Obkličte teroristy v End State, tahovce pro hardcore stratégy
zdroj: tisková zpráva

Obkličte teroristy v End State, tahovce pro hardcore stratégy

18. 1. 2018 18:00 | Dojmy z hraní | autor: Pavel Dobrovský |

I když se za rohy End State skrývají moderně vybavení disciplinovaní vojáci a název sám působí jako z dílny Toma Clancyho, nemá nová tahová strategie nic společného s Ubisoftem nebo jiným vydavatelským gigantem. Autoři z malého finského studia Iron Sight se sice hlásí k inspiraci Rainbow Six a Ghost Recon: Wildlands, ale jedním dechem dodávají, že je nenechávají chladnými ani XCOM: Enemy Unknown nebo Jagged Alliance. End State, říkají, to má být pořádně hardcore tahovka, která nenechá fanoušky žánru spát. To to byla ta dobrá zpráva. Ta špatná? Říkají to už deset let.

Pravda, přibližně deset let to táhl Henry Vuontisjärvi sám. Nedávno sehnal investora, poskládal tým z lidí, kteří se všichni jmenují Vuontisjärvi nebo nějak hodně podobně a jsou z Finska a rozjel produkci ve velkém. To znamená, že na grafiku a testování již nepotřebuje dobrovolníky, ale zaměstnal čtyři grafiky, a že vývoj má jasně vytyčenou cestu. Ta vede do Brekovie, fiktivního státu někde mezi Rumunskem a Ukrajinou, na pobřeží Černého moře. Brekovie trpí rozpadem demokracie, korupcí, mafií a představuje bezpečnostní riziko pro celý svět. To znamená, že si někdo musí zašpinit ruce krví a srovnat Brekovii do latě.

Přelez, přeskoč, vyskoč

Podobně jako v Jagged Alliance dostávají hlavní role žoldáci, kteří se vrhají mezi soupeřící strany a plní mise vedoucí k nastolení politického a společenského klidu. Může jich být až šest a každý je odborníkem na něco jiného. Kdo by ale čekal mainstreamovou taktickou tahovku ve stylu XCOM z roku 2012, bude překvapen hloubkou taktické a fyzikální simulace. Kupříkladu překážky, jako jsou plechové nebo cihlové zdi, se dají prostřelit, všechny se dají přeskočit, případně na ně vylézt (třeba na střechu a do objektu se dostat stropním oknem) a funguje i vyklánění zpoza rohu.

Důležitá balistika

Vzhledem k tomu, že je konflikt zasazen do současnosti, objevují se pouze zbraně, které jsou dnes k dispozici. Pečlivě zpracované balistické modely (včetně průraznosti) znamenají realističtější zážitek, zároveň i nutnost seznámit se s jejich možnostmi a naučit se je správně využívat v akci. Kdo si pamatuje na Jagged Alliance, především dvojku, ten se dostává k míře simulace, které Finové chtějí dosáhnout anebo ještě lépe jí překročit. Jak ale ujišťují, komplexnost by neměla stavět překážky přístupnosti.

Střel ho do kolene!

Z cvičné přestřelky, která se odehraje na monitoru během prezentace, by adepti na velitele ozbrojených zásahů měli radost. Žoldáci se podle dostupných akčních bodů přesouvají, kryjí a proskakují okny do domu, kde se krčí několik umolousaných poskoků mafiánského bosse. Při střelbě lze skrz přiblížený pohled zaměřovat konkrétní místa (podobně jako ve Falloutu) na těle protivníka a tím snižovat efektivitu jeho zamýšlenou taktiku. Reakce na pohyb funguje nejen během nepřátelského kola, ale i během vlastního pohybu, kdy se do výhledu žoldáka náhle dostane protivník.

zdroj: Archiv

Na základně

Mezi všemi těmi misemi se záchranou rukojmích, odstranění cíle anebo získání důležitých dokumentů, a tak podobně, nabídne End State rozšiřování týmu o nováčky a správu jejich specializací a vybavení. Mise budou postupně odhalovat politicko-mafiánský propletenec a dostane se i na nepovinné úkoly. V současné době připravuje tým Iron Sight alfa verzi, do které si můžete zajistit přístup na oficiálních stránkách.

End State poběží na Unity a podle dema, které jsme mohli vyzkoušet, už většina mechanik funguje a zbývá jen jejich správné odladění. A to se může protáhnout. Vydání by mohlo přijít i letos, ale to je hodně divoká představa. Vlastně spíš v letošek upřímně doufám, protože dalších deset let by se mi čekat nechtělo.

Nejnovější články