Dojmy z hraní: The Elder Scrolls Legends může být zajímavá alternativa k Hearthstone
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: The Elder Scrolls Legends může být zajímavá alternativa k Hearthstone

15. 6. 2016 15:00 | Dojmy z hraní | autor: Adam Homola |

Fakt, že Hearthstone roste konkurence, je překvapivý asi tak, jako když se po roce 2005 začalo objevovat jedno MMORPG za druhým. Stejně jako tehdy World of Warcraft přiblížila MMO žánr masám, se to podařilo s Hearthstone v kategorii sběratelských karetních her. Různé firmy tedy nelení a snaží se do Blizzardem otevřených dveří také strčit nohu. A v případě Bethesdy jde o nohu s názvem The Elder Scrolls: Legends.

Právě karetní hra od Bethesdy byla na její E3 tiskovce jednou z mála hratelných záležitostí. A přestože byly větší fronty na Bethesda VR i nové multiplayerové mapy do Dooma, své zájemce si TES: Legends našla. Vedle tréninku proti AI jsem si tedy zahrál i proti živým kolegům a s převahou vyhrál. Těžko říct, jestli pomohly zkušenosti z Hearthstone, ale ke škodě rozhodně nebyly.

Nechci se ale chlubit, nýbrž zdůraznit, že jestli máte v Hearthstone nahráno, budete v The Elder Scrolls: Legends jako doma. Obě hry se liší v mnoha ohledech, ale základy mají stejné. V dolní části boardu jste vy, v horní části nepřátel, místo mana krystalů máte Magicku, na začátku dostanete ne výběr ze tří karet s tím, že ty nevhodné můžete vyhodit.

zdroj: Archiv

Místo tauntu je v Legends guard a najdete tu i místní obdobu mechaniky battlecry. Největším rozdílem mezi The Elder Scrolls: Legends a Hearthstone je rozdělení hrací plochy na dvě poloviny - „lajny“, jak tomu říkají i samotní vývojáři. Hned při prvním tahu mi přišly dvě lajny matoucí a zbytečně moc jsem řešil, co kam dát. Vtip je v tom, že minimálně ze začátku je to jedno. Prostě vytáhnete jednu kartu doleva, druhou doprava a další karty vytahujete tam, kam je potřeba.

Nepřítel totiž taky využívá obě lajny a vy nemůžete s kartou nalevo zaútočit na soupeřovy karty napravo. Dvě lajny hru obohacují a poměrně rychle uvidíte, jak je potřeba změnit uvažování a začít taktizovat. Najednou jsou totiž před vámi „dvě“ hry, a pokud máte jednu kartu s guardem (tauntem…), musíte řešit, kam ji dáte. Hrozba na pravé lajně může být velká, ale vy zase máte v levé lajně cennější karty.

Podobné uvažování jsem pak aplikoval na každý tah, protože i když dominujete jedné lajně, může vám druhá podrazit nohy. Taktizování a potyčky na levé i pravé straně mě v těch několika málo hrách bavily, ale dovolil bych si tvrdit, že bez nich by hra ztratila na zajímavosti. Příjemnou novinkou jsou také runy, které vám dají šanci na alespoň částečné pozastavení rozjetého nepřítele. Jakmile vám totiž spadnou životy na určitou hodnotu, vyfasujete potenciálně silnou kartu, která může otočit situací na bojišti.

Jakmile jsem se trochu rozjel a dostal jsem nepřítele naráz na polovinu životů, vytáhl proti mně tři silné karty, a hned jsem se musel nové situaci na bojišti přizpůsobit. Stejně jako v jiných karetních hrách, i tady záleží na sestaveném balíčku a samozřejmě na štěstí - jak vám budou chodit karty. V žádné z her jsem se ale necítil ani vyloženě ztracený, ani jako bych hrál proti té nejhloupější umělé inteligenci. A když už to vypadá zle, přijde zase jedna ze silnějších karet.

zdroj: Archiv

Vizuálně The Elder Scrolls: Legends sice nezaostává, ale pořád obsahuje prvky, které bych u hry od Bethesdy nečekal. Jde sice jen o detaily jako obyčejný bílý font na černém pozadí, některé animace postrádající šťávu a podobné drobnosti. Když se ale naskládají na sebe, tak hře ve výsledku něco chybí. Jestli je to tvář, duše nebo onen těžko popsatelný vlastní „feeling“, je těžké říct, ale nemohu se zbavit pocitu, že by na tom měla Bethesda ještě trochu zamakat. Respektive by měla dohlédnout na vývojáře z Dire Wolf, aby celý zážitek ještě poladili.

Jinak hráče v TES: Legends čeká sice hezká, ale nijak zvlášť vzrušující hra. I přesto jsem se bavil a s chutí jsem si zahrál další zápasy. Hratelná alfa verze bohužel neobsahovala možnost sestavit si balíček, vybrat si specifika postavy nebo příběhový mód. Vyzkoušet jsem si tak mohl jen malou část hry, ale ani ta mě neodradila. Problém možná je, že mě ani nenadchla. A to je ve chvíli, kdy trhu pevnou rukou vládne gigant Hearthstone, možná trochu problém.

Nejnovější články