Hráli jsme PS4 verzi střílečky Overwatch - dobře se ovládá a drží si 60 snímků za sekundu
zdroj: tisková zpráva

Hráli jsme PS4 verzi střílečky Overwatch - dobře se ovládá a drží si 60 snímků za sekundu

12. 4. 2016 20:00 | Dojmy z hraní | autor: Adam Homola |

Overwatch vyjde 24. května vedle PC i pro PlayStation 4 a Xbox One. Žádné technologické hranice titul neboří, ale i přesto jde o moderní, pohlednou a rychlou střílečku, ve které se toho může chvílemi dít snad až příliš. Proto je příjemné, že hra běží na stabilních 60 snímcích za sekundu nejenom na PC, ale i na PlayStation 4 a Xbox One. Přesvědčila mě o tom PS4 verze, kterou jsem nedávno hrál.

Jak to běží

Hra běží v nativním rozlišení 1920x1080, ale pro zvlášť hektické chvíle je připravena vytáhnout z rukávu dynamické rozlišení. Ve chvíli, kdy by bylo na obrazovce až příliš postav, aktivních schopností, výbuchů a akce vůbec, by šlo za normálních okolností rozlišení dolů. Bez ohledu na dění na obrazovce ale díky dynamickému rozlišení zůstává framerate neustále na 60fps, což je pro tento typ hry nejlepší možný kompromis. Jakéhokoliv snížení rozlišení či screen tearingu jsem si navíc při hraní PS4 verze popravdě vůbec nevšiml. Potvrzuje to například i analýza Digital Foundry, podle které může dojít k drobnému poklesu rozlišení spíše u Xbox One verze. Stejně ale má jít o výjimečný jev, ke kterému dojde pouze v extrémních případech.

Stabilních 60fps jde na PS4 verzi vidět i cítit. Nejznatelnější je to samozřejmě u rychlých hrdinů jako třeba Tracer nebo Genji, ale rychlost a plynulost oceníte i u pomalejšího Bastiona. Mně na akci pod rukama prošli například Hanzo, Junkrat, D.Va, Soldier: 76 a další. Všechny hrdiny jsem během omezeného času vyzkoušet nestihl, ale s výše jmenovanými se hrálo na PlayStation 4 stejně dobře jako na PC.

Technický rozbor Digital Foundry potvrzuje stabilních 60fps a téměř neměnné rozlišení

Jak to vypadá

Po grafické stránce hra za PC verzí nijak zvlášť nezaostává. Při důkladném zírání na televizi z pár centimetrů si rozdílů samozřejmě všimnete a je nad slunce jasné, že na maximálním grafickém nastavení vypadá PC verze Overwatch lépe. Při běžném hraní z rozumné vzdálenosti ale na PS4 nějakou „horší grafiku“ nepostřehnete. Během rychlé akce na to ostatně ani není čas.

Malých detailů si můžete všimnout na obrázcích okolo a v galerii obrázků z PlayStation 4 a Xbox One verze. V obou galeriích najdete oficiální obrázky z konzolových verzí, kde si po přiblížení rozdílů bez problémů všimnete. Během hraní však vnímáte úplně jiné věci.

Grafické porovnání PC a PS4 verze hry od GameSpotu

Jak se to ovládá

Největším rozdílem mezi PC a konzolovými verzemi spočívá samozřejmě v ovládání. Při hraní s gamepadem nejste pomalejší jen vy, ale i nepřátelé. Z PC verze známé zběsilé tempo se v konzolové verzi mění na pořád rychlé, ale přeci jenom trochu klidnější. Kdo se narodil s gamepadem v ruce a vytáhne si citlivost analogových páček na maximum, bude umět rychlé otočky o 180 a více stupňů stejně dobře jako progameři. Nám ostatním bude s gamepadem všechno trvat déle.

A protože složení novinářů na akci mělo do progamerského týmu daleko, začal jsem hrát Overwatch jinak než jsem zvyklý. Kritická místa na mapě, kde bych v PC verzi dostal okamžitě headshot, byla najednou o něco bezpečnější. Ne snad že by headshot nehrozil, ale na konzoli se do mě nepřátelé netrefili tak rychle jako na PC. I mně trvalo zacílení o něco déle, čili jsme všichni víc běhali dokola a snažili se jeden druhého zabít.

S mířením pomáhal i lehký auto-aim, který vás spíše nasměřuje správným směrem, než aby držel zaměřovač na hlavě nepřítele jako magnet. Obecně šlo o zajímavou změnu tempa hry, na kterou jsem si po desítkách hodin s PC verzí musel chvíli zvykat. Kdo naskočí do Overwatche rovnou na konzoli, bude ale hned jako doma. Do jisté míry i díky šikovnému ovládání.

Ovládání je vyřešeno elegantně a hra je na gamepadu bez problémů hratelná i na PC. Pohyb a míření je na páčkách, primární a sekundární střelba na triggerech. O schopnosti se pak postarají L1 a R1, o skok křížek, nabíjení čtvereček, přikrčení kolečko a zápasy může občas rozhodnou trojúhelník, na kterém najdete ultimátku.

Overwatch PlayStation 4 zdroj: tisková zpráva Obrázek z PS4 verze: zabírání bodu na mapě Lijiang Tower.

Co v tom je

Obsahově je konzolová verze identická s PC verzí - nabízí stejný počet hrdinů, map, herních módů i předmětů. Rozdíly mezi verzemi se možná projeví až po vydání. Specifika konzolových platforem mohou mít za následek jak možné rozdíly v balancu oproti PC verzi, tak i potenciální menší zpoždění patchů.

Obecně řečeno by se ale měly konzolové verze hry dočkat patchů a updatů víceméně ve stejnou dobu, jako PC verze. Nejde však o problém, protože Overwatch nepodporuje cross-play. PC hráči si s konzolovými nezahrají, identický obsah a balanc všech verzí tak není nutný.

Na nějaké velké soudy bylo pár desítek minut hraní PS4 verze Overwatch málo. Přesto jsem nezaznamenal důvod, proč se konzolovým verzím hry bránit. Všechno naznačuje, že by se měli fanoušci akčních her a stříleček na konzolích dočkat povedené hry.

Overwatch Xbox One zdroj: tisková zpráva Obrázek z Xbox One verze: McCree útočí na mapě Numbani

Blizzard nepatří mezi tradičního producenta konzolových her, ale například konzolová verze Diablo III dopadla skvěle. A Overwatch se na PS4 také dobře hraje, dobře vypadá a dobře se hýbe i ovládá. Pokud se na Overwatch chystáte a máte možnost hrát na PC, nemusíte nic řešit. Jestli ale váš herní stroj trůní pod televizí a má na sobě logo Sony či Microsoft, můžete se do hry s klidným svědomím pustit i na konzoli.

Nejnovější články