Dreamfall Chapters: V Praze je blaze
zdroj: tisková zpráva

Dreamfall Chapters: V Praze je blaze

17. 9. 2013 21:00 | Dojmy z hraní | autor: Pavel Dobrovský |

Ragnar Tornquist se společně s Dagem Schevem tváří jako dvojka uličníků, kteří se vetřeli do obchodní haly Gamescomu, aby posedávali po sterilních kavárnách a nad kelímkem kávy ukazovali lidem svojí nezávislou hru. Dreamfall Chapters, která na Ragnarově Macovi běží, skutečně nezávislá je a Ragnar s Dagem, jinak zasloužilí a zkušení vývojáři, se potěšeně usmívají, když vypráví o pocitu volnosti, jaký na výstavě zažívají. „Už tu nejsme s velkou firmou a nemusíme s úsměvem prezentovat hry s dlouhým a komplikovaným vývoje - ukazujeme to, co je jen naše, čemu věříme a jen těm lidem, kteří projeví zájem,“ říkají.

Dreamfall Chapters získala skrz Kickstarter a vládní granty kolem dvou miliónů dolarů, tedy necelou polovinu rozpočtu předcházející Dreamfall: The Longest Journey. Studio Red Thread Games vyvíjí Chapters v Unity 4 a na rozdíl od ostatních velikánů Kickstarteru (Schafer, Fargo) jí zatím neprovázejí žádné problémy. „Všechno nám vychází, jako kdybychom si to objednali u Štěstěny,“ směje se Ragnar. Na obrazovce právě postává Zoë Castillo v pražské čtvrti města Europolis.

Kyberpunková Europolis bude jednou z centrálních lokací celé hry a najdete v ní ozvěny všech výrazných měst střední a západní Evropy. „Dreamfall začínala v severoafrickém prostředí připomínajícím futuristickou Casablancu, teď jsme se rozhodli být evropští,“ říká Scheve.

„Cestování a poznávání jiných kultur a míst je pro Dreamfall zásadní, proto jsme šli megalomanskou cestou a spojili hodně měst do jednoho.“ Europolis bude mít desítky lokací, které odpovídají tomu, co by se stalo, kdyby na ruinách současné Evropy vznikly nové a spojené aglomerace.

...

Právě pražská čtvrť bude pro všechny hráče zásadní. Bydlí v ní totiž protagonistka Zoë Castillo, která odsud vyráží na svojí dlouhou cestu do světů Arcadie a Starku. Znamená to, že Praha dopadne podobně jako v hollywoodských filmech, kde běžně hraje Budapešť nebo vidíme jeho dominanty umístěné na vrcholky zasněžených hor? Scheve takový laciný přístup odmítá s tím, že jejich Praha je inspirována současnou podobou a atmosférou města. Památky jsou sice pěkné, ale kvůli nim hru nehrajeme, že?

S Ragnarovou pomocí procházíme nočním náměstím a přilehlými ulicemi, které vypadají jako by byly postaveny na podobě současných Vinohrad. Secesní domy lemují ulice, některé z nich drží pohromadě železná konstrukce (památkáři zuří) a na nich se blyští neonové nápisy. Na lavičkách polehává pár alkoholiků a popelnice budoucnosti opodál česky říká: „Pozor, zanechte prosím vaše odpadky ve mně.“ Celek působí podivně cize, a zároveň jako důvěrně známé místo.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Dva popelářští roboti se hašteří v rohu a Ragnar ukazuje, jak intuitivní je kombinace 3D pohybu a point and click přístupu. Kurzor se při 3D pohybu magneticky připíná na objekty, na které se Zoë dívá - kliknutím myší nad kterýmkoli z nich získáte plnou kontrolu. „Na tomhle ujíždějí zejména španělští novináři,“ směje se Ragnar. Náhle si uvědomí, že tři španělští novináři mu fascinovaně zírají přes rameno. „Máte u vás rádi adventury, co?“ Sí, sí.

Praha se do hry nedostala náhodou. Tvůrci po ní úmyslně sáhli, ale její podoba a detaily jsou ovlivněné přímo z vnitřku vývojářského týmu. Hlavní grafik Českou republiku a Prahu často navštěvoval, protože jeho manželka je Češka. Podle Tornquista a Scheva svému manželovi pomáhala, takže se z jeho výletů do Prahy stal více insiderovský než turistický zážitek, což se promítá na podobě pražské čtvrti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Dreamfall Chapters vyjde na PC, konzoli WiiU a připravuje se dohoda o distribuci na Xbox Live a PSN, které jsou nyní otevřenější nezávislé produkci. Ostatně, kvůli domlouvání detailů je Ragnar na Gamescomu. „Měl jsem pár obchodních schůzek a, je mi to skoro trapné říkat, všechno vyšlo skvěle,“ říká. Skvěle vypadá i jeho hra, kterou očekávejme koncem příštího roku. Prý přesně na čas.

Nejnovější články