Dojmy z hraní - v novém Call of Cthulhu pocítíte bezmoc, strach a šílenství
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní - v novém Call of Cthulhu pocítíte bezmoc, strach a šílenství

6. 7. 2017 13:15 | Dojmy z hraní | autor: Martin Bach |

Hlavní hrdina Edward Pierce prochází opatrně jednou z mnoha místností rozsáhlého panství na ostrově Darkwater. Všude kolem je přítmí, které narušuje jen pár svíček osvětlujících dominantu místnosti – velký vzácný obraz, který kdysi namaloval pološílený autor. Edward cítí, že jej malba jakousi nevysvětlitelnou silou přitahuje. Ale když se přiblíží, uvědomí si, že něco je špatně. Obraz se hýbá a vlní, jako by se něco chtělo dostat zpoza něj ven. Edward se ukryje, ta věc se už ale mezitím osvobozuje ze svého vězení. Edward utíká do jedné z vedlejších místností, sahá po jednom z nožů, které najde v lovecké vitríně. Naděje, že by se snad mohl ubránit, ale trvá jen pár sekund. Záblesk a temnota.

Věrnost předloze

Tak nějak vypadala závěrečná scéna E3 dema hry Call of Cthulhu, kterou už více než dva roky kutí francouzské studio Cyanide. „S Cthulhu nemůžete bojovat,“ vypráví nám jeden z vývojářů a naznačuje tak hlavní premisu hry – nečekejte akci a divoké střílení. Call of Cthulhu bude specifickou RPG detektivkou se stealth pasážemi a zdrcující atmosférou.

Autoři se snaží držet Lovecraftovské mystiky a respektovat způsob, jakým je předloha vyprávěná. Vše začíná jako zdánlivě banální případ, ke kterému se Edward Pierce, jako válečný veterán a soukromý detektiv, přimotá víceméně náhodou. Sarah Hawkinsová a její rodina zemřela během rozsáhlého požáru panství na ostrově Darkwater. Policie případ odložila jako nehodu, Edward ale dostal za úkol (zatím nevíme od koho) podívat se celé tragédii ještě jednou na zoubek.

Překvapivě komplexní

Ačkoliv zpracování z pohledu první osoby automaticky evokuje spíše akční pojetí, Call of Cthulhu bude především detektivní adventurou. V roli Edwarda budete prozkoumávat temný a zdánlivě prázdný zámek a hledat stopy ve speciálním detektivním módu. Právě informace vám totiž otevřou nové větve v dialozích s obyvateli Darkwater, napoví vám, na které drobnosti se soustředit, a nakonec vám pomohou i v hledání způsobu jak porazit Cthulhu. Ne, bojem to opravdu nepůjde, ale co kdyby existovala i jiná cesta?

V E3 demu jsme byli svědkem rozhovoru s nerudným správcem panství, který chtěl čmuchajícího Edwarda okamžitě vyhnat a ideálně mu přidat ještě nějakou ránu pěstí navíc. Edward měl ale předtím trochu času na prozkoumání okolí a mimo jiné přitom zjistil, že o hroby Sáry Hawkinsové a jejích dětí se někdo stará a nosí na ně květiny. Mohl tak zahrát domovníkovi na city a získat v něm důležitého spojence a zdroj informací do budoucna. Stejně tak se ale můžete pustit i do konfrontace – Call of Cthulhu nechá v tomto směru volbu na vás, ale autoři se netají tím, že dostatek informací vám hru značně ulehčí.

zdroj: Archiv

Call of Cthulhu bude ale zároveň i RPG, přičemž hlavní inspirací byla autorům stejnojmenná stolní hra od Chaosium, kterou si přímo licencovali. Můžeme se tedy těšit na skutečně komplexní systém, ve kterém postupně rozvíjíte devět rozdílných vlastností hlavního hrdiny. Až na výjimky se tyto vlastnosti týkají intelektu a skutečně vám pomáhají ve vlastním vyšetřování. Neustálý pozor si musíte také dávat na úroveň příčetnosti. Nejde ani tak o to, že by Edward mohl zešílet (i když se vsadíme, že to bude možné). Důležitější je, že snížená příčetnost aktivuje v hrdinovi nejrůznější fobie, které vám pak mohou nadělat velké problémy. Například klaustrofobie způsobí, že pokud se budete delší dobu schovávat před nepřáteli na stísněném místě, můžete dostat infarkt.

Call of Cthulhu vyjde ještě do konce tohoto roku pro PC, PS4 a Xbox One

Nejnovější články