Jurassic Park: The Game – adventurní dojmy  z GC 2011
zdroj: tisková zpráva

Jurassic Park: The Game – adventurní dojmy z GC 2011

8. 9. 2011 12:54 | Dojmy z hraní | autor: Petr Ticháček |

Poté, co jsme si v rámci povídání o adventurním Gamescomu 2011 herní veletrh shrnuli a vypíchli ty nejzajímavější události ze světa adventur, nastal čas vrhnout se na první dojmy z her, které jsem viděl v hratelné podobně, nebo které jsem si mohl sám vyzkoušet. Dnes se zaměříme na Jurassic Park: The Game od Telltale, která vychází letos v listopadu na PC, PS3 a X360.

Telltale Ganes se na Gamescom registrovali na poslední chvíli a spokojili se s jednou prezentační místnůstkou v rámci mega-stánku německé firmy Marketpoint. Ne velikosti ale nezáleží, přestože to některé ženy stále popírají, takže jsem se těšil spíše na obsah. Bohužel i v tomhle směru Telltale spíše zklamali.

Nejenže neukazovali lautr nic z rozpracované série The Walking Dead, kterou už i vizuálně představili na americké akci ComicCon konané letos v červenci, ale z jediné prezentované hry – Jurassic Park: The Game – předváděli naprosto stejnou scénu, jako na E3. Sledovat ji už poněkolikáté za poslední tři měsíce pro mě byla zívačka bez známky nadšení ve tváři, ale neznamená to, že hra samotná by byla nudná - naopak!

„Jurský park je filmová adventura, která se odehrává během událostí z prvního filmu a záhy poté,“ započal prezentaci Alan Johnson. „Při psaní scénáře jsme se soustředili na jedinou otázku: co se stalo s plechovkou od pěny na holení, ve které technik parku Dennis Nedry ukradl dinosauří embrya? A přesně na tuto otázku vám naše hra dá odpověď.“

„Napadlo nás, co když Miles Chadwick, chlápek, co na Nedryho čekal v přístavu, předpokládal, že se může něco podělat, a pro všechny případy do plechovky zabudoval sledovací zařízení?“, doplňuje Alana Mark Darin. „Takže když se Nedry v přístavu neukazuje, vydává se jej Miles hledat spolu žoldačkou Nimou, která na Isla Nebular kdysi žila a skvěle se na ostrově vyzná.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zástupci společnosti Telltale Games: vlevo Alan Johnson, vpravo Mark Darin

Po představení zápletky následovala již zmíněná hratelná ukázka zachycující scénu z úvodu hry, kdy Miles a Nima Nedryho v džungli lokalizují. Záhy po objevení zdánlivě opuštěného džípu nicméně v první ze série infarktových scén zjišťují, že je technik mrtvý. A po plechovce s embryi není ani stopy.

V roli Nimy následně prohledáváme okolí džípu, zkoumáme šlápoty v blátě a postupně objevujeme klíčové stopy, jako jsou Nerdyho brýle, skořápky dinosauřích vajíček a ve finále také kýžená plechovka s embryi. Pak se ale na scéně objeví smečka hladových dilophosaurů a hra získá výrazně akčnější charakter.

Namyšlený idiot Miles hned první útok nepřežije, a s Nimou se musíme v sérii adrenalinových sekvencí snažit, abychom jeho osud nenásledovali. V takzvaných quick-time scénách je třeba utíkat před dinosaury, uhýbat před jejich útoky, zápasit s nimi nebo se rychle ukrýt do džípu a nastartovat jej dřív, než šupinatí dravci proniknou dovnitř.

zdroj: Archiv

Hratelnost v těchto chvílích spočívá po vzoru Heavy Rain výhradně ve včasném stisknutí nebo podržení tlačítka, jehož symbol se objeví na obrazovce. Naprosto stejně je vlastně koncipovaná také hratelnost neakční adventurní části jen s tím rozdílem, že nás netlačí čas a na vše se můžeme v klidu soustředit.

Relativně jednoduše koncipovaná hratelnost má jediný cíl: podporovat dynamický charakter hry, umocněný jednak vizuálně rychlými střihy kamer snímající scénu ze zajímavých pozic a úhlů, ale také perfektním zvukovým designem. „V Telltale Games se soustředíme v první řadě na filmový styl vyprávění příběhu s cílem vyvolat v hráči pocit, jakoby hrál skutečný film a ne klasickou hru,“ vysvětluje charakter zpracování i hratelnosti Darin.

Namítl jsem, že podobně zjednodušená hratelnost může být po jedné, dvou hodinách hraní stereotypní, ale Mark mě ujistil, že se budou hráči snažit v průběhu hry stále představovat nové herní prvky. Herní čas každé ze čtyř epizod by pak měl být podobný jako u jiných sérií od Telltale Games, tedy kolem tří hodin.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Poslední věc, kterou doposud zahaloval závoj tajemství, je ovládání PC verze hry, neboť vývojáři vždy ukazovali Jurský park pouze na konzolích. „Dlouhé měsíce pilujeme systém, který by kombinoval ovládání klávesnice + myš a poskytl hráči stejný komfort, jako při hraní s konzolovými ovladači,“ odpověděl na mou otázku Mark. Prozatím to tedy vypadá, že pohyb kamery by zvládla myška a funkční tlačítka primárně kvarteto kláves WASD.

Celkově Jurský park působí jako adrenalinový interaktivní film spletený z jednoduchého „adventuření“ a zběsilých quick-time sekvencí. Vizuální zážitek je i přes slabší engine vynikající. Otázka ale stále je, jaký bude zážitek herní…

V dalším adventurním preview z letošního Gamescomu se Petr 'BigPeter' Ticháček zaměří na detektiva Sherlocka Holmese v jeho novém virtuálním dobrodružství od Frogwares - The Testament of Sherlock Holmes (PC, PS3, X360).

V rámci adventurního speciálu z Gamescomu 2011 vyšly články:

  • Gamescom 2011 - horké adventurní novinky
  • Testament of Sherlock Holmes - adventurní dojmy z GC 2011
  • Nejnovější články