Prolog StarCraft II: Whispers of Oblivion vás nepřekvapí, nenadchne, ale pobaví
zdroj: tisková zpráva

Prolog StarCraft II: Whispers of Oblivion vás nepřekvapí, nenadchne, ale pobaví

2. 8. 2015 17:15 | Dojmy z hraní | autor: Adam Homola |

V dubnu 1998 to začalo, v zimě 2015 to skončí. Příběh, který se táhne 17 let, konečně dojde do cíle. Než ale StarCraft II: Legacy of the Void vyjde, několik měsíců si počkáme. A proto připravili vývojáři z Blizzardu mini kampaň Whispers of Oblivion, která vás do poslední kapitoly uvede. Mini kampani mohou mladší z nás říkat prolog, starší z nás prostě jen demo. To proto, že Whispers of Oblivion bude dostupná ještě před vydáním Legacy of the Void zdarma a pro všechny. V tuto chvíli se však k němu dostanete pouze v případě, že si hru předobjednáte. Stojí to ale za to?

Pojďme se nejdřív podívat na to, co vlastně dostanete. Ve StarCraft II: Legacy of the Void budete na uzavření celého příběhu nahlížet optikou Protossů a nejinak je tomu i ve Whispers of Oblivion. Po Raynorovi a Kerrigan se hlavní role v prologu ujal Zeratul, kterého v plné hře vystřídá Artanis. Toho tady neuvidíme, stejně jako chybí Raynor a vlastně skoro všichni ostatní.

Whispers of Oblivion jsou tři relativně krátké singleplayerové mise, které vás ničím nepřekvapí. Jestliže jste natěšení na něco nového nebo na zásadní odhalení, tak radši nepřeobjednávejte, jinak budete zklamaní. Whispers of Oblivion vás neurazí, ani nenadchne. Každá ze tří misí je jiná, ale každou jste už hráli. Mustr je stejný jako ve Wings of Liberty a v Heart of the Swarm.

Nelze to však brát jako výtku, jako spíše měřítko kvality. Ostatně, bavíme se o demu pro druhý datadisk, ne o nové hře. A jako demo či prolog funguje Whispers of Oblivion na výbornou. Mimo tří misí ale nedostanete ze singleplayeru nic jiného - na mezičas na lodi, kdy chodíte mezi sekcemi, povídáte s posádkou a vylepšujete jednotky, si musíte počkat do plné hry. Ale teď už k jednotlivým misím:

StarCraft II: Legacy of the Void zdroj: tisková zpráva

Dark Whispers

Po krátkém úvodu v lodi Spear of Adun přiletí Zeratul na planetu, kde hledá část proroctví, pomocí kterého by zastavil samotného Amona. Na planetě narazí na základnu Moebius Foundation, ve které se experimentuje na protosských Templářích. Cílem Zeratula je Templáře osvobodit, ale vedle Terranů musíte počítat i s všudypřítomnými Zergy. Najednou se totiž objeví Kerrigan a její partička monster si to začne šinout přes základnu. Vaším úkolem je osvobodit všechny Templáře předtím, než se Swarm dostane do cíle.

Dark Whispers je klasická mise na čas. Pocit akutního nebezpeční a důraz na rychlost tu ale nereprezentuje pouze časomíra v levém horním rohu. Vy procházející Swarm vidíte přímo na mapě, jak se fyzicky přesouvá nahoru a likviduje všechno, co mu stojí v cestě. Tedy i vás.

Vaše maličká armáda si nemůže dovolit klást odpor a tak pokaždé, když se pařáty Swarmu rozkmitají směrem k cíli, vy musíte gentlemansky ustoupit. Naštěstí si to vlny Zergů mašírují jen prostředkem mapy, takže stačí bojovat a postupovat po krajích a nemusíte slizouny příliš řešit.

StarCraft II: Legacy of the Void zdroj: tisková zpráva

Ghosts in the Fog

Druhá mise je zároveň nejvíce přímočará. Máte základnu a na druhé straně mapy je chrám Xel'nagů, který brání Amonovi loajální Tal'darimové. Rozkaz zní jasně - nepřítele zničit a rozbít bránu chrámu, abyste se mohli dostat dovnitř. Jediné mírné osvěžení desítky let starého konceptu hratelnosti tady spočívá v plynu. Vaši druhou surovinu, potřebnou k produkci pokročilých budov a jednotek, nemůžete těžit.

Ghosts in the Fog se totiž odehrává na planetě, která má svá nejlepší léta za sebou a každou chvilkou na ní dochází k erupcím plynu. Na zemi se vytvoří malé gejzíry, ty vyprsknou trochu plynu a zase zmizí. Vy musíte náhodně se objevivší zdroje plynu hledat a sbírat, protože jenom Zealoti vám na téhle mapě nestačí.

StarCraft II: Legacy of the Void zdroj: tisková zpráva

Evil Awakens

Poslední mise prologu Whispers of Oblivion s názvem Evil Awakens patří k těm, které jsem měl osobně na StarCraftu II vždycky raději: nemáte základnu a nic netěžíte. Dostanete hrstku jednotek a jdete s nimi "překážkovou dráhou" až k cíli. Tentokrát se ujmete Zeratula a pár Stalkerů, se kterými jdete chrámem Erris vstříc poslední části proroctví a k jednomu velmi starému známému...

Zeratul tady funguje jako tzv. hrdinská jednotka, má několik schopností a pokud nehrajte na nejjednodušší obtížnost, musíte je umět chytře používat. V druhé polovině mise se pak musíte dostat z chrámu co nejrychleji pryč, ale jak už asi tušíte, nebude to úplně jednoduché. Následuje odlet Zeratula z planety a nastínění základní premisy Legacy of the Void: jediný Artanis dokáže sjednotit rozhádané protosské kmeny, jinak hrozí zkáza všeho.

StarCraft II: Legacy of the Void zdroj: tisková zpráva

Stojí Whispers of Oblivion za předobjednávku?

Whispers of Oblivion nenabízí nic nového. Přesně naopak servíruje jen více již známého. Tedy další porci skvěle zpracované strategie, která se snaží o mírnou inovaci a naopak kašle na eliminaci klišé. Rozhodně od prologu nečekejte žádné zásadní novinky nebo odhalení. Nedočkáte se jich po příběhové a už vůbec ne po hratelností stránce.

Jestliže vás StarCraft II zase tolik nebere a hru si plánujete pořídit prostě až někdy příští rok, není Whispers of Oblivion něco, co by vás najednou nadchlo. Pokud jste ale fanoušek série, tak je odpověď jasná. Vedle tří relativně krátkých misí totiž dostanete přístup do již několik měsíců probíhající multiplayerové bety. V ní si můžete na vlastní kůži vyzkoušet všechny ty radikální změny a novinky, které vývojáři pro Legacy of the Void chystají.

Pro skalní fanoušky tak má mnohem větší hodnotu spíše multiplayerová beta než tři vlastně docela obyčejné mise. Whispers of Oblivion si stejně budete moct dříve či později zahrát zadarmo před vydáním Legacy of the Void, ke kterému dojde na přelomu tohoto a příštího roku.

Nejnovější články