Autor: Lichtenberg Publikováno: 8.února 2007 | Verze hry: preview/anglická Doba hraní: 1 týden |
Mise ze staré školy Okusili jsme také tři bosse, kteří jsou příjemně tuzí a k jejich zabití je třeba využít veškerých vašich schopností. Například ohnivý muž, vznášející se vzduchem na jakémsi plachtícím křesle, má svoji slabinu pouze na zádech, kam se při vší snaze dá dostat jen velmi těžko. Pokud však použijete možnost chvilkové teleportace, přemístíte se na pár sekund za nepřítele, krátkou salvou ho lehce polechtáte a hned je část práce hotova. Jsou tu však i ryze střílecí oříšky, např. když na vás útočí žena s dvěma bazukami a vy ji prostě kombinací „krytí – střelba“ musíte zabít. Zkrátka vše je zatím velmi příjemně vyvážené. Magií ověnčený agent Kromě klasického ukazatele zdraví, má Infernal v pravém dolním rohu i kolonku s manou, díky níž můžete tvořit nejrůznější útočné a adventurní akce. Za pomoci pravého tlačítka myši vypálíte ze své zbraně ohnivou kulku, jež téměř vždy na jeden zásah zabije nepřítele, což se při vypjatých situacích s minimálním zdraví hodí perfektně. Manu navíc nabíjíte obyčejným kosením nepřátel, čili je jí prakticky pořád nadbytek. Hlavní možnosti many ovšem nespočívají jen ve střílení, to si přece každý správný tvrďák udělá postaru. No, ne? Hlavní hrdina, Ryan Lennox, má možností přehršel. Například se umí na pár vteřin teleportovat na jiné místo, kde obyčejně rychle naťuká kód do počítače, jenž mu umožní pokračovat dál. Zajímavá je i možnost „ďáblovského“ vidění, jímž vidíte na zdi jinak skryté nápisy a malůvky. Často z nich můžete odvodit i kód od zamčených dveří. Abych vám nakonec nezkazil všechna překvapení, zmíním ještě Lennoxovo umění přesouvat po lokacích předměty, tak trochu ve stylu Psi-Ops. To přeci jen není až taková novinka. Co se týče pohybu postavy, už zde chybí snad jen zpomalení času. Dvojitým stisknutím tlačítek pro pohyb dělá hrdina kotouly do stran, dokáže lézt nejen po žebříku, ale i po drátěných plotech či trubkách a dokonce se i kryje za zdmi, což je zatím doladěno jen velmi chatrně. Jak jsme již viděli například v kill.switch, zpoza krytí můžete vysílat i palbu naslepo, jež je kupodivu velice přesná, ale ve hře prakticky nepoužitelná. Technické nebe Umělá inteligence hry nezaznamenává nějaké velké výkyvy. Protivníci se kryjí před střelbou, využívají krycí palbu a místo zdlouhavého nabíjení se nebojí používat i pěstní souboj. V arzenálu mají pořádnou sadu zbraní, od obyčejného samopalu přes laserovou pistoli, raketomet či kraksnu vedoucí elektrický proud. I mrtví nepřátelé jsou však pro herní průběh velmi užiteční. Ryan z nich totiž dokáže vysát nejen náboje do zbraní, ale také část ucházející duše, která vám doplní zdraví. Důmyslné, ale po čase přeci jen trochu otravné. Vysávání totiž většinou zabere tak tři vteřiny času. Zbytek herního enginu rozhodně také nestrádá. Fyzika objektů hraje sice spíše druhé housle, ale přesto je obstojná a snadno uvěřitelná. Grafický plášť je svěží a v rámci podobných third-person akcí je na opravdu vysoké úrovni. Zvláště světelné efekty ve venkovních lokacích dokáží potěšit. Interiéry už však o poznání méně. Videa, která jsem zatím měl tu čest zhlédnout, nenabízela nic extra a ta největší akce tedy spočívá až v samotném hraní. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Co se týče audio stránky, při přestřelkách se Infernalem line dosti uječený rock, který však do pekelné nálady hry skvěle zapadá. Špatný rozhodně není ani dabing hlavního hrdiny a ani jeho šéfa Mr. Blacka, jenž mu do sluchátek občas posílá vybroušené vzkazy. Ostatní zvukové efekty zatím hodnotit nebudu, počkejme si až do recenze. Peklo a ráj… Na závěr bych chtěl vyjádřit svoji radost, že se polští Metropolis Software distancovali od žánru stealth-akcí, kde by měli po posledním Splinter Cell jen velmi těžkou cestu k úspěchu. Infernal je totiž konečně něco originálního a jeho ďábelské schopnosti mají doopravdy velký potenciál. Pokud se od čtvrté mise něco rapidně nepokazí, nebo se prostě výše a výše nastavovaná laťka náhle nezasekne, mohli bychom tu mít už za pár týdnů slušně kvalitní hru, která by mohla okupovat i příčky 70 až 80%. Stáhněte si: Demo, Trailer |
Lichtenberg | |
editor: korgull |