Dojmy z hraní: Sword Coast Legends je elektronická verze Dungeons & Dragons
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Sword Coast Legends je elektronická verze Dungeons & Dragons

21. 9. 2015 20:15 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

RPG jako za starých časů. Tak zní kouzelné zaklínadlo, které se k uším hráčů nese v poslední době poměrně často především díky Kickstarteru. Ani tradičně financované hry však nezůstávají stranou. Sword Coast Legends nabídne podle tvůrců hratelnost inspirovanou legendami typu Baldur’s Gate nebo Icewind Dale, zasazenou do známého a oblíbeného světa Dungeons & Dragons. Silnou licencí to nicméně nekončí, neboť autoři mají odvahu i na zavádění novinek, z nichž nejvýraznější je možnost tvořit dobrodružství v roli pána jeskyně. Ten dostane k ruce komplexní editor, v němž bude moci stvořit jak jedinou jeskyni, tak dlouhou příběhovou kampaň.

V první chvíli si nicméně musíte zvolit šablonu lokace, kterou chcete upravit: tvůrci se zaklínají, že šablon by mělo být pro každý prostor opravdu hodně, a přestože aspoň zpočátku neumožní přetvářet úrovně kompletně, nějakého velkého opakování bychom se dočkat neměli. A hned také ukázali, jak se dá na x způsobů pozměnit jeskyně – a tak se jednou ve stejně rozložených místnostech proháněli kultisté, podruhé se jednalo o zaprášené podzemí plné pavouků, potřetí šlo o doupě banditů plné nakradených pokladů, luxusních pokojů i chodeb osvětlených loučemi… fantazii by se meze klást zkrátka neměly.

Piš, skládej a skriptuj svůj příběh

Svobodu byste však neměli dostat jen ve tvorbě dekorací, ale také při tvorbě příběhu: sami si tak budete moci ve vestavěném editoru psát vlastní dialogy, odemykat možnosti v návaznosti na výši určitých vlastností, tvořit charaktery s vlastním příběhem, určovat sortiment obchodníků atd. Vedle toho pak samozřejmě můžete využít i skriptování a předpřipravit hráčům určitá překvapení. Při příchodu k opuštěné chajdě tak třeba mohou družinku hráčů přepadnout kultisté, přičemž při skriptování přesně určíte oblast, kde mají hráči stát, stejně jako určíte typ nepřátel a místa odkud mají vyběhnout.

U jednotlivých nepřátel můžete sami nakonfigurovat, jaké mají mít k dispozici vybavení, co z nich má po smrti vypadnout, jaké mají používat schopnosti a kouzla a jak se v boji chovat. Snadno si tak lze vytvořit zapamatovatelné nepřátele s určitými ikonickými schopnostmi, stejně jako netradiční bossy. I přes velkou míru komplexnosti se pak zdá, že editor je dostatečně jednoduchý na to, aby se v něm neztratil ani nadšený laik. Cílem je, abyste nemuseli umět programovat, ale mít především chuť vyprávět nějaký ten příběh. Všechna vytvořená dobrodružství by se měla dát sdílet, k čemuž tvůrci pravděpodobně využijí Steam Workshop.

zdroj: Archiv

Možná se ptáte, co je na editoru mimo jeho přístupnosti tak odlišné – vždyť možnosti modifikace tady jsou už dlouho a třeba Neverwinter Nights je nabídla už dávno. Sword Coast Legends však na rozdíl od klasických modifikací neomezuje roli pána jeskyně jen na tvorbu dobrodružství, ale umožňuje mu jej vyprávět v reálném čase hráčům. Za pochodu se tak můžete rozhodnout hru zlehčit či ztížit, aby měla družina optimální průchod hrou. To samozřejmě zahrnuje i možnost přímo ovládat bosse i normální příšery, přidat nebo ubrat pasti, upravit odměny, přidat nějakou tu indicii, která hráče nakopne při řešení hádanky… Možností by mělo být spoustu.

Jedinou slabinou navrženého systému je tedy lidský faktor: pán jeskyně jako takový by se totiž měl snažit hráče pobavit a ne je prostě porazit – možnosti k tomu totiž má. V prezentovaném demu, kdy se role pána jeskyně v autory vytvořeném dungeonu chopil jeden z novinářů, jsem toto pocítil na vlastní kůži. Při souboji stačilo pánovi jeskyně začít nekontrolovatelně spawnovat potvory, aby nás všechny sprovodil ze světa: a setkávat se s tím ve hře pravidelně by bylo ošidné. Autoři proto hned přispěchali s vysvětlením, že každý pán jeskyně obdrží po konci dobrodružství hodnocení od hráčů, což by mělo ukázat, kdo je dobrým vypravěčem, a kdo si jde jen léčit mindrák.

Maminko, když já ostatní hráče nerad!

Sword Coast Legends však není jen o roli vypravěče. Jakožto hráči každého dobrodružství si totiž užijete jak dialogů a voleb, tak taktického realtime soubojového systému s možností pauzy, který je pro klasická RPG ikonický. Sword Coast Legends nicméně zvládá dobře míchat jednotlivé schopnosti, a i když v multiplayeru ovládáte jen jednu postavu, nenudíte se – jen tu taktiku musíte domlouvat přes mikrofon.

Mimo režimu pro kooperativní hraní čtyř hráčů a vyprávění různými pány jeskyně hra nabídne i singleplayer, kde ovládáte celou partu a užíváte si klasické CRPG hratelnosti. O náplni singleplayerové kampaně tvůrci po celou dobu vývoje tajemně mlčí, nicméně by mělo jít o hrdinské dobrodružství, v němž budete dávat dohromady rozpadlou guildu a bránit svět před obrovským nebezpečím. Zkrátka klasika, která potěší. Ostatně, příběh a návrh této části hry mají na svědomí vedoucí scenáristé a designéři Dragon Age: Origins, což by snad mělo být jistou zárukou kvality.

Sword Coast Legends vyjde pro PC, MAC a Linux už 29. září, přičemž hra podporuje multiplayer napříč platformami. Vydání verzí pro PS4 a Xbox One je plánováno na konec roku a podle plánů autorů by mělo být možné, aby si i konzolový hráč zahrál s tím na PC.

Nejnovější články