Hlavním hrdinou Resident Evil 2 byl pro mě vždycky Leon, ale nesmíme zapomínat ani na Claire. Právě ta byla hlavní postavou hratelného dema, které mělo sotva půl hodiny a bylo řádně temné a vlastně typicky residentevilovské.
Namísto do ulic Raccoon City jsem se v kůži Claire vydal do útrob zdejšího policejního oddělení. To bylo řádně klaustrofobní a někdo zapomněl rozsvítit, takže přišla na řadu kombinace pistole s baterkou. Postupné pomalé procházení potemnělých chodeb, ve kterých sice nic nebylo, ale mohlo by být (hlavně pozor na okna…), bylo zvlášť na kvalitních sluchátkách správně atmosférické.
Po chvilce prozkoumávání a sbírání předmětů jsem narazil na schovávající se holčičku. Ihned mi na mysl vyvstali Vetřelci a jejich Newt, která tuhle scénu bez pochyby inspirovala. Přiznávám, že já si holčičku z původního RE2 nepamatoval, ale ze zdejší Newt se nakonec vyklubala fanouškům série dobře známá Sherry Birkin.
S Sherry jsme si ale moc nepopovídali: ke slovu se totiž konečně dostala akce. Namísto pomalého a obyčejného zombíka mě tvůrci překvapili něčím, co připomínalo spíš menšího bosse. Pán měl obrovské oko a ještě větší ruku, se kterou se uměl slušně ohánět. Příliš prostoru pro manévrování jsem neměl, a tak přišlo na řadu klasické pobíhání z jedné strany na druhou, rychlá otočka a střílení do slabin.
Jenže nábojů bylo stejně málo jako místa kolem nás, a tak jsem si musel dát opáčko. Tvůrci Claire naštěstí vybavili granátometem, a kromě hořlavých granátů lze kombinací už-nevím-čeho vyrobit i granáty s kyselinou. Ty na dotěrného zombíka platily a na druhý pokus jsem ho zdolal bez větších problémů.
Krátce po souboji už ale hratelná část dema bohužel skončila. Následoval krátký filmeček a milý PR pán mě už hnal od konzole pryč. Ochutnávka remaku druhého Resident Evilu tak byla sice krátká, ale na plnou hru mě navnadit dokázala.
Po technické stránce vypadal nový Resident Evil 2 opravdu dobře a čistě na pohled jako stará hra vůbec nepůsobil. Naopak se úspěšně tvářil jako aktuální titul, který si s dnešní produkcí nezadá.
Stáří hry může prozradit snad jen trochu těžkopádná práce s inventářem, ale to není nic, kvůli čemu byste měli na hru zanevřít. Pokud patříte mezi puritány, můžete sice ohrnovat nos nad absencí „tank controls“, ale ruku na srdce: pohled třetí osoby právě ve stylu Resident Evil 4 a vůbec moderních her sluší dvojce víc než statické úhly kamery a z dnešního pohledu už opravdu divné ovládání postavy.
Ostatně jde o plnohodnotný remake, nikoliv jen obyčejný remaster, tudíž si tvůrci mohou tu a tam dovolit i zásah do hry. A zatím to vypadá, že zásahy mají promyšlené a Resident Evil 2 modernizují na těch správných místech. Výsledek několikaletého restaurování a úprav klasiky uvidíme už v lednu příštího roku.