Autor: Michal Jonáš Publikováno: 7.srpna 2008 | Verze hry: X360 demo/ang. Doba hraní: pár dnů |
Továrna na boxery Facebreaker má hodně blízko k dřívějšímu odlehčenému boxu Ready 2 Rumble, ovšem co můžu porovnat, Ready 2 Rumble mi přijde stále úchylnější, zejména co se vizáže postaviček týká. Nicméně Facebreaker disponuje do budoucna určitě hodně mocným nástrojem, jímž je továrna na boxery, tedy hodně propracovaný editor postav. Ten dovoluje opravdu široké úpravy vybraného chlapiska, nebo ženštiny a takových postaviček si můžete vytvořit klidně povícero. TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Mašírka i bez ran Možnosti editoru jsou na sportovní titul vskutku rozsáhlé a právě v tomto nástroji by se mohl skrývat částečný lék na nastupující stereotyp stále stejných zápasů, který se nad Facebreakerem vznáší již teď po vydání demoverze. Nastavit lze kompletně celý obličej i typ postavy, takže se i po nahrání vašeho obličeje na konec ani nemusíte poznat. Přitom je jen na vás, jestli výsledný borec bude mít reálné kontury, nebo jej přetvoříte pomocí mnohých posuvníků v nasteroidovaného tlustokožce s tenkým obličejíkem a červeným čírem na jinak holé palici. Funkci silnějších komb zde přebírají tzv. lamači kostí, což jsou již silnější údery, které soupeři citelněji ukrojí z jeho životní stupnice. Za řetězení jakýchkoli úderů, tedy i těch základních, se vám pak plní barevná čára na straně obrazovky, po jejímž naplnění máte jedinečnou možnost protivníka jednou provždy zlikvidovat díky tzv. drtiči ksichtu, což je super extra silný úder provedený skrze již méně atraktivní zpomalovačku. Když se vám tento drtivý útok vydaří, soupeř je okamžitě K. O. a jedna runda zápasu hnedle skončí vaším vítězstvím. Nicméně byť i jediný průchozí úder soupeřův přes váš blok pracně budovanou stupnici Facebreakeru ihned vymaže, takže takto dodělat protivníka není nic jednoduchého. Každý boxer ale navíc disponuje speciálním omračujícím úderem, jenž soupeře na chvíli dezorientuje, což je také dobrá cesta k dosažení Facebreakeru a zničení protivníka. Trik, jak na soupeře vyzrát, se skrývá ve vykrývání jeho úderů, potažmo správném načasování protiúderů. Ten, kdo lépe odhadne správný okamžik, má vždy půl zápasu v kapse. Skalpování Za každého poraženého boxera stylem Facebreakera získáte jeho skalp, přičemž kompletace celé sbírky hlav ostatních postaviček je jeden z cílů offline části hry, u které bych se ale bál zmíněného stereotypu, který takto pojatým hrám určitě hrozí. Náplastí na to ale může být multiplayerová složka, jež v plné verzi nabídne klasické zápasy doma i přes internet, včetně zápisu do hráčských žebříčků a rozdělení hráčů do kolonek podle jejich úspěchů tak, aby na sebe nenarazili protřelý bijec a vyjukaný novic, co boxuje v pletených palčácích od maminky. Abyste hned po prvních neúspěších z ringu zbaběle neutekli, nabízí Facebreaker rovnou pětici výkonnosti AI soupeřů, přičemž obzvláště praktickým se jeví trénink se sparingpartnerem, kdy si rovnou v průběhu zápasu s libovolně vybraným protivníkem můžete volit jeho boxerský styl, od pouhého statisty až k agresivní mlátičce. Díky tomuto praktickému prvku by nemělo být zažití všech pohybů zas tak těžké, i když je Facebreaker v jádru stejně spíše o zvrhlém drcení tlačítek, protože zápasy jsou hodně rychlé a soupeři sázejí klidně i několik direktů na jedno mrknutí. Nezapomnělo se ani na komunitní funkce, takže hotové borečky budete moci veřejně vystavit na internetu, popř. si na oplátku jiné postavičky zase stáhnout od jiných hráčů. Nechybí tu globální hvězdičkové hodnocení komunity a vyhledávací políčko pro klíčová slova, kterými svůj výtvor popíšete – pěkné! další obrázky v galerii I když se Facebreaker tváří jako totálně úchylná a humorná hra, stejně bych ocenil ještě větší důraz na úsměvné muchlání kožní vrstvy boxerskou rukavicí, protože ani v opakovaných prostřizích toho po této stránce Facebreaker mnoho nenabízí. Pořádně rozmašírovaný květák ozdobený švestičkami je vidět prakticky až v pozápasovém vyhodnocení, kdy se na obrazovce ukáže podlitý obličej poraženého boxera spolu se statistikami střetnutí. Potenciál hry by tak mohl být mnohem více využit, takhle se jedná spíše o přístupný arkádový box v mírně úsměvné formě, ovšem větší atak na bránice se asi konat nebude, leda u mladších hráčů. Facebreaker vyjde na PS3 a Xbox 360 již na začátku září, přičemž mírně odlišná Wii varianta přijde na trh zhruba s měsíčním zpožděním. Stáhněte si: Demo z Xbox Live či PlayStation Network, Videa a Trailery, FIFA Street 3 recenze Související články: Novinky... |
Michal Jonáš | |
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |