Dojmy z hraní: Stukov umí svou aktivní podporou s nepřáteli v Heroes of the Storm pořádně zamávat
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Stukov umí svou aktivní podporou s nepřáteli v Heroes of the Storm pořádně zamávat

22. 7. 2017 18:30 | Dojmy z hraní | autor: Adam Homola |

Blizzardí MOBA Heroes of the Storm přivítala nedávno svého 68. hrdinu, 12. supporta a 15. hrdinu ze StarCraftu. Viceadmirál Alexei Stukov se poprvé objevil skoro před dvěma dekádami v datadisku Brood War a teď dorazil se svou velkou pazourou i do Heroes. A minimálně u mě se hned po pár hrách zařadil mezi nejzábavnější supporty v celé hře.

Ne snad že bych nad tím předchozím ohrnoval nos, Lúcio je i díky svému bruslení po zdech zábavný, jen mi přijde trochu pasivnější. Zato Stukov má do klasického healera dál, ale je aktivnější, agresivnější a při hraní s ním se zapotíte trochu víc, než během vyhrávání nejnovějších brazilských hitů. Přesto může bývalý admirál díky vhodné kombinaci Healing Pathogen a Bio-Kill Switch vyléčit klidně celý tým v ten nejkritičtější okamžik.

With great power…

Stukov je takřka definicí hratelnosti založené na přístupu risk – reward. Pan admirál nemá moc života, chybí mu teleportace či jakákoliv jiná úniková možnost a některé schopnosti vás na pár vteřin přišpendlí na jediné místo, kde se ani nehnete. Třeba když levačku, za kterou by se nemusel stydět ani Doomfist, zaboříte do země a natáhnete ji za nepřátelské opevnění.

Za takové riziko máte ale na oplátku solidní damage a jedny z nejlepších možností jak nepřátelský tým vyprudit. A to až do takové míry, kdy na vás vyšlou svého nejlepšího asasína. Stukov je ve schopných rukách doslova pohromou pro všechny semknuté a úzce spolupracující týmy.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

S pomocí Éčka a patřičně nechutné Lurking Arm můžete dělat víc, než se na první pohled zdá. Lurking Arm mi navíc přijde jako první adept na nevyhnutelný nerf. Stačí ji umístit například mezi nepřátelské věže, čímž si zajistíte mnohem plynulejší push, kdy nepřátelé nemůžou jen tak stát u brány a snažit se útok odrazit. Nejde ani tak o poškození, jako o vedlejší efekt Silence.

Z extrémně nebezpečného nepřátelského týmu se tak na chvíli stanou jen mlčící jehňátka, která se musí pořádně rozmýšlet. Buď se budou držet vzadu, odkud na vás jejich schopnosti nedosáhnou, nebo do toho musí jít naplno, vystoupit před bránu a riskovat, že si na nich smlsnete vy. Podobně se mi s Lurking Arm dařilo nepřátelský tým rozdělit, zdržet, nebo ho alespoň na chvíli zmást. Někdy stačí jen pár vteřin a máte klíčový relic v kapse.

…comes great irresponsibility

Výborný control umožňují i obě ultimátky, a to nejen během úkolů a team fightů, ale během kterékoliv potyčky. Jakkoliv je třeba Flailing Swipe užitečná a může být i smrtící (zkuste se dostat nepřátelům do zad, a pak je swajpnout směrem k vašim věžím a kamarádům), osobně volím většinou Massive Shove. Už jen kvůli tomu, jak vtipně nekonečně dlouhá ruka vypadá.

Navíc je vždycky skvělé vidět, jak se celý nepřátelský tým chystá na velký teamfight, jehož hlavní páteří bude každou chvilkou chargující Butcher. Načež vy řeknete „Nope“ a namotivovaného řezníka odsunete třeba až přes půl mapy. V takové chvíli nastupuje na nepřátelský tým panika, organizace letí z okna pryč a vy je můžete rozsekat na kousky.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

Hraní za Stukova není jen hraním si s pozicemi nepřátel. Musíte koukat na životy kolegů, ve vhodné chvíli na ně házet Healing Pathogen a v ještě vhodnější chvíli jeho efekt znásobit skrze Bio-Kill Switch. Ideálně je potřeba také počkat, až se Pathogen rozšíří na všechny dostupné hrdiny. Zde se ale opět dostanete do risk-reward pozice, kdy leckdy potřebujete počkat (ať už na cooldown nebo jiného hrdinu), ale na druhou stranu váš tank v přední linii umírá a vy potřebujete Bio-Kill Switch aktivovat co nejdřív.

Podobně musíte uvažovat i nad rozšiřováním Weighted Pustule, kdy je potřeba zvážit efekt zpomalení v kontextu poškození, rozšíření a možnosti prchajícího nepřítele dorazit, pokud bude zpomalený. V takovém případě se nepřátelští hrdinové nechtějí shlukovat, a pokud prchá jeden chudák zpátky k týmu s Weighted Pustule nad hlavou, měli by se mu ostatní spíš vyhnout. Stukov tak není jen dobrým členem do party – může nepřátelskou partu rozbít a tu svoji stmelit jako nikdo jiný.

Zranitelný admirál

Za Stukova se hraje jedna báseň do chvíle, dokud není v nepřátelském týmu dobrá Valeera, Nova, Zeratul nebo prostě kdokoliv, kdo vás může překvapit a má velký burst damage. Právě třeba taková Valeera vás za vhodných podmínek sejme během vteřiny a ani Nově to nemusí trvat nijak zvlášť dlouho.

zdroj: Archiv

To je už ale nevýhoda Stukova - své okolí, pozice nepřátel i vašich hrdinů musíte sledovat s o to větší bedlivostí, raději se držet zpátky a zapojovat se do soubojů jen opatrně, když to situace dovolí.

Kolem a kolem je Stukov zase po čase hrdina, který mě opravdu bavil snad po všech stránkách. Nejen svým vzhledem a možnostmi, ale především hratelností. Čirá forma risk – reward je někdy o nervy a často vás zklame, ale jindy umí vykouzlit situace, které si pamatujete hodně dlouho.

Nejnovější články