E3 2012 dojmy: Pět vražd v Hitman Absolution
zdroj: tisková zpráva

E3 2012 dojmy: Pět vražd v Hitman Absolution

4. 7. 2012 19:00 | Dojmy z hraní | autor: Martin Bach |

Návrat zabijáka číslo 47 vzbuzuje na herní scéně velké emoce. Ať už je to vinou kontroverzní kampaně, nešťastnými prezentacemi na herních výstavách, nebo kvalitou samotné hry. Jisté ale je, že Hitman Absolution zatím nesbírá mezi fanoušky série velké ovace. Zřejmě i proto se IO Interactive rozhodli na E3 2012 ukázat nejen hned dvě mise z plné verze hry, ale zároveň odhalit, kolik možných způsobů jejich řešení bude hráčům k dispozici. Rychle tak nechali zapomenout na obecně negativní ohlas na jeptiškový trailer a prezentovali hru skutečně takovou, jaká je, respektive v listopadu tohoto roku bude...

Král Čínské čtvrti

Kdokoliv přišel v době E3 na stánek Square Enix, mohl si libovolně zahrát misi nazvanou King of Chinatown. Z mise už uteklo na internet poměrně dost videí, takže určitou představu o její náplni si můžete udělat sami. Hitmanův úkol je velmi jednoduchý - sejmout mafiána, která ovládá celou čtvrť. Kousek města, do kterého se podíváte, je poměrně malý, ale za to je přeplněn neskutečnými davy lidí. Po vzoru Assassin's Creed se mezi nimi proplétáte a snažíte se vymyslet, jak svůj cíl, který stojí na vyvýšeném místě uprostřed náměstí a je obklopen strážci a policajty, dostat. Přímé akční řešení v tomto případě nepřichází v úvahu, protože nepřátel je v okolí skutečně tolik, že nemáte kam utéct.

Misi jsem si zahrál dvakrát, pokaždé jiným postupem. Nejprve se mi podařilo otrávit jídlo, které pak mafiánský boss snědl a padnul k zemi. Podruhé jsem zvolil akčnější řešení - nastražil jsem výbušninu na kmotrovo auto, přilákal ho spuštěným alarmem a bylo to. Dvě možnosti, to není špatné, nicméně to není zdaleka všechno. Na monitorech ostatních hráčů se totiž dělo úplně něco jiného, a jak následně potvrdili i autoři, způsobů likvidace v této misi je mnohem více.

V protějším domě je možné najít místo, odkud se dá cíl zlikvidovat odstřelovačkou. Vražda se dá také zamaskovat jako nešťastná náhoda se spadlou plošinou a po dalším způsobu odlákání se dá šéfík zavraždit i tiše nožem. Každopádně, důležité je nechvátat, pozorovat možnosti, pamatovat si, co postava dělá a kde se pohybuje a mít neustále oči otevřené.

Hitman Absolution bude přímo vybízet k opakovanému hraní. IO Interactive připravili systém výzev, které nelze kompletně splnit při jednom dohrání a hra by vás tak měla sama motivovat k tomu, abyste se k jednotlivým misím vraceli a hledali nové možnosti. Notně vám to usnadní systém zabijáckého instinktu, který odhaluje číslu 47 interaktivní místa, směr pohybu nepřátel a jejich přítomnost i skrz zdi.

Instinkt je ale možné vypnout přímo v menu hry a osobně už nyní vím, že to bude první věc, kterou v Hitman Absolution udělám. S touto pomůckou je totiž hra až směšně jednoduchá, a jak trefně poznamenal jeden redaktor IGN, působí to, jako byste si zapnuli nějaký cheat. Na druhou stranu, vzhledem k tomu, že hry podle IO Interactive dohrává jen 20 procent lidí, dá se přítomnost tohoto prvku pochopit. Je ale dobré, že jde o volbu, nikoliv o nutnost.

Ulice Naděje

Druhá mise z Hitman Absolution se už na E3 2012 ukazovala jen za zavřenými dveřmi. Narozdíl od zabíjení v Chinatownu šlo o ukázku z pokročilejší části hry a děj se mezitím z přelidněného velkoměsta přesunul do zapadákova jménem Hope. Level jsem si nemohl zahrát sám, prezentoval jej brand director John Brook, který přítomné kolegy novináře hned na začátku upozornil, že tentokrát bude ukazovat přímý průchod misí, bez alternativních možností - a to především z časových důvodů.

Město Hope je poměrně velké a pohybovat se v něm můžete naprosto libovolně. Cílů je tentokrát hned pět - jde o členy gangu, který terorizuje místní obyvatele a zároveň hraje samozřejmě nějakou zatím nespecifikovanou roli v hlavním příběhu. Pořadí likvidace si můžete zvolit sami a sympatické je na tom hlavně to, že události, které s jednotlivými vraždami souvisejí ovlivňují následně situace v dalších případech.

Jako názorný příklad byla předvedena likvidace jednoho z členů gangu, při které hitman vyhodil do vzduchu autoopravnu. Na místo se okamžitě logicky seběhli policajti z celého okolí, čímž vám usnadnili cestu k dalšímu gangsterovi, který postával přímo u policejní stanice. Toho by bylo možné zlikvidovat i bez výbuchu, ale šlo by o větší výzvu.

Při plnění jednotlivých "zakázek" využíval John některé klasické postupy známé z předchozích dílů série. Typicky třeba převleky, které ale musíte používat obezřetně. Pokud se třeba převléknete za stavebního dělníka, nejste úplně chráněn, protože vaši "kolegové" si vás všimnou a po určité době způsobí poprask. Důležitou složkou hry je také odlákávání případných svědků a vůbec bohatá interakce s okolním prostředím.

Pihy na kráse

Nemá smysl zastírat, že během prezentace byly na předváděné hře patrné i nejrůznější chybky. Jako první mě praštila do očí grafika, která není vyloženě ošklivá, ale současných standardů rozhodně nedosahuje. Především modely postav a obličeje jsou mírně řečeno nepovedené. Na druhé straně, samotné prostředí hry je detailní a autoři mysleli i na spoustu drobných vtípků, na které narazíte v odlehlých zákoutích a při pozorném průzkumu. Nejde o nic, co by narušovalo atmosféru hry, toho se nemusejí fanoušci bát - naopak jde o drobnosti vyplývající z okolního světa.

Obvyklou bolestí stealth her je chování NPC a podle E3 prezentace nebude zřejmě Hitman Absolution výjimkou. V dokonalém obleku oháknutý plešatý cizinec, který odchází z místa výbuchu, rozhodně není pro hromady policajtů nijak podezřelý. Naopak když se v převleku snažíte co nejnenápadněji zmizet z místa činu při spuštěném alarmu, pochůzkář po vás začne střílet okamžitě hlava nehlava. Trochu podivně působí také funkce point shooting. Tu sice budete moci využít jen pokud budete mít vysokou úroveň instinktu, přesto na mě naklikání pěti cílů v jakémsi zpomaleném módu a jejich následná automatická likvidace, působila nepatřičně.

I přes tyto úlitby většinovému publiku je Hitman Absolution hardcore hrou, kterou by si fandové předchozích dílů mohli užít. Bude záležet samozřejmě ještě na celé řadě dalších detailů, na E3 nás ale IO Interactive přesvědčili, že letos na podzim máme zůstat připraveni.

Nejnovější články