E3 2012 dojmy: Rayman Legends stráží příchod Wii U
zdroj: tisková zpráva

E3 2012 dojmy: Rayman Legends stráží příchod Wii U

8. 6. 2012 12:45 | Dojmy z hraní | autor: Martin Bach |

První zkušenost s novou herní platformou je vždy speciální. Pamatuji si, když jsem na E3 poprvé hrál na PlayStationu 3, Xboxu 360, Wii, Kinectu nebo DSku, a díky Rayman Legends si nepochybně dobře zapamatuji i svou osobní premiéru s Wii U. Nová konzole od Nintenda možná nevzbuzuje u veřejnosti takové prvotní nadšení, jako její předchůdce, naše zkušenosti ale dokazují, že vysoká očekávání mohou být pro novou platformu spíše přítěží, než pozitivem. Takže v tomto ohledu se Nintendo trápit nemusí. Možná i proto zatím neoznámilo podrobné technické specifikace Wii U (spekuluje se o "last minute" přidání paměti, na jejíž nedostatek si prý stěžují devkitem vybavení vývojáři), a svou tiskovku, a následně i prezentaci, na E3 soustředilo výhradně na hry. A jak jsem se přesvědčil na vlastní kůži, Rayman Legends nehraje v jejich výčtu žádnou druhořadou roli. Naopak, vedle LEGO City Undercover, jde o zřejmě nejpůsobivější hru v současném Wii U lineupu.

Na stánku Nintenda jsme se během necelé čtvrthodinky ujistili v několika věcech. Především, ač to zní skoro neuvěřitelně, Legends vypadá po grafické stránce ještě lépe, než jeho loňský předchůdce Origins. Grafika je dokonale ostrá, detailní a přestože hraje všemi barvami, nespadá do zbytečného kýče. Rayman Legends jsou tak jednou z nejhezčích her letošní E3 a Ubisoft v tomto směru odvedl skutečně dokonalou práci, která definitivně potvrzuje, že i něco tak "zastaralého", jako je 2D plošinovka, může vypadat velmi moderně.

Základ Rayman Legends je pochopitelně stále stejný. Pokud se rozhodnete hrát v singleplayeru, dostanete opět poctivou a v mnoha případech dost obtížnou plošinovku, která vás nenechá vydechnout. Tabletový Wii U Gamepad je v tomto případě jen pojistkou proti přepnutí televize a na jeho displeji se odehrává to samé, co na velké obrazovce. Pakliže si ale Rayman Legends budete chtít užít v maximální parádě, je třeba přizvat si k hraní alespoň jednoho kamaráda ke kooperativnímu multiplayeru. Při něm ovládá jeden z vás Raymana (hra ale podporuje až další čtyři hráče) v normální plošinovce a s normálním gamepadem v ruce. V našem případě to byl nový Pro Controler, využít by ale měl prý jít i klasický Wiimote. Druhý, nebo chcete-li hlavní hráč, má zcela odlišnou úlohu. Ovládá jednu ze známých raymanovských postaviček, létajícího žabáka Murfyho, používá Wii U Gamepad, je jakýmsi strážným andělem ostatních účastníků hry a zároveň i účastníkem samotné akce.

Už vás vidím, jak se ušklíbáte a říkáte si, že za Murfyho nebude chtít nikdo hrát, protože nikdo si dobrovolně nevezme vedlejší úlohu. Ostatně, zkušenosti z mnoha podobných dřívějších pokusů dávají téhle skepsi reálný základ. V Rayman Legends je ale všechno jinak. Hra působí na první pohled velmi vyváženě a zábavně pro oba styly hraní. Murfyho úkoly jsou velmi rozmanité, dostatečně obtížné a zároveň důležité natolik, abyste si nepřipadali zbyteční. Nový Wii U Gamepad sice jen nakláníte ze strany na stranu a využíváte jeho dotykové funkce, celkově ale Raymanovi neocenitelně pomáháte. Hra je tak akorát rychlá na to, aby všechno to přesekávání lan, zvedání plošinek nebo odstraňování překážek bylo dostatečnou výzvou, ale pokud se i přesto budete nudit, můžete se s Murfym pustit i do akce a likvidovat nepřátele. Nejlépe vám princip hry přiblíží video, které jsme natočili na stánku Nintenda, pro naše účely nyní stačí zopakovat, že multiplayer v Rayman Legends je velmi zábavný a nový ovladač v něm předvádí své nejlepší vlastnosti - je přesný, intuitivní a velmi lehký, takže by snad neměla hrozit rychlá únava rukou. Ale tady jenom odhaduji, na definitivní potvrzení by byla nutná delší zkušenost.

To samé ostatně platí i o celém Rayman Legends. Pokud si hra udrží tak fantastické tempo a vysokou úroveň designérských nápadů, kterou předvedlo E3 demo, dostane Wii U do vínku vskutku nečekanou third-party pecku, která si nezadá s těmi historicky nejlepšími plošinovkami od samotného Nintenda. Zatím nemáme jediný důvod nevěřit v dobrý konec.

Nejnovější články