Galaxy on Fire: Alliances bude jen pro trpělivé hráče
zdroj: tisková zpráva

Galaxy on Fire: Alliances bude jen pro trpělivé hráče

21. 8. 2013 17:54 | Dojmy z hraní | autor: Pavel Dobrovský |

„Sledujte pozorně. Zaútočím na Crispy_Bits z aliance Haters Hate Hate. Nemám je moc rád,“ komentuje Tobias Piwek z německého studia FishLabs svoje ťukání do tabletu. Je tak zaujatý nadcházející bitvou, že ani neotáčí hlavu naším směrem. V menu složí útočnou flotilu a vyšle jí na frontu. Frontou je míněna nepřátelská hvězdná soustava. „Bitva vypukne za... čtyřicet devět hodin. Ano, reálného času.“ Hned na začátku prezentace je jedno jisté - Galaxy on Fire: Alliances bude pro trpělivé.

Na rozdíl od akčních stříleček ze série Galaxy on Fire, Alliances je čistou 4X strategií pro tablety a telefony Android a Apple. Kromě změny žánru je zásadní novinkou rozšíření o MMO rovinu, která hráče nutí bojovat v jednom vesmíru o kontrolu nad dvěma sty tisíci planetami.

V současnosti hraje beta verzi Alliances několik stovek hráčů, dohromady se jich už zaregistrovalo přes deset tisíc. FishLabs doufají, že po ostrém spuštění bude počet zaregistrovaných a aktivních hráčů mnohonásobně vyšší. Úspěch své hry se rozhodli vsadit na kartu F2P, která vám umožní kupovat praktické bonusy, třeba urychlení času při stavbě základen. „Rozhodně tím nebudeme nikoho znevýhodňovat, každý se může dostat na vrchol i bez peněz,“ hájí Piwek firemní rozhodnutí.

Galaxie jako na dlani

Dostat se na vrchol nebude snadné. Z bezpečné domovské soustavy s několika planetami uniknete červí dírou do nekonečného vesmíru, kde zuří válka a území jednotlivých frakcí tvoří na galaktické mapě velké barevné fleky. V diplomatické obrazovce jsou nad některými sektory vidět ikonky pro útok, nad jinými visí obranný štít – to se spojenci dožadují kolegiální pomoci při ofenzivě nebo defenzivě. Hráči jsou tak nucení plánovat válku na vyšší, než jen na čistě osobní úrovni. Kooperace v rámci aliance znamená bezpečí pro každého jejího člena, tím pádem si musíte pomáhat nebo půjdete z kola ven.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Flotila

Na svojí první velkou PvP bitvu si počkáte dlouho. Každý hráč nejprve potřebuje dobýt neutrální planety (za pomoci sond zjistí, jak silná je nepřátelská armáda) anebo ty ovládané umělou inteligencí, založit na nich základny, zahájit těžbu surovin a ty dodávat do výrobních linek, ze kterých jako vajíčka ze slepic vypadávají transportéry pro převoz surovin nebo vojáků a tři druhy útočných lodí – lehké stíhačky, středně výkonné stroje anebo bombardéry. „Strop pro jednu bitvu je 77 raket,“ říká Piwek. „Nepřítele tak můžete vybombardovat anebo ho udolat vlnami náletů zranitelnějších, ale rychlejších stíhaček.“

Grindování podporováno

Samotné skládání flotily o desítkách lodí naznačuje široké možnosti taktizování. Tím ale obsah Alliances nekončí. Každý hráč může plnit úkoly, za které přichází odměna v podobě zkušeností a kreditů pro vylepšování základen a lodí. Můžete to dělat tak dlouho, jak je ctěná libost, protože PvP není podle Piwka hráčům vnucováno. „Nechceme lidi tlačit do PvP proti jejich vůli. Jestli si chtějí nasyslit co nejvíc a získat materiální převahu před samotnou bitvou, tak mohou. Když už k ní dojde, budeme používat algoritmy, které zaručí, že proti sobě nebude postaven nováček a zkušený vojevůdce.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Oheň na orbitě

Souboj dvou flotil v líbivém 3D je sice pointou celé snahy, ale zároveň působí jako by hrál druhé housle. Probíhá na automatické tahy a výsledek je odvozen od vyhodnocení sil obou stran. Samotná strategie je tedy záležitostí managementu, nikoliv tahání figur po válečném poli.

Po vítězství na orbitě následuje pozemní atak, a pak konečně obsazení nepřátelské planety. Na tabletu Android, který Piwek k prezentaci používá, vypadá hra moc pěkně. „Máme vlastní engine Abyss 3, který je přizpůsoben potřebám naší hry i možnostem různě nakonfigurovaných tabletů a telefonů,“ říká.

Právě s mobilní podstatou hraní je spojena zmiňovaná časová náročnost. Alliances nemají být MMOčko, u kterého strávíte mládí. Naopak – do hry se nalogujete několikrát denně na pár minut, nastavíte úkoly a v klidu si půjdete po svých. „Podle statistik se naši hráči objevují online pětkrát až šestkrát denně, pokaždé na přibližně deset minut,“ tvrdí Piwek.

Pomalá kolesa galaktické války v Galaxy on Fire: Alliances se spustí v nejbližších měsících, nejpozději před Vánocemi 2013.

Nejnovější články