Elder Scrolls Online rok po vydání - díky Tamriel Unlimited jde o jinou a lepší hru
zdroj: tisková zpráva

Elder Scrolls Online rok po vydání - díky Tamriel Unlimited jde o jinou a lepší hru

29. 4. 2015 19:59 | Dojmy z hraní | autor: Jan Körmendy |

The Elder Scrolls Online si v nedávné době prošla několika důležitými změnami. Hlavně vyšel update Tamriel Unlimited, který změnil hru a její vnímání hráčskou veřejností. Je otázkou, zda je to tím, že je hra dostupná bez měsíčních poplatků, nebo spíš tím, že se se zlepšila v tom, co hráčům nabízí. Logicky jsem právě na tuhle otázku hledal odpověď.

Původní The Elder Scrolls Online (viz naše recenze) mě přestala velmi rychle zajímat. Hra nevyužila svého potenciálu a ostatní hry v sérii The Elder Scrolls nepřipomínala ani z rychlíku. Příběh nebyl špatný, questy byly relativně zábavné a grafika rovněž splňovala potřebné normy. Ale to vše šlo stranou kvůli mnoha chybám a rozhodnutí tvůrců vybírat od hráčů měsíční poplatky.

Přišlo mi, že prostřednictvím měsíčních poplatků mám vlastně financovat dokončení hry, kterou jsem si musel nejdřív koupit. A navíc ještě obsahovala in-game shop. Ptal jsem se tedy sám sebe, jestli jsou měsíční poplatky dostatečným důvodem, abych nechal TESO plavat, a nakonec usoudil, že ano.

Druhá šance

Po vydání updatu Tamriel Unlimited jsem ale dál TESO druhou šanci, protože hru změnil na model buy2play (kup a hraj) a přidal desítky novinek, které jsem ve hře čekal již na začátku. Ano trvalo to prakticky rok, ale stálo to za to. Tamriel Unlimited do hry konečně přináší dlouho očekávané funkce jako Justice systém (krádeže), nové zóny, nové dungeony, Trials (zkoušky), Champion systém a mnohé další důležité změny.

Některé z uvedených změn tvůrci samozřejmě namířili na stávající hráče (veterány) a větší skupiny. Napříkla Trials, týdenní úkoly pro skupiny až o 12 členech, Champion systém dostupný od 50. úrovně, který vám umožní další rozvoj vaší postavy podle jednotlivých stromů vlastností či dungeony pro hráče na vyšších úrovních. Ale najdou se i takové, které změní váš pohled na hru hned na začátku. Jasným příkladem je třeba justice systém (krádeže), který mě na chvíli doslova pohltil.

Zlodějem snadno a rychle 

Během plnění prvních úkolů jsem omylem ukradl několik předmětů a napadl jedno z těch „hodných“ NPC. Ne, že bych to měl v úmyslu, jen jsem si nevšiml malého popisku předmětu (který je opravdu skoro nečitelný) „ukrást“. Než jsem se nadál, hledali mě za vraždu a krádež prakticky po celém Tamrielu.

Jednoduché UI mi ukazovalo stávající hodnotu odměny vypsané na mou hlavu a také Wanted/Threat metr, ale nebylo mi to nic platné. Chtě nechtě jsem musel do města splnit úkol, což znamenalo jediné ...nechat se chytit, nebo bojovat. Nebudu vám zevrubně popisovat další vývoj událostí, ale důležité je, že jsem nakonec podlehl značné přesile, která bažila po získání odměny ve výši několika tisíc zlatých, vypsané na mou hlavu.

Právě v té chvíli jsem si také poprvé uvědomil, jak si TESO opravdu užívám. Napomáhá tomu i skvělý soubojový systém, který je díky novým a animacím mnohem realističtější, surovější a hlavně pocitově "hmotnější". Po dlouhé době jsem si užil každý úder meče a doslova cítil, jak projíždí tělem protivníka při finálním úderu.

zdroj: Archiv

Další a další změny 

Chvíli poté, co jsem se dostatečně nabažil soubojů a systému krádeží, jsem se zaměřil na hledání dalších změn, které nějakým zásadním způsobem ovlivňují hratelnost. Jednou z nich je systém guildovních obchodů uzpůsobený pro guildy, zaměřené na výrobu a prodej zboží. Každá guilda může soupeřit o pronajmutí NPC prodejce, který bude v případě úspěchu prodávat jejich vlastní zboží.

Další změnou je nový spam filter, který by se měl konečně postarat o odstranění všemi nenáviděných grind a spam botů. A v neposlední řadě, tu máme i změny in-game shopu, který v tuto chvíli nabízí převážně kosmetické úpravy, pety, mounty a pár úprav účtu. Právě úpravy účtu mi ale pořád vadí. Obsahují možnost hrát s jakoukoliv rasou za jakoukoliv alianci, což jde proti lore The Elder Scrolls. Jinak je vlastně in-game shop naprosto v pořádku a neobsahuje žádné pay2win prvky.

Má cenu se vracet? 

Když se porovnám původní TESO a TESO po vydání Tamriel Unlimited, musím uznat, že se jedná o dvě úplně jiné hry. Jako by TESO plnila roli placeného alfatestu, zatímco TESO: TU působí jako hotový produkt. Během testování jsem nenarazil na žádné větší chyby a ty malé (při nahrávání lokace jsem propadnul texturami, sem tam mi doskakovali textury) skoro nestojí ani za zmínku.

TESO: TU rozhodně není dokonalá hra. Není totiž chyba jako chyba - záleží na vašem individuálním přístupu a zápalu pro herní sérii The Elder Scrolls. Z technického hlediska se ale hře nedá skoro nic vytknout. Je výborně optimalizovaná, grafika je na solidní úrovni stejně jako hudba.

Questy se moc neopakují, hra je zábavná, ale např. pro mě jsou lokace až moc jednotvárné - stylizace by mohla být různorodější a celkově mi chybí tzv. wow efekt, který by mě posadil na zadek. Právě tohle ale každý vnímá jinak a TESO: TU se dá vlastně přirovnat k perfektně vybroušenému diamantu. Je krásný a dokáže uchvátit, ale nepřináší nic nového.

Má tedy cenu se k TESO vracet nebo s hrou vůbec začínat? Fanoušci The Elder Scrolls série určitě neudělají chybu, když se do hry pustí. Pokud ale chcete od hry víc než jen opravdu kvalitní standard, a hledáte v rámci žánru něco nového a čerstvého, musíte hledat jinde.

Nejnovější články