E3 2013 dojmy: Murdered: Soul Suspect je výživnou duchařinou
zdroj: tisková zpráva

E3 2013 dojmy: Murdered: Soul Suspect je výživnou duchařinou

23. 6. 2013 13:30 | Dojmy z hraní | autor: Miloš Bohoněk |

Nejzářivější prezentace celé E3. Doslova. Místnost byla osazena UV lampami, které zřetelně zvýrazňovaly každý kousek bílého oděvu. Z prezentační místnosti se rázem stala slezina duchů, což se k Murdered: Soul Suspect perfektně hodí. Jde o detektivku plnou nadpřirozena, kde se to duchy jenom hemží, a kde vyšetřujete nejzáludnější možný případ – vraždu sebe samotného.

Doug Van Horne, autor příběhu Murdered, je dvoumetrový holohlavý chlap, kterého si člověk při vstupu do stánku pletl s vyhazovačem. Nesuďme však knihu podle obalu, Doug má celou hru zjevně velice dobře promyšlenou. Ukázal nám samotný začátek, kde vás nadpozemsky silný muž s kapucí prohodil oknem z druhého patra a dole na silnici do vás vyprázdnil celý zásobník.

Příběh detektiva Ronana O'Connora, muže s děravým hrudníkem, ulíznutým kloboukem a věčně žhnoucím cigárem, tím však teprve začíná. Ocitl se v předpeklí a klidu se mu nedostane, dokud nedořeší své pozemské záležitosti.

...

Salem, město čarodějnic

Lepší zasazení snad tvůrci ani zvolit nemohli. Murdered: Soul Suspect se odehrává v massachusettském městečku Salem, které má za sebou krvavou historii honů na čarodějnice. Pověrčivost lidé tehdy využívali k pragmatickému zbavování se nepohodlných sousedů nebo milenek, ale jde o jednoduše využitelnou tematiku. Do duchařské detektivky ideální, takže Ronan tu nebude zdaleka jediným nehmotným individuem.

Později v demu kupříkladu narazil na průhlednou holčinu s čínským přízvukem, která postávala v koutku zlověstného domku a stýskala si, že nemůže najít své tělo. Poslední, co si pamatovala, byla dvojice starších lidí z vedlejšího apartmánu.

Šlo o nepovinný úkol, který pro účely dema Ronan přijal a podezřelý páreček vyhledal. Posednutím důchodce detektiv zjistil, že pán v papučích dívku zavraždil, zatímco čtení mysli jeho manželky odhalilo lokaci pohřbeného těla.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nesnesitelná lehkost bytí

Být duchem má svá pro a proti. Zásadní nevýhoda je nasnadě – nic nechytnete, nic nezvednete, nikoho nedloubnete do oka. Ronan tedy veškeré vyšetřování provádí pozorováním, ohledáváním a následnou dedukcí, během níž musíte správně vyhodnotit a chronologicky poskládat důkazy, abyste došli k nosnému závěru.

Nehmotné tělo ale znamená i řadu plusů. Ronan bez problémů prochází zdmi či zamčenými dveřmi, a zastaví ho pouze astrální bariéry rozeseté všude možně po městě. Prý do nadpřirozeného Salemu patří, obhajují tvůrci. V zásadě jde o alternativu k neviditelným stěnám, aby se hráč netoulal moc daleko. (Pro připomenutí, Murdered působí jako L.A. Noire bez otevřeného světa, bez střílení a samozřejmě s děsivou černovlasou holčičkou.)

...

Ronan umí ještě pár dalších duchařských triků. Dokáže zblbnout některé přístroje (třeba plynový vařič), ale hlavně umí lidem vnuknout vzpomínky, aby byli užitečnějšími při výslechu před policií, anebo umí lidi posednout. V ten moment může odposlouchávat jiné rozhovory, nahlížet do cizích kapes a deníčků, nebo se vyhýbat démonům.

Kromě mírumilovných duchů se totiž po Salemu pohybují i vpravdě hororová monstra jako ze Silent Hillu. Potvorám nelze čelit přímo, ale dá se kolem nich proplížit nebo do nich skočit zezadu a zevnitř je rozervat. Vzpomínky na pofidérní střílení v L.A. Noire nechte v klidu spát, zato si osvěžte teleportační schopnost na krátkou vzdálenost z Dishonored – protagonista Murdered něco podobného zvládá.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Plížení, útočení, teleportování… S ohledem na výslednou mozaiku jde už jen o detaily, které by neměly rušit od stěžejní premisy Murdered. Tahle mysteriózní detektivka se profiluje jako koncentrát toho nejlepšího z L.A. Noire. Projít žlutou páskou, objevit a zanalyzovat důkazy, zrekonstruovat scénu a posunout se dál. Ono vyšetřit vlastní vraždu, to není jen tak.

Nejnovější články