní svět.

zdroj: Archiv

To stejné lze říci o soubojích, které tvoří druhou část hry, a rozhodnou o tom, jestli si Pyre zamilujete, nebo naopak skončí v propadlišti dějin. Dynamický koncept, v jehož rámci ovládáte trojici postav a snažíte se dostat magický orb do plamene soupeře na druhé straně, má hned několik taktických rovin, které hráče tlačí do rychlého rozhodování. Se zmiňovanou tahovkou to tedy v případě Pyre není až tak žhavé. Přestože souboje přejímají mnohá pravidla a principy tahových soubojových systémů se čtverci na zemi, tahy zde nenajdete. Namísto toho dostanete parádně vymyšlenou akci, která navzdory své rychlosti nerezignuje na taktiku.

Supergiant Games se nebojí experimentovat, ale zároveň se taktéž obracejí do minulosti a nestaví novátorství nad dobrou hru. K odkazu Transistor se tak obrací v případě soubojů, zatímco k Bastion v podobě vypravěče. Obojí už se tvůrcům osvědčilo a není důvod tyto prvky opouštět. Již tradičně jdou obě složky ruku v ruce a vzájemně se doplňují. Obával jsem se jen RPG prvků, ale zbytečně, protože je tvůrci pojali minimalisticky - jde spíše o drobnost, o kterou se hra stará sama, a téměř vás s ní neobtěžuje. 

Záruka kvality 

Není možné hodnotit hru podle půlhodinového dema. Zatím to ale vypadá, že v Pyre je všechno na správném místě – příběh je zajímavý, souboje zábavné. Zároveň hra už nyní budí dojem, že je hotová, přestože vyjde až v prvních měsících příštího roku.

Nejnovější články