E3 2013 dojmy: V Call of Duty: Ghosts hrajete za psa
zdroj: tisková zpráva

E3 2013 dojmy: V Call of Duty: Ghosts hrajete za psa

4. 8. 2013 12:56 | Dojmy z hraní | autor: Miloš Bohoněk |

Srovnání série Call of Duty s explozivními filmy Michaela Baye není ničím novým a Activision mu zjevně jde naproti. Aby na E3 předvedli Call of Duty: Ghosts, prezentaci neumístili do prosté kukaně jako většina ostatních firem, ale do minikina s vibračními křesly. Výsledek byl takový, že při každém výbuchu se člověku natřásal zadek. A že to v Call of Duty občas bouchá…

Je nasnadě, že jedna z prvních scén, kterou se Ghosts na E3 předvedla, ukázala masivní kráter s rozlámanou dálnicí kolem San Diega. Dvojice protagonistů a jejich věrný čokl Riley procházeli po přírodním ochozu nad masivní dírou a kousek před nimi stál kostel nakloněný nad kráterem, který se držel jen silou vůle. Co následovalo? Sakrální budova se za doprovodu hlasitého (a vibrujícího) burácení sesunula dolů. Jen tak, čistě náhodou, když k němu zrovna hráč přicházel. Vítej zpátky, Script of Duty. Půl roku jsme se neviděli.

P.E.S.

Black Ops 2 měla obrněné drony CLAW, Ghosts volí trochu lidštější přístup a představuje psa. Hratelného. Z dosud viděného jde zatím o největší novinku v celé hře, kterou nepřebijí ani silácké řeči o novém enginu.

Člověk ocení kamenitou pláž s 3D šutry, pěknou vodu, jemnější vyhlazování textur nebo oslnění sluníčkem (od HL2: Lost Coast přeci uteklo jen 8 let), ale jak brzy vyplavalo na povrch, nový next-gen engine vlastně není úplně tak nový.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Grafický pokrok oproti Black Ops II je sice zřetelnější, než v případě mini-skoků mezi jednotlivými díly Modern Warfare, ale kvalit next-gen exkluzivit jako Killzone: Shadow Fall nedosahuje. Přeci jen Ghosts vychází i na současné platformy, a tak tvůrci nemohou tolik vyvádět. Každopádně vyvedli Rileyho.

Ze psa se brzy stal internetový fenomén, a jak demonstrovala E3 prezentace, bude do značné míry ovladatelný. Vzhledem ke svázanosti série neočekávám, že by se do psa dalo přepínat kdykoliv, ale když už vám to hra umožní, funguje v zásadě jako drony z minulého dílu.

Technicky vzato je pes ovládán pomocí vysílačky a vibrací v jeho obojku (vibrací není nikdy dost), přičemž signály voják vysílá pomocí tabletu a na svět nazírá skrze vysunovací kameru na zádech zvířete. Z hlediska hráče skutečně jde „jen“ o funícího drona, který se umí lépe plížit a nepřátelům instantně rozevírá hrdla. V praxi to vypadá tak, že při stealth misi už nenarazíte na dva nepřátele, ale na tři. Štěkáním je vyrušíte, jednoho odpravíte v kůži Rileyho a o další dva se okamžitě postarají lidští AI parťáci. Však to znáte.

...

Demo končilo krapet šílenou scénkou, kdy hráčův virtuální bratr nakřápl okno do jistého polorozpadlého domu a Riley jím bez okolků proskočil. Ozval se řev, rána, křeslo zavibrovalo a ve zpomaleném čase vyletěl dveřmi ven pes i několik ozbrojenců. Hráč je postřílel (zbraně jsou opět úžasně přesné i za chodu), pes nadále vesele mával ocasem a šlo se dál.

Stejně jako podvodní mise (viz dále), představuje čtyřnohý kolega Riley úsměvnou, ale přeci jen objektivní inovaci, která by bombasticky lineární zážitek v kampani mohla krapet obohatit. O tyto a další novinky si Ghosts přímo říká, poněvadž jde o zbrusu novou Call of Duty ságu, spjatou s vydáním nových konzolí. Proto se titul odehrává ve vlastním univerzu, kde USA jsou zdecimované, zamořené a odbojová skupinka „Duchů“ bojuje proti dosud neznámému nepříteli za znovuzískání veselé budoucnosti.

Jenom se děsím toho, že Infinity Ward někdy v průběhu hry přistoupí ke klasickému zvířecímu klišé s cílem vytvořit dojemný moment. Ve vypjaté scéně bude Riley postřelen, za doprovodu dojemné hudby zemře hráčovi v náručí, a ten na oplátku pomstí nejen celou Ameriku, ale hlavně své psisko. Něco originálnějšího, prosím!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Call of Duty pod vodou

Podvodní sekvenci, kde dvojice gerojů sabotovala raketovou plošinu v jižním Karibiku, jste už také viděli a tvůrci nám k ní neřekli nic navíc. Profesi potápěče a chod věcí pod hladinou hra zpracovává asi stejně arkádově, jako standardní boj na souši, ale těžko jí to mít za zlé. Call of Duty je blockbusterovou jízdou na horské dráze, kde se nehraje na realističnost, ale na jednoduchou a neustále odsýpající popcornovou zábavu.

S tímto na paměti pak člověk musí ocenit, že se tvůrci snaží inovovat a standardní CoD hratelnost zasazují do nestandardního prostředí… Ok, s důrazem na slovo „standardní“.

Podvodní pasáž obsahovala tiché stealth pasáže, kde hráč pifne jednu hlavu a AI parťák druhou. Obsahovala typické střílecí pasáže, kde ruské APS kvéry štěkají jak na sluníčku a mrtvoly plavou. A samozřejmě obsahovala i absurdně dramatické pasáže, kde věci explodovaly, vraky padaly, hrdina omdléval a zvukovody se rozléhala pištivá ozvěna. Prostě kampaň à la Call of Duty. Akorát mokrá a se psem.

...

Všichni tušíme, co nás čeká. Chleba se ale bude lámat až s představením multiplayeru, k čemuž by mělo dojít už za pár dní.

Nejnovější články