Hammer and Sickle - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

Hammer and Sickle - dojmy z dema

23. 12. 2005 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Dobrých taktických strategií není nikdy dost a nadcházející přírůstek Hammer & Sickle, postavený na stejných základech jako úspěšná série Silent Storm, nám představila mise z nedávného anglického dema.

Autor: Jiří Sládek
Publikováno: 23.prosince 2005
Verze hry: anglické demo
Doba hraní: pár dnů


Obrázek zdroj: tisková zpráva Engine hry Silent Storm lze podle našeho názoru zařadit mezi ty nejlepší na poli současných taktických strategií. Hra samotná sice nepatří mezi ty největší kasovní trháky, ale to je dáno spíše jejím lehce hardcore zaměřením nežli nedostatkem kvality. A platí to jak pro první díl, tak pro pokračování Silent Storm: Sentinels. A není tedy ani divu, že povedené jádro hry v současné době slouží vývojářům z Nival Interactive jako základ hned pro dvě vyvíjené gamesky - na motivy stejnojmenného ruského fantasy filmu (respektive na motivy knižní trilogie Sergeje Lukjaněnka ) vzniká titul Night Watch, do alternativního poválečného prostředí zas bude zasazena hra Hammer & Sickle.

 Základní herní princip
Vzhledem k tomu, že série Silent Storm není úplná masovka, předpokládejme, že jsou mezi vámi tací, kteří úplně přesně nevědí, o co jde. Tak tedy ve zkratce: hráč ovládá tým vojáků a v tahovém režimu plní záškodnické, likvidační i obranné mise. Každá činnost (pohyb, zalehnutí, střelba, nabíjení, odemykání dveří...) stojí nějaké akční body, podobně, jako třeba v legendárním UFO: Enemy Unknown či Jagged Alliance.

Bojové mise jsou skvělé nejen díky kvalitnímu hernímu systému, ale i zásluhou již zmíněného enginu – ten počítá mimo jiné s průstřelností různých materiálů, mířením na různé části těla i dobrou fyzikou spadnuvších objektů (a to včetně těla zastřelených ubožáků, na kterých se projevuje kvalitně zvládnutý rag-doll efekt).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Hrdinové se postupem času lépe a lépe vyzbrojují a navíc se zlepšují i v rámci dvouvrstvého RPG systému; jednak si zvyšují charakteristiky nejčastěji používaných činností, druhak si při přestupech na vyšší level vybírají speciální schopnosti. Když k tomu připočteme lehce nelineární průběh hry a některé vychytávky, vyjde nám velice dobrá taktická strategie. Abychom zjistili, zda bude i nepřímé pokračování Hammer & Sickle stejně kvalitní, proklepli jsme si nedávno vydané demo.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
 Příběhová zápletka
Už krátká hratelná ukázka naznačuje, že v Hammer & Sickle by měl být kladen mnohem větší důraz na příběh. Nebude se jednat jen o posloupnost misí, ale autoři do hry implementovali i RPG a adventurní prvky. Projevuje se to zejména v rozhovorech, které nejen že jsou poměrně obsáhlé, ale hlavně v nich můžete někdy volit z více odpovědí. Je samozřejmě otázkou, jak moc výběr vašich reakcí bude ovlivňovat příběh, ale snad se nebude jednat jen o kosmetickou záležitost.

Děj se bude točit kolem hrozby třetí světové války, kterou chce mezi dvěma velmocemi – Spojenými státy a Sovětským svazem – rozpoutat tajemná organizace sledující své vlastní, ne zrovna čestné, cíle. Na hlavním hrdinovi, sovětském tajném agentovi, a jeho spolubojovnících samozřejmě bude tento plán překazit a se zlořády zatočit. Většina akcí se odehraje na území Německa, které se z válečných strastí vzpamatovává pod dohledem okupačních vojsk.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Náplň dema
Hráč by měl mít poměrně slušnou volnost – na hlavní mapě se bude moci přesouvat mezi důležitými lokacemi a pravděpodobně nás neminou ani „náhodná“ setkání. Důležitou roli bude hrát čas, který ubíhá přesunem mezi lokacemi i v samotných bojových misích. Mezi bojovými akcemi se bude možné vracet na základnu, ve které budete mít zázemí potřebné pro regeneraci zraněných vojáků a doplňování vybavení.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva „Domovem“ vašich agentů je v demu chatka svérázného lesníka, který si přivydělává úpravou zbraní (a také nelení a za nemalou sumu vám nabídne třeba namontování tlumiče na samopal nebo upilování hlavně u pušky). Je ovšem pravděpodobné, že v plné hře se budete moci uchýlit i na jiná klidná místa. Již první mise v demu naznačuje, že si někdy bude moci volit spíše chytrý postup nežli bezhlavou střelbu – v malém městečku plném otravných policistů a amerických vojáků totiž můžete k nenápadnému přesunu z jednoho konce mapy na druhý použít kanály.

Ve městech a podobných civilizovaných místech se vůbec budete muset obvykle chovat obezřetně – leckdy bude smysluplnější vzít si nenápadnou zbraň (pistol, nůž) nežli si to rázovat po hlavní silnici s kulometem v ruce; nezapomeňme, že válka už skončila, a vaši lidé jsou spíše tajnými agenty nežli regulérními vojáky. Zajímavá je také novinka týkající se oblečení; k dispozici byste měli mít celou řadu úborů, přičemž každý má dvě hodnoty maskování – jednu pro kamufláž ve městě a druhou pro skrývání v přírodě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

 Proč měnit to, co se osvědčilo?
Samotný bojový systém na první pohled příliš změn nezaznamenal, stejně tak AI nepřátel, která je spíše na průměrné úrovni – protivníci nedělají žádné vyložené hlouposti, ale aby vás třeba zkusili obklíčit, to moc nehrozí. Ale zatopit vám mohou, jelikož mají obvykle dobře naskriptované pozice na začátku mise. Grafické zpracování je téměř totožné se Silent Storm: Sentinels, i když přibyly některé objekty a detaily v interiérech i v přírodě. Engine hry je bohužel stále dost náročný na hardware a je škoda, že v technickém zpracování vývojáři neudělali v podstatě žádný posun vpřed.

Bez výrazných změn zůstal i RPG systém vývoje postav, ale to naopak na škodu vůbec není, jelikož je vymyšlen velmi dobře. Už v demu jsme narazili na pár nových předmětů (třeba efektní UZI nebo cigarety, jejichž význam nám zatím zůstal utajen) a je více než pravděpodobné, že v plné hře bude spousta nových zbraní a dalších hračiček.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Z dema to zatím vypadá, že Hammer & Sickle se bude hrát minimálně stejně dobře jako oba díly Silent Storm; navíc by hráče u obrazovek měl udržet i propracovanější příběh a možnost děj více ovlivňovat. Kdo se bavil u SS, měl by s Srp a kladivo zapsat do svého seznamu očekávaných titulů. A vy ostatní, není-li vám žánr taktických strategií cizí, si zkuste alespoň demo. Třeba vás chytne a budete se na Hammer & Sickle těšit tak jako my.

Stáhněte si: Demo, Video...

Související články: Novinky...



Jiří Sládek
autorovi je 27 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-)



 
 
Jiří Sládek

Nejnovější články