Pravda, přibližně deset let to táhl Henry Vuontisjärvi sám. Nedávno sehnal investora, poskládal tým z lidí, kteří se všichni jmenují Vuontisjärvi nebo nějak hodně podobně a jsou z Finska a rozjel produkci ve velkém. To znamená, že na grafiku a testování již nepotřebuje dobrovolníky, ale zaměstnal čtyři grafiky, a že vývoj má jasně vytyčenou cestu. Ta vede do Brekovie, fiktivního státu někde mezi Rumunskem a Ukrajinou, na pobřeží Černého moře. Brekovie trpí rozpadem demokracie, korupcí, mafií a představuje bezpečnostní riziko pro celý svět. To znamená, že si někdo musí zašpinit ruce krví a srovnat Brekovii do latě.
Přelez, přeskoč, vyskoč
Podobně jako v Jagged Alliance dostávají hlavní role žoldáci, kteří se vrhají mezi soupeřící strany a plní mise vedoucí k nastolení politického a společenského klidu. Může jich být až šest a každý je odborníkem na něco jiného. Kdo by ale čekal mainstreamovou taktickou tahovku ve stylu XCOM z roku 2012, bude překvapen hloubkou taktické a fyzikální simulace. Kupříkladu překážky, jako jsou plechové nebo cihlové zdi, se dají prostřelit, všechny se dají přeskočit, případně na ně vylézt (třeba na střechu a do objektu se dostat stropním oknem) a funguje i vyklánění zpoza rohu.
Důležitá balistika
Vzhledem k tomu, že je konflikt zasazen do současnosti, objevují se pouze zbraně, které jsou dnes k dispozici. Pečlivě zpracované balistické modely (včetně průraznosti) znamenají realističtější zážitek, zároveň i nutnost seznámit se s jejich možnostmi a naučit se je správně využívat v akci. Kdo si pamatuje na Jagged Alliance, především dvojku, ten se dostává k míře simulace, které Finové chtějí dosáhnout anebo ještě lépe jí překročit. Jak ale ujišťují, komplexnost by neměla stavět překážky přístupnosti.
Střel ho do kolene!
Z cvičné přestřelky, která se odehraje na monitoru během prezentace, by adepti na velitele ozbrojených zásahů měli radost. Žoldáci se podle dostupných akčních bodů přesouvají, kryjí a proskakují okny do domu, kde se krčí několik umolousaných poskoků mafiánského bosse. Při střelbě lze skrz přiblížený pohled zaměřovat konkrétní místa (podobně jako ve Falloutu) na těle protivníka a tím snižovat efektivitu jeho zamýšlenou taktiku. Reakce na pohyb funguje nejen během nepřátelského kola, ale i během vlastního pohybu, kdy se do výhledu žoldáka náhle dostane protivník.
zdroj: Archiv
Na základně
Mezi všemi těmi misemi se záchranou rukojmích, odstranění cíle anebo získání důležitých dokumentů, a tak podobně, nabídne End State rozšiřování týmu o nováčky a správu jejich specializací a vybavení. Mise budou postupně odhalovat politicko-mafiánský propletenec a dostane se i na nepovinné úkoly. V současné době připravuje tým Iron Sight alfa verzi, do které si můžete zajistit přístup na oficiálních stránkách.
End State poběží na Unity a podle dema, které jsme mohli vyzkoušet, už většina mechanik funguje a zbývá jen jejich správné odladění. A to se může protáhnout. Vydání by mohlo přijít i letos, ale to je hodně divoká představa. Vlastně spíš v letošek upřímně doufám, protože dalších deset let by se mi čekat nechtělo.