Autor: Warlock Publikováno: 20.ledna 2009 | Verze: Games Convention Forma: nehratelná prezentace |
„V prvním díle jste byli jenom poskoky velkého Dona. Nyní se role obrací a právě vy jste v situaci, kdy se o všechno musíte starat a rozhodovat o tom, kdo bude žít,“ začal na úvod producent hry. Vše na GC demonstroval na ukázce rodinného stromu, kde se vaši nejvěrnější postupně propracovávají výš a výš. Vývojář posléze vybral vašeho nejlepšího muže z diagramu a nahradil ho nějakým jiným kumpánem, čímž definitivně zpečetil osud staršího člena a žádný pokles na nižší příčku zkrátka neexistuje. oficiální obrázky V druhém Kmotrovi bude kladen důraz především na organizovaný zločin. Žádné sólové akce nebo zabíjení nevinných obyvatel města. Vaši špinavou prácí buďto budete vykonávat v partičce několika lidí nebo je na místo akce pošlete samotné a vy zůstanete v relativním bezpečí vašeho sídla. To samozřejmě neznamená, že nebudou žádné mise pro jednoho muže nebo že byste snad byli řetězy připoutání ke svým kumpánům. Autoři pouze doporučují spíše více plánovat, než se jen tak zbůhdarma projíždět kabrioletem. Z ptačí perspektivy Na prezentaci nechybělo ani představení RTS náhledu na město, tzv. Donova pohledu. V prvním okamžiku se mi ani nezdálo, že se nejedná o nic převratného a pouze to zpřehledňuje situaci nad bojištěm, o čemž jsem se ostatně přesvědčil i v dřívějším videu. Po chvíli jsem však zjistil, že se jedná o velmi důležitý prvek celé hry. Producent například pomocí něho přímo korigoval počet jednotek, které mají posílit ostrahu napadeného hotelu. Stejně snadno posílal do akce vybrané členy rodiny nebo sledoval strkanici dvou rodin o jednu továrnu, aby v pravou chvíli vytáhnul i on do boje. Předvedl například i „bombovací“ techniku, kdy vlastní objekt na mapě vypálil a podle všeho nebude již jemu ani ostatním rodinám k ničemu. Komu by snad RTS režim nevoněl, tomu už dříve tvůrci přislíbili, že v něm hráč nestráví více než pětinu herní doby a zbytek zůstane vyhrazen pro čistou akci. Na druhou stranu se nedá svítit a i přes tak malý podíl, se jedná o podstatný herní prvek a jeho zvládnutí bude rozhodovat o vítězích a poražených. Přesvědčování podruhé Další část prezentace byla již pouze ve znamení akce a přepadnutí jedné malé továrničky. Producent však ještě předtím, než se začne střílet, chtěl ukázat další nové možnosti v druhém Kmotrovi. Místo přímočaré taktiky objel se skupinkou tří parťáků hlídku u vchodu a našel zadní cestu do objektu. Ta bohužel nebyla jen tak snadno přístupná a na řadu přišel autogen, se kterým dokázal zručně zacházet jeden ze členů vaší přepadové čety. „Nehrajeme si tady na žádný Rainbow Six, vše je velmi jednoduché a snadno dosažitelné jedním klinutím,“ poznamenal s úsměvem na tváři jeden z tvůrců a vše dokázal, když zadával ostatním kumpánům rozkazy k přesunu ve velmi podobném duchu, jak tomu bylo například u FPS Brothers in Arms. Stačilo pouze naznačit vhodný směr či označit nejbližší překážku a parťáci se za ní okamžitě schovali. Velmi důležité pro výsledek akce bylo rovněž vyřazení telefonního vedení, aby nikdo z továrny nemohl zavolat o posily. Poté už následovala čistá řež a na scénu se dostaly brokovnice, revolvery a samozřejmě Thompsony. Sem tam prolétla vzduchem zápalná láhev, ale hlavně byla vidět snaha protivníků nepřijít o kejhák a krýt se za vším, co jim přišlo pod ruku. Moc jim to platné však nebylo a nakonec majitel fabriky po mírném přidušení souhlasil s výměnou svých ochránců. RPG prvky Ke konci ještě zbyla chvilka na projetí statistik hlavního hrdiny a jeho nejbližších z rodiny, kterým lze za tvrdě vydělané peníze nakoupit bodíky do statistik a zvednout například kapacitu zásobníků, zvýšit zdraví nebo vylepšit dovednosti s některou třídou zbraní. Nechybělo ani menu pro rekrutování nových lidí podle jejich zaměření na medicínu, výbušniny, sejfy či různé technické serepetičky. další obrázky v galerii Bohužel se však vyplnily moje obavy ohledně grafické stránky a autoři se asi moc nepoučili z prvního dílu. Ukázána mám sice byla pouhá alpha verze, ale musím přiznat, že nic nenasvědčovalo tomu, že by hra měla vyjít již zanedlouho. Samozřejmě budu moc rád, když v plné verzi už neuvidím tak sterilní město, podivnou mimiku obličejů, budovy jak krabice od bot a celkově nepříliš kvalitní modely. Vládnout městu Druhý díl Kmotra to bude mít v konkurenci GTA IV a Mafie 2 velmi těžké. Už však nyní ukázal, že chce jít tak trochu jinou cestou a svým největším rivalům se vyhnout. Několikrát během prezentace bylo navíc v různých obměnách zopakováno, že Kmotr 2 nebude klást důraz na rozlohu nebo pomíjivý „wow“ efekt. Naopak si bude chtít zahrát s vašimi pocity a zkrátka ukázat, jaké je to být Donem a starat se o svoje město a svoji rodinu. Za sebe musím říct, že prozatím vidím v Kmotrovi lehce netradiční akční hru podobající se nejvíce asi Escape from Paradise City, který dojel především na stereotyp a příliš rozsáhlé a nevyužité RPG prvky. Nic podobného se snad Kmotrovi nestane a přejme mu, ať za pár týdnů dorazí na PC/PS3/X360 v plné síle. Ke Godfather II dostanete na Xzone kód k naverbování gangstera Tommyho Cippoly, prý nejdrsnějšího newyorského vymahače, který bude na hráče čekat v sídle rodiny Corleone.
Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Novinky, Godfather 1 mega-recenze, Recenze Wii verze, Godfather vs. Mafia speciál |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |