Majesty - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Majesty - první dojmy

29. 3. 2000 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim - první dojmyAutor: RoubaPublikováno: 29.března 2000•RTS...


Majesty: The Fantasy Kingdom Sim - první dojmy

Autor: Rouba
Publikováno: 29.března 2000

RTS na ústupu?
Jak to tak vypadá, je žánr RTS (realtime strategy) nějak na ústupu. Alespoň bych tak soudil podle četnosti (spíše pak řídkosti) s níž se tento druh hry oběvuje. Majesty od Hasbro Interactive, tedy spíše od Microprose a Cyberlore, kteří byli jako mnoho jiných pohlceni produkční firmou, se nyní pokouší malinko oživit tento vysychající pramen. Nevím čím to je, ale čekal bych, že v renomované firmě (za níž se v řadě tyčí tituly jako je např. Civilization II nebo RolerCoaster Tycoon) pochopili, že síla strategií je v pestrosti a šíři možností, které hra nabízí. Přiznávám se, že tímto mě hra Majesty příliš nepotěšila. Nepotěší nikoho, kdo si libuje v dlouhých vylepšováních, výzkumu a téměř perfekcionalizmu spojeného s nutností mít to nejnovějši a nejlepší.

Majesty v akci
A ted k tomu jak se Majesty vlastně hraje. Uvítá vás střízlivě pojatá úvodní animace, kde se nedozvíte nic podstatného. Zvolíte si své jméno a můžete vyrazit do bitvy. Obdržíte informace o tom, co že se v dané oblasti vlastně stalo a proč že tam máte jít bojovat spolu s úkoly nezbytnými ke splnění mise. Ty jsou označené několika různými úrovněmi obtížnosti (Beginner, Normal, Advanced). Trochu času na zorientování a hurá do akce, jdeme stavět a upgradovat.

Ale ouha - nejde říct, co že se to má stavět jako první, nejde říct na koho že se má útočit - tak moment, to je jako Settlers. No nevadí, i to se da nějak přežít. Vidím jenom 3 upgrady a nějak málo budov, no co se dá dělat. To je asi tak shrnutí toho, co vás čeka v prvních několika minutách. Pro zpestření jsou v misích různá omezení, především založená na restrikci ze strany použitelných jednotek - nemůžete naverbovat mágy, bojovníky atd. Tyto restrikce se misi od mise různí.

Průběh celé hry je realizován vcelku univerzálním schématem všech strategií. Postavíte základní budovy, vycvičíte si jednotky a ty se vydají chránit vaše teritorium a zabíjet nepřatele. Z každého z nich je pochopitelně nějaký ten peníz, za který může hrdina dojít na trh nakoupit lečivé lektvary a amulety.

Motivace jednotek
Existuje zde jeden inovativní prvek a to je finanční motivace jednotek. Funguje tak, že umístíte speciální vlajku a jednotka která se k dané vlajce (pod ikonkou Explore) dostane jako první, obdrží daný finanční obnos - případně se tak děje za zabití nepřítele (volba Attack).

Co k této hře říci závěrem? Snad jen, že pro některé hráče je možná příliš těžká (chaotická) a pro ty, co již trochu odrostly, zase neposkytuje to pravé vzrušení. Určitě se v případě této hry nejedná o propadák, ale ani to nebude hit sezóny.


Mnohem více se o Majesty dozvíte v plné recenzi hry.


Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva



Nejnovější články