Udělej si chlapa
Přitom to začíná tak jednoduše. Před vstupem do procedurálně vygenerované galaxie, která je pochopitelně ve válečném stavu, je potřeba nadefinovat podobu a povahu hlavní postavy. Vytváření osobnosti probíhá skrz malou minihru, nikoliv přes zadávání atributů. Podle rozhodnutí v minihře se zrodí budoucí generál, který se povahově kloní k jedné z pěti vlád v galaxii.
Rozhodnutí z minihry budou dokonce provázána do samotného příběhu. Jako příklad použil šéf studia Perihelion Ole Herbjørnsen (bývalý šéf vývoje Age of Conan) záchranu civilisty, který se pak ve hře objeví v rámci příběhové mise a oplatí váš dobrý skutek. Příběh samotný má trvat kolem padesáti standardních pozemských hodin, ale ve vesmíru The Mandate je lehké ztratit se třeba tři sta hodin a pořád mít co dělat.
Pravidla střetu
„Vtip je v tom, že většina vesmírných her se soustředí buď na loď, na strategické bitvy nebo na posádku,“ říká Herbjørnsen . „My se soustředíme na všechno," dodává. V praxi to znamená, že třeba obsazování nepřátelské lodě (poté, co ji poškodíte při vesmírné bitvě) působí jako samostatná do detailu vypiplaná taktická strategie.
Několik skupin vojenských specialistů na průzkum, hackování nebo boj se přesouvá koridory a ve vašich možnostech je nadefinovat jim prakticky všechno. Od taktického pohybu až po pravidla útoku při střetu s nepřítelem. A ve speciálním módu můžete dokonce řetězit posloupnost akcí. Jedním z přispěvatelů na Kickstarteru byl ostatně vysloužilý americký vojenský specialista, který pomáhal autorům při definování taktických možností jednotek.
zdroj: Archiv
Bez kompromisů!
Právě rozkazování působilo jako největší zábava. Navíc je izometrická, takže za redakci dobrá. Jednotkám během zapauzované hry zadáte, na jakou aktivitu se mají soustředit a postupně je vypustíte. Průzkumníci třeba objeví nepřítele, komanda ho začnou obíhat zprava a zleva a ve chvíli, kdy se k němu dostanou, nahackují inženýři lodní systém a obranné věže začnou útočit proti svým bývalým pánům.
Každý jednotlivec je ovládán vlastní umělou inteligencí a při přesunech nebo přestřelkách je vidět, jak jistí nejbližší kolegy, automaticky se kryje za roh nebo (po rozkazu) chodí po dvojicích a s pomocí vzájemného krytí postupují vpřed. Kdo se nechce obtěžovat se složitým taktizováním, může pojmout strategii akčně – nesmí se však zapomenout vybavit příslušným vybavením. Cíle misí se různí, nejčastěji však jde o získání informací nebo zneškodnění lodi.
Uprav si loď a leť
Lodí najdete v The Mandate dohromady 49 typů a jejich přídě/hlavní trupy/zádě se dají modifikovat až 36 doplňky. Flotila lodí tvoří páteř pro vesmírné bitvy a pro průzkum galaxie. Procedurálně generovaný vesmír nabízí nejen soupeření politických stran, ale také pátrání po artefaktech nebo vyloďování na planety, kde opět může dojít k boji.
Brát The Mandate jako další vesmírnou strategii rozdělenou na „leteckou“ a „vojáčkovou“ akci by ale bylo špatně. V lodích přece pracují lidé a jejich správa je pro úspěch stejně důležitá jako naleštěný letecký park.
Profesionální rodina
Jednotliví poručíci na lodích mají vlastní jména, získávají zkušenosti a je možné použít je v boji. Do neosobní strategie chtějí tedy Herbjørnsen a jeho lidé vložit podobnou starost o vojáčky, jako se to povedlo v případě Xcom.
Velící důstojníci jsou vašimi protégé, staráte se o ně jako o vlastní děti a ve chvíli, kdy dojde k jejich úmrtí, vystrojíte jim parádní pohřeb za účasti celé posádky. Snad jen to „So say we all“ z Battlestar Galacticy tu chybí. A když jsme u toho – právě BSG, Star Trek, ale i Firefly se nejvíce podepsaly na propracovaném vztahu posádky-lodí a vás jako jejich pozorovatele a zároveň opatrovníka.
Všichni za jednoho
Každý vojevůdce potřebuje vlastní základnu, kde vyrábí další lodě, trénuje vojáky, těží suroviny a provádí další věci spojené se zvětšováním armády. V The Mandate můžete mít základen hned několik a stavět je podle svého gusta. Ale pozor! Jejich rozmisťování by mělo sloužit vyššímu taktickému cíli, kterým je ovládnutí celé galaxie.
Jakmile by jeden hráč měl ovládat všechny základny a bitevní lodě, nutně by z toho vznikl chaos. Proto můžete jak lodě, tak i základny předávat nejzkušenějším poručíkům, jejichž umělá inteligence se pak o ně bude úměrně ke svým zkušenostem starat a chovat se v zájmu zvětšujícího se impéria. Po vydání bude hra také podporovat hru až 6 hráčů v jednom vesmíru.
Proti všem!
Proti vaší snaze stojí pět vládních celků a tři uskupení. Každé z nich sleduje trochu jiné cíle a bez diplomacie se neobejdete. Nejzajímavěji vypadají otomanští kyborgové a ruští Romanovci, které by ve vesmíru nikdo nečekal. Proto nadchází vhodná chvíle, kdy si můžeme postesknout, že nebude zastoupen Rakousko-Uherský kosmický program a jeho vlajková loď Generál Windischgrätz. Své síly však můžete spojit i s rebely nebo svobodnou obchodní aliancí a dalšími.
The Mandate se snaží být ultimátní all-in-one vesmírnou hrou. Pro studio Perihelion je to velké sousto, ale jak se zdá, vývoj pokračuje vpřed dobře a datum vydání v prvním čtvrtletí roku 2016 tak bude dodrženo.