Might & Magic Heroes VII nemá být revoluce, ale zábava pro fanoušky
zdroj: tisková zpráva

Might & Magic Heroes VII nemá být revoluce, ale zábava pro fanoušky

18. 8. 2014 20:41 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

Oznámení nového dílu série Heroes of Might & Magic (nebo Might & Magic Heroes) v průběhu Gamescomu nebylo pro fanoušky žádné velké překvapení. Krátce před výstavou totiž Ubisoft spustil na stránkách série Might & Magic odpočet do odhalení nové hry z tohoto světa. Pokračování (zvláště po patchích) povedeného dungeonu Might & Magic X: Legacy se příliš očekávat nedalo, výsledkem tak bylo váhání mezi F2P onlineovkou a právě novým dílem Heroes. Výsledkem naštěstí nakonec bylo právě oznámení Heroes VII, které fanoušky potěší od prvních obrázků – vypadá a zřejmě se i hraje stejně, jako předešlé díly.

Vývoj hry má na starosti Limbic Entertainment, studio odpovědné právě za Legacy a za veškerá DLC, datadisky a patche pro Heroes VI. Zkušeností se značkou tak mají dost a dle slov jednoho z vedoucích studia je pro ně velká čest a zároveň výzva udělat jeden z dílů konečně od píky. Už při návrhu se rozhodli naslouchat svým fanouškům a pečlivě sbírali připomínky k šestému dílu, aby sedmý kousek maximálně odladili.

Fanouškům do rukou svěří částečně i směřování příběhu, resp. možností, jaké bude hráč mít. Hlavní kampaň se totiž věnuje příběhu knížete Ivana, jenž se snaží nastolit mír v Ashenu rozvráceném občanskou válkou. Ta se odehrává někdy po událostech Heroes VI, ale ještě před pětkou. Velkou roli ve vyprávění a Ivanově příběhu však hraje Stínový koncil. Má jít o sbor rádců z různých ras, kteří budou Ivanovi radit a pomáhat při nastolení míru. Za jejich rasy potom odehrajete všechny herní kampaně, abyste se dozvěděli jejich příběh, postoje k současnému konfliktu a jeho možném řešení.

Might & Magic Heroes VII zdroj: tisková zpráva

Jednotlivé frakce by však často měly stát proti sobě, do Stínového koncilu tak zřejmě nebudete moci zařadit všechny rasy z Ashenu. Vybírat byste si však měli mezi celkem šesti rasami, z nichž první čtyři jsou Haven, Academy, Stronghold a Necropolis. O zbývajících dvou frakcích rozhodne komunita – Stínový koncil tvůrců hry.

O páté frakci můžete hlasovat už teď, momentálně se rozhoduje mezi Fortress (trpaslíci) a Sylvan (elfové). Tvůrci také prohlašují, že z frakcí ještě nemají nic hotového, takže hráči skutečně rozhodují a nedočkají se jen tak národu, který si vytáhne Černého Petra. Je nicméně možné, že se tyto národy objeví v některém z DLC.

Might & Magic Heroes VII zdroj: tisková zpráva

Klasika, která potěší

Dost ale o příběhu, podívejme se přímo na hru. Prezentace hry ukázala, že zůstává klasická mapa, po níž naháníte nepřátelské armády a zabíráte hrady, doly a další strategická místa. Po stránce ekonomické jsou nejdůležitější zdroje surovin, které se vyskytují ve formě jednorázových pokladů i dlouhodobých zdrojů. Surovin má být ve hře sedm druhů, což je oproti čtyřem v Heroes VI značné navýšení – dle tvůrců ale jen plní přání komunity, která chtěla více hardcore zážitek. Otázkou však je, jestli je pouhé přidávání surovin tou správnou volbou.

Jednoznačně dobrým krokem je však větší sázka na interaktivitu mapy. Tvůrci chtějí použít spoustu překážek, s nimiž je počítat a musíte je překonat, nebo naopak vystavět, abyste měli šanci vyhrát. V demu bylo třeba k vidění zboření mostu (a odříznutí posil nepřátelských jednotek), aby jej vzápětí vývojář zase postavil, protože zkonsolidoval síly a chystal se přenést boj k nepříteli. Most samotný sice postavil během jediného tahu, vysvětlil však, že možnost toto udělat je závislá na množství surovin. Normálně tak bude stavba trvat třeba tři, čtyři kola, s příplatkem však bude okamžitá.

Překážek ale ve hře bude více – třeba jezera, která půjdou vysušit zničením sochy, závaly po lavině apod. Důležitou roli tak zřejmě sehraje i fakt, že všechny mapy mají dvě vrstvy - podzemní a nadzemní. Rozsah na první pohled malé mapy tak může být dvojnásobný.

zdroj: Vlastní

Bojové šachy

Dalším z důležitých herních prvků jsou samozřejmě souboje. Stejně jako v šestce zůstává čtvercové pole, po němž se pohybují vaše i nepřátelské jednotky. Cílem je takticky vymanévrovat nepřítele a zničit jej tak, aby vám co nejméně ublížil. Jednotky útočící na dálku tak odstraňují okamžité hrozby a pěšáci využívají nového systému, který dává bonus za napadení zezadu či z boku za pomoci více jednotek.

Změn by se měly dočkat i samotné mapy, které nemají být pouhými šachovnicemi s jinak nabarvenými políčky. Autoři slibují, že většina míst bude ozvláštněna různými překážkami (barikády, trosky katapultů apod.), takže by měly mít souboje vždy šmrnc a nabídnout dostatečnou výzvu i variabilitu. K tomu dopomůže i návrat bojových strojů v podobě katapultů, balist a podobných válečných strojů.

Might & Magic Heroes VII zdroj: tisková zpráva

Důležitou roli na bojišti však sehraje i hrdina. Má možnost se především učit kouzla, která mohou ovlivnit celou bitvu. Silným útočným kouzlem může zničit jednotku ještě před tím, než se k ní vaši vojáci dostanou, nebo naopak demoralizovat nepřítele a nepřímo jej tak oslabit. Kouzla by neměla mít podobu schopností a hrdinové by se je měli učit v hradech či budovách na mapě. Vedle toho však hra pro hrdiny nabídne tradiční rozvíjení schopností, sbírání relikvií, vybavení a dalších věcí.

Might & Magic: Heroes VII je evolucí značky a nabízí přesně to, co byste od ní čekali. Koho již značka unavuje, toho nešokuje novým pojetím, fanoušky ale zřejmě uspokojí. Vše už znají a dočkají se jen drobných vylepšení a malých změn. Což ale nemusí být nutně na škodu, když hra navíc představuje i milý grafický upgrade – jde zejména o návrat k 2D modelům měst ze starších dílů (což je pro mnoho lidí potěšující drobnost), ale nabídne i nové mapy a úkoly, které ještě nemáte ohrané.

Might & Magic Heroes VII zdroj: tisková zpráva

Fanoušci se tak mohou těšit a možná do vývoje tvůrcům i trošku mluvit. Zkušenosti Limbic s early access modelem a začleněním návrhů fanoušků jsou totiž z Might & Magic X: Legacy velké a spolupráci si obě strany pochvalují. Ku prospěchu věci by tedy podobná spolupráce měla být i v případě Heroes VII.

Nejnovější články