E3 2012 dojmy: Černý kůn jménem Project P-100
zdroj: tisková zpráva

E3 2012 dojmy: Černý kůn jménem Project P-100

30. 6. 2012 16:38 | Dojmy z hraní | autor: Martin Bach |

V záplavě mnohokrát viděných AAA hitů a pokračování zaběhlých sérií má občas člověk odůvodněnou potřebu hledat zapomenuté perly. Na E3 jsme toho svědky každý rok a Petr už okolnosti našeho snažení vysvětloval i v tomto podcastu. Najít na výstavě typu E3 2012 nějakou zajímavou a neokoukanou hru je stále těžší, ale přesto to není nemožné. Dragon Commander, The Cave nebo právě Project P-100 jsou toho jasným důkazem.

Nová hra od firmy Platinum Games (autoři brutálního Mad Worldu a kritiky zbožňované Bayonetty) byla na stánku Nintenda mírně řečeno upozaděna a osamělého Wii U kabinetu jsem si všiml až těsně před odchodem ze stánku. Ale stálo to za to - ať už Project P-100 bude launchovou hrou Wii U, nebo vyjde až později, jsem si prakticky jistý, že půjde o jeden z nejlepších počinů na této nově vznikající platformě.

Robotická invaze

Project P-100 má nejen podivný název (ten je zatím pracovní), ale je to i docela netradiční hra. Vzdáleně může připomínat sérii Pikmin, ale skutečně jde jen o první pohled. Ve skutečnosti je to v podstatě izometrická akční hra, která se od ostatních liší tím, že v ní ovládáte celou skupinu superhrdinů. Příběh je velmi jednoduchý - Země je napadena mimozemskými superstroji a místní superhrdinové zjistí, že jako jednotlivci na ně nestačí. Spojí tedy síly a vrhnou se do akce.

Nečekejte ale komiksovou týmovku typu Avengers. V Project P-100 ovládáte hrdiny skutečně jako nerozdělitelný houf bojovníků, který se pohybuje tam, kam směřujete svůj analogový ovladač. Když tedy přijdete k nepříteli a začnete útočit, stačí mačkat jen jedno tlačítko a všichni hrdinové mlátí robota o sto šest.

Jejich společná síla ale spočívá v jiné věci - na dotykové obrazovce Wii U GamePadu můžete kdykoliv nakreslit příkaz (například čáru, čtverec a podobně), kterým určíte jednu supervlastnost, a ta se pak automaticky namapuje na jedno z tlačítek. Po jeho stisknutí se pak houf hrdinů promění například v obří pěst, která zasadí nepříteli větší ránu, v otevřenou dlaň (pro překonání vysokých překážek) nebo v dlouhý lidský řetěz, kterým překonáte velké propasti.

zdroj: Archiv

Nástup do boje

Takto popsané to možná působí jednoduše, ale hra nabízí skutečně velkou variabilitu akce a supervlastností, takže prostoru k vyblbnutí je tady opravdu hodně. A to ještě nemluvím o tom, že v interiérech se zobrazení hry přepne do klasického third person 3D, které uvidíte jen na obrazovce ovladače. V těchto momentech pak nebojujete, ale řešíte logické hádanky. V E3 demu jsem se do této situace dostal jen jednou a hádanka byla velmi jednoduchá, ale podle slov autorů bude v pozdějších fázích pěkně přituhovat.

Zajímavým prvkem Project P-100 je také rekrutování dalších členů týmu. Základní chumel hrdinů totiž můžete obklopit (na ovladači nakreslíte kruh) určitým množstvím civilistů a tím je absorbovat do party. Nemusím dodávat, že množství lidí v hejnu je ekvivalentem života, takže nabírání nových členů (ze kterých se automaticky stanou superhrdinové) je základem úspěchu. Stejně důležité je ale i používání krytů a dobře načasované střídání speciálních a klasických útoků, protože hrdinové mají určitou společnou energii, která se celkem rychle vyčerpává.

Celkový pocit z E3 prezentace Project P-100 byl velmi pozitivní. Přestože hra působí na první pohled poněkud překombinovaně, ve výsledku přijdete jejímu ovládání na kloub během dvou, tří minut. A vždy když už to pak během hraní vypadá, že se situace začínají trochu opakovat, přijde nový nápad, který nebezpečí nudy rychle zažene. Někomu možná nesedne grafická stylizace (malý test - na hře pracuje Hideki Kamiya, což je autor které herní série?) nebo třeba vzhled nepřátel, kdy i ti nejmenší nepřátelští roboti jsou obři a pro bossy je vaše parta superhrdinů ekvivalentem obtížného hmyzu. Ale to už je věc osobní volby. Pro návykovou hratelnost se dá ale překousnout ledacos, ne?

Project P-100 je v rámci line-upu Wii U příslibem té nejvyšší kvality. Originální projekt s osobitým zpracováním i herními principy se při startu nové konzole vždycky hodí a teď už můžeme jen s napětím čekat, zda to Platinum Games do zahájení prodeje nové konzole všechno stihnou.

Nejnovější články