E3 2012 dojmy: Dead Space 3 odměňuje smrtí
zdroj: tisková zpráva

E3 2012 dojmy: Dead Space 3 odměňuje smrtí

18. 6. 2012 20:10 | Dojmy z hraní | autor: Martin Bach |

V místnosti, ve které byl během E3 2012 předváděn třetí díl hororové série Dead Space, byla ukrutná zima. Američané to obvykle s klimatizací přehánějí, takže rutinéry herních výstav nemůže taková věc překvapit. Stánek Dead Space 3 byl ale mrazivý i na americké poměry. Nabízí se samozřejmě úvaha, že šlo o záměr vyvolat ve všech přítomných fyzickou účast na tom, co mezitím na plátně zažíval navrátivší se Isaac Clarke. Obrněný hrdina předchozích dvou dílů je samozřejmě ústřední postavou i ve trojce, tentokrát ale přijde s celou řadou změn, přičemž některé z nich pravověrné fanoušky asi příliš nepotěší.

Ale nepředbíhejme. Nebudu vám nyní popisovat celé demo scénu po scéně, ostatně, podívat se na něj můžete sami v článku. Namísto toho se vám pokusím vysvětlit, proč si nemyslím, že by se z Dead Space 3 musela nutně vyklubat bezduchá third person střílečka, jak naznačují dosavadní ukázky a sýčkující hráči.

Tak především, je tady slib autorů. Vím, že za něj si nic nekoupíme a nemusíme mu věřit, každopádně na přímou otázku mi vývojáři odpověděli, že v DS3 budou, vedle novinek, i klasické klaustrofobické scény z vesmírných lodí, a že jejich cílem rozhodně nebylo rezignovat na hororovou atmosféru. K jejímu vytvoření hodlají tentokrát ale využít rozmanitější prostředí - nejen povrch planety Tau Volantis, který jsme všichni viděli na E3, ale i další planetu (nikoliv zamrzlou), vesmírnou stanici, a podobně. Zatímco prvním dvěma dílům byl často vyčítán určitý stereotyp, trojka by se těmto námitkám měla postavit čelem.

Co se příběhu týče, nebylo zatím oznámeno prakticky nic. Isaac ztroskotal na zasněžené planetě, snaží se pátrat po Ellie a zároveň zjišťuje, že právě na Tau Volantis by mohl být ukryt klíč ke konečnému zničení necromorphů. V tomto směru tedy nic nového a největší novinkou třetího dílu by tak měl být kooperativní multiplayer, do kterého může váš kolega naskočit kdykoliv se domluvíte.

Pakliže se tak stane, dostane pod ruce novou postavu, vojáka Johna Carvera. Ten pak Isaacovi nejen pomáhá v soubojích, ale zároveň rozšiřuje i samotný příběh hry: dočkáte se animací, rozhovorů a scén, které v klasickém singleplayeru neuvidíte. A autoři vám ani nedají možnost si druhou postavu "nasimulovat" pomocí AI - zkrátka, buď máte kámoše s DS3, nebo některé scény prostě neuvidíte.

Dojmy novinářů, se kterými jsem mluvil po skončení prezentace, se nepřekvapivě stáčely právě ke kooperaci a nutno přiznat, že byly veskrze pozitivní. Osobně bych byl ale opatrný - vývojáři se zatím zdráhali prozradit jakékoliv další podrobnosti, včetně toho, zda budou moci oba hráči sdílet například náboje, lékárničky nebo další užitečné věci. Hra ve dvou lidech ale každopádně vypadá smysluplně a mohla by posloužit minimálně jako motivace k opakovanému hraní.

Hodně diskutovanou věcí kolem Dead Space 3 zůstává míra akce. Podle E3 prezentace mi sice nepřipadalo, že by se hra nějak výrazně zrychlila, ale změna prostředí, a především přidání lidských nepřátel, posouvá pocitově Dead Space 3 více směrem k čisté akci.

Tady je ale třeba uvědomit si dvě věci. Za prvé, prezentované demo představuje samotný začátek hry, tedy něco, na čem vás hra bude učit ovládání a základní herní principy. A za druhé, v ukázce úplně chyběly některé klasické propriety série Dead Space jako inventář, ponk a podobně. Tyto věci by hru při normálním provozu zpomalily a my jenom doufáme, že se jich autoři ve třetím dílu nevzdají úplně. Zatím na to bohužel nechtěli potvrdit.

Dead Space 3 je další hrou od EA, která posunuje zajetou sérii ke změnám, které někteří fanoušci nevítají zrovna s nadšením. Větší rozmanitost a variabilnější akce by ale v tomto případě přeci jenom nemusely být na škodu, a pokud by nepřišly, je možné, že by nám už napotřetí přežvýkaný chleba nezachutnal.

Nejnovější články