Godfather II - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Godfather II - první dojmy

20. 1. 2009 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Minule jste byli jen poskoky velkého Dona. Teď se budete o všechno starat sami, rozhodovat o bytí a nebytí ostatních v údajně nejlepším bojovém režimu v žánru a také zabírat budovy ve strategickém režimu.

Autor: Warlock
Publikováno: 20.ledna 2009
Verze: Games Convention
Forma: nehratelná prezentace


Obrázek zdroj: tisková zpráva Kmotr se vzdal. Už nechce soupeřit s Mafií či Grand Theft Auto. Rozhodl se jít trochu jinou cestou a do žánru městských gangesterských akcí přinese nové prvky, včetně netradičního strategického režimu, který jsme mohli spatřit na vlastní oči.

Ačkoliv byla prodejní čísla prvního Kmotra ucházející a jeho hodnocení také nadprůměrná, stále jsem se nemohl zbavit dojmu, že v souboji se stařičkou Mafií prohrál na plné čáře. Tento pocit ještě získal na intenzitě, když jsem jednomu z předvádějících při představení sdělil, že pocházím z České republiky. Rázem se mu totiž z tváře ztratil úsměv a trochu zblednul. Možná to bylo jenom horším nasvícením místnosti nebo tím, že absolutně netušil, kam si mě má zařadit a viděl mě kdesi mezi vybuchujícími granáty.

 Rodina základem
„V prvním díle jste byli jenom poskoky velkého Dona. Nyní se role obrací a právě vy jste v situaci, kdy se o všechno musíte starat a rozhodovat o tom, kdo bude žít,“ začal na úvod producent hry. Vše na GC demonstroval na ukázce rodinného stromu, kde se vaši nejvěrnější postupně propracovávají výš a výš. Vývojář posléze vybral vašeho nejlepšího muže z diagramu a nahradil ho nějakým jiným kumpánem, čímž definitivně zpečetil osud staršího člena a žádný pokles na nižší příčku zkrátka neexistuje.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální obrázky


V druhém Kmotrovi bude kladen důraz především na organizovaný zločin. Žádné sólové akce nebo zabíjení nevinných obyvatel města. Vaši špinavou prácí buďto budete vykonávat v partičce několika lidí nebo je na místo akce pošlete samotné a vy zůstanete v relativním bezpečí vašeho sídla. To samozřejmě neznamená, že nebudou žádné mise pro jednoho muže nebo že byste snad byli řetězy připoutání ke svým kumpánům. Autoři pouze doporučují spíše více plánovat, než se jen tak zbůhdarma projíždět kabrioletem.

Vše se totiž (jako vždy) bude točit okolo peněz a kdo jich bude mít víc, může rozhodovat o spoustě věcí. Nejenom o výzbroji členů rodiny, početnější ochraně nemovitostí, ale velmi důležité budou i úplatky a „všimné“ pro místní policii. Drobné službičky budete moci prokazovat i úředníkům a soudcům, kteří na oplátku třeba zkrátí pobyt ve vězení některému z vašich hochů.

 Bitky jako kdysi

Hned, co producent dořekl fakta týkající se rodiny, pustil se na ukázku do získávání jedné budovy. Dosti nevybíravým způsobem zaparkoval před nejbližší restaurací a začal si to ručně rozdávat s ochrankou. Stejně jako v první díle souboje neztratily nic na své brutalitě a lámání rukou, škrcení a zlomených páteří bylo k vidění více než dost. Producent k tomu nyní sebevědomě dodává, že Godfather II má údajně nejlepší bojový režim v tomto žánru.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na samotný závěr akce se přiblížil k nyní již bezbrannému majiteli a přesně jako v prvním zveřejněném videu ze hry mu přitisknul obličej k plotýnkám sporáku. A jak tvůrce dodal, šlo o naprosto běžnou přesvědčovací techniku a vůně spáleného masa si užijeme dosyta. Cestou zpět k autu navíc rozmlátil vše, co mu přišlo pod ruku, jako další důkaz toho, komu to teď tady patří.

 Z ptačí perspektivy
Na prezentaci nechybělo ani představení RTS náhledu na město, tzv. Donova pohledu. V prvním okamžiku se mi ani nezdálo, že se nejedná o nic převratného a pouze to zpřehledňuje situaci nad bojištěm, o čemž jsem se ostatně přesvědčil i v dřívějším videu. Po chvíli jsem však zjistil, že se jedná o velmi důležitý prvek celé hry.

