Dojmy z hraní: Total War Warhammer dominuje magie, ekonomika a parádní bitvy
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Total War Warhammer dominuje magie, ekonomika a parádní bitvy

18. 6. 2015 8:00 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

Nový přírůstek do série Total War už při odhalení příjemně překvapil. Vymanil se totiž z historických okovů a slibuje přenést komplexní strategii do populárního světa Warhammeru, což dodalo tvůrcům hry nový impulz a hlavně přineslo na stůl soubor zcela nových pravidel. A autoři populární série byli nuceni sjet z vyjetých kolejí a začít přemýšlet, jak upravit fungující herní koncept, aby mohli postihnout všechna specifika licencovaného světa, ale zároveň zachovali typickou hratelnost série. Aspoň to tedy v našem rozhovoru tvrdili.

Total War: Warhammer tak má zůstat v jádru dobře známou hrou, kterou ozvláštní několik specifik. Hned tím prvním, demonstrovaným na již dříve prezentované bitvě o Blackfire Pass, je rozdílnost jednotek jednotlivých frakcí a jejich unikátnost.

Zatímco na straně Impéria stojí poměrně klasické síly tu a tam podporované nějakým tím mágem nebo střelci na gryfech, na straně zelenokožců (orkové a goblini) se to jen hemží specialitkami. Na jedné straně kráčí obří tarantule, na druhé si to mašíruje obr a středem armády kráčí vojáci, kteří před brněním dávají přednost hezké barvičce.

Strach a hrůza

Normální vojáci pohled na obří nestvůry nesou špatně – zaváhají, mají různé postihy a v krajním případě mohou začít dokonce utíkat. V demu jsme nicméně měli štěstí, neboť jednotky Císařství měly ve svých šicích jen nebojácné muže a dostalo se tak na využiti všech zajímavých dalších prvků. V první řadě jsme viděli, jakou neplechu dokáží unikátní jednotky napáchat – pár rozmáchnutí obrovým kyjem a celá skupina rytířů vzala za své.

Na druhou stranu pak ale tvůrci využili příležitosti a na požádání ukázali, že ani velké a unikátní potvory nejsou nesmrtelné. Soustředěný útok tří jednotek pěšáků z několika stran dostal obra pod tlak a po chvíli se již poroučel k zemi.

Ke slovu tak začala přicházet i magie – viděli jsme obří padající meteorit, božskou nohu zašlapávající nepřátele v prach a další a další zajímavé věci. V samotné bitvě pak kouzla působila až příliš silným dojmem, nicméně v následném rozhovoru autoři přiznali, že takovouto magickou přestřelku ve hře zažijeme jen velmi zřídka, jako tomu je i ve stolní verzi Warhammeru.

Silné, ale ne neporazitelné

Kouzlení totiž má svá omezení. Na rozdíl od stolní verze Warhammeru tady ale neházíte kostkami, abyste zjistili, jaké množství many máte k dispozici, ale hra vám určité množství many generuje na pozadí předem daným tempem. Tahle míra závisí na oblasti, kde se zrovna nacházíte – u plání Chaosu budou „Magické vichry“ cloumat silněji než v mírumilovných oblastech, kde se nic neděje (a kde kvůli tomu nevykouzlíte třeba vůbec nic). Na magická omezení je tak nutné myslet už při skládání armády, neboť mnoho kouzelníků může znamenat stratégovu smrt.

zdroj: Archiv

Autoři se tak dušují, že zachovají vybalancování hry právě díky limitům na kouzlení a jejich poměrně náročnému odemykání na stromech schopností. Logická omezení pak mají držet zkrátka i výše zmíněné nestvůry: jejich velikost jim sice může poskytovat určité výhody, ale zase je nikdy neschováte do lesa, abyste pak vpadli nepříteli do týla.

Rasy a jejich strategický život

Hra jako taková se pak samozřejmě neodehrává jen na bitevních polích, ale také na strategické mapě světa. U ní však rovněž bude záležet, za kterou ze čtyř slíbených frakcí budete hrát. Císařství se bude podobat klasickým lidem, ale takoví zelenokožci si třeba příliš neužijí diplomacie (jejich strategie je sejmout, co se pohne) a navíc budou vzhledem ke svému kulturnímu pozadí vzkvétat spíše v době války, než v době míru. Bojující ork je totiž spokojený ork a pokud nebude mít dostatek nepřátel k mlácení, začne mlátit i své přátele okolo a vaše armády se v dobách klidu budou ztenčovat samy od sebe.

I přes to zní spokojené válčení jako výhoda? Představte si vypiplané veterány, kteří jsou naštvaní a chtějí jít bojovat, ale je jich z původní stovky sotva pět. Bouří se, chtějí jít na smrt a vy buď můžete čekat, než se doplní jejich stavy a riskovat, že se mezitím někde opijí a zabijí u ohně, nebo jim jejich přání splnit. AI je nevyzpytatelná a je jen na vás, jestli ji ukočírujete.

V rozhovoru se nám nicméně jeden z tvůrců přiznal, že se spoustou mechanik ještě experimentují a dolaďují je. Přestože chtějí ctít pravidla stolní verze, nemohou je převzít 1:1 – něco zkrátka v RTS nefunguje. Zatím se ale zdá, že jim jde experimentování pěkně od ruky a Total War: Warhammer se má čile k světu. 

Další původní videa, trailery, první dojmy, blogy a novinky z E3 2015 najdete v našem souhrnném Games.cz E3 2015 speciálu! Online nás můžete sledovat i na Facebooku, Twitteru, Instagramu a Youtube.

Nejnovější články