Producent například pomocí něho přímo korigoval počet jednotek, které mají posílit ostrahu napadeného hotelu. Stejně snadno posílal do akce vybrané členy rodiny nebo sledoval strkanici dvou rodin o jednu továrnu, aby v pravou chvíli vytáhnul i on do boje. Předvedl například i „bombovací“ techniku, kdy vlastní objekt na mapě vypálil a podle všeho nebude již jemu ani ostatním rodinám k ničemu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Moc se mi však nezdál velmi nízký počet budov, které šlo zabrat. Za celou dobu jsem totiž na třech ostrovech napočítal zhruba dvacítku objektů. Tvůrce samozřejmě oponoval, že k dispozici budou hned dvě podobná města navíc, jež se hráči postupně odemknou (celkem se jedná o New York, Miami a Havanu). I přesto se mi to stále zdálo málo. Navíc ještě k přihlédnutím k rozloze předváděných ostrovů, které by se snadno všechny daly přejít od jednoho konce k druhému během chvilky.

Komu by snad RTS režim nevoněl, tomu už dříve tvůrci přislíbili, že v něm hráč nestráví více než pětinu herní doby a zbytek zůstane vyhrazen pro čistou akci. Na druhou stranu se nedá svítit a i přes tak malý podíl, se jedná o podstatný herní prvek a jeho zvládnutí bude rozhodovat o vítězích a poražených.

 Přesvědčování podruhé
Další část prezentace byla již pouze ve znamení akce a přepadnutí jedné malé továrničky. Producent však ještě předtím, než se začne střílet, chtěl ukázat další nové možnosti v druhém Kmotrovi. Místo přímočaré taktiky objel se skupinkou tří parťáků hlídku u vchodu a našel zadní cestu do objektu. Ta bohužel nebyla jen tak snadno přístupná a na řadu přišel autogen, se kterým dokázal zručně zacházet jeden ze členů vaší přepadové čety.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

„Nehrajeme si tady na žádný Rainbow Six, vše je velmi jednoduché a snadno dosažitelné jedním klinutím,“ poznamenal s úsměvem na tváři jeden z tvůrců a vše dokázal, když zadával ostatním kumpánům rozkazy k přesunu ve velmi podobném duchu, jak tomu bylo například u FPS Brothers in Arms. Stačilo pouze naznačit vhodný směr či označit nejbližší Zvětšit zdroj: tisková zpráva překážku a parťáci se za ní okamžitě schovali.

Velmi důležité pro výsledek akce bylo rovněž vyřazení telefonního vedení, aby nikdo z továrny nemohl zavolat o posily. Poté už následovala čistá řež a na scénu se dostaly brokovnice, revolvery a samozřejmě Thompsony. Sem tam prolétla vzduchem zápalná láhev, ale hlavně byla vidět snaha protivníků nepřijít o kejhák a krýt se za vším, co jim přišlo pod ruku. Moc jim to platné však nebylo a nakonec majitel fabriky po mírném přidušení souhlasil s výměnou svých ochránců.

 RPG prvky
Ke konci ještě zbyla chvilka na projetí statistik hlavního hrdiny a jeho nejbližších z rodiny, kterým lze za tvrdě vydělané peníze nakoupit bodíky do statistik a zvednout například kapacitu zásobníků, zvýšit zdraví nebo vylepšit dovednosti s některou třídou zbraní. Nechybělo ani menu pro rekrutování nových lidí podle jejich zaměření na medicínu, výbušniny, sejfy či různé technické serepetičky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Bohužel se však vyplnily moje obavy ohledně grafické stránky a autoři se asi moc nepoučili z prvního dílu. Ukázána mám sice byla pouhá alpha verze, ale musím přiznat, že nic nenasvědčovalo tomu, že by hra měla vyjít již zanedlouho. Samozřejmě budu moc rád, když v plné verzi už neuvidím tak sterilní město, podivnou mimiku obličejů, budovy jak krabice od bot a celkově nepříliš kvalitní modely.

 Vládnout městu
Druhý díl Kmotra to bude mít v konkurenci GTA IV a Mafie 2 velmi těžké. Už však nyní ukázal, že chce jít tak trochu jinou cestou a svým největším rivalům se vyhnout. Několikrát během prezentace bylo navíc v různých obměnách zopakováno, že Kmotr 2 nebude klást důraz na rozlohu nebo pomíjivý „wow“ efekt. Naopak si bude chtít zahrát s vašimi pocity a zkrátka ukázat, jaké je to být Donem a starat se o svoje město a svoji rodinu.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Za sebe musím říct, že prozatím vidím v Kmotrovi lehce netradiční akční hru podobající se nejvíce asi Escape from Paradise City, který dojel především na stereotyp a příliš rozsáhlé a nevyužité RPG prvky. Nic podobného se snad Kmotrovi nestane a přejme mu, ať za pár týdnů dorazí na PC/PS3/X360 v plné síle.

Ke Godfather II dostanete na Xzone kód k naverbování gangstera Tommyho Cippoly, prý nejdrsnějšího newyorského vymahače, který bude na hráče čekat v sídle rodiny Corleone.

TRAILER

zdroj: Archiv


Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Novinky, Godfather 1 mega-recenze, Recenze Wii verze, Godfather vs. Mafia speciál



Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole


 
 
Warlock

Nejnovější články