Roller Champions – dojmy z hraní E3 dema
zdroj: tisková zpráva

Roller Champions – dojmy z hraní E3 dema

14. 6. 2019 17:30 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Překvapivé vydání dema Roller Champions nás zastihlo nepřipravené, ale nakonec nám velice příjemně osvěžilo nekonečný pracovní E3 maraton. V jádru jednoduchá hříčka, u které vás nemůže nenapadnout Rocket League, má vykročeno pravou nohou. Aleš, Adam a Vašek strávili s pre-alpha demem několik intenzivních hodin, natočili GamesPlay a pořád jim to bylo málo. Pokud se vám nechce dívat na video, můžete se ještě začíst do textových dojmů z hraní a dozvědět se, proč jsou Roller Champions tak dobří.

Adam

Kéž by víc vydavatelů pouštělo svá E3 dema mezi lidi. Ubisoft se letos naštěstí nespokojil jen s oznámením nové sportovní arkády Roller Champions, on jí na Uplay rovnou vydal demo. To je sice jen pre-alpha a systémově je osekané na kost, ale to nevadí – hra vyjde až příští rok a bude free-to-play. Každopádně takovéhle vydání dema nás překvapilo a minimálně za sebe musím říct, že velice příjemně. První dojmy z Roller Champions mám totiž nadmíru pozitivní.

Aleš

Tohle bylo hodně osvěžující překvapení! Když se hra představila na tiskovce Ubi, díval jsem se na ni spíš s nezájmem, ale zafungovalo přesně to, co píše Adam – mohl jsem si ji hned zkusit. A světe, div se, ono to funguje! Tedy, nejenže funguje demo, on funguje samotný herní systém. A dobře.

Vašek

Budu oázou skepse v poušti pusté adorace. Ano, je to vážně dobrá zábava, ale byl bych velmi opatrný s přirovnáním k Rocket League. Hráli jsme pár hodin, vlastně chviličku, navíc slušnou část té chviličky spolu vedle sebe, což je vždycky větší zábava než se někde patlat s nekooperativními internetovými cizáky, a zatím si ani tak vůbec nejsem jistý, jestli bych u Roller Champions chtěl vysedávat dlouhodobě. Líbilo se mi to, byl jsem překvapený, jak pěkně je pre-alpha verze zpracovaná, ale takový „wow efekt“ jako kdysi dávno u fotbalových autíček jsem tedy nezaznamenal.

zdroj: Archiv

Adam

S tím nemůžu nesouhlasit, Vašku. Přesto jsem raději optimista, protože zdejší herní mechaniky jsou, podobně jako právě u Rocket League, doslova triviální, zároveň ale není jednoduché to všechno pochytit během dvou zápasů a za další dva zápasy začít sázet jeden gól za druhým. Základní herní mechaniky jsou však natolik vytříbené, že bych se divil, kdyby Roller Champions dojeli příští rok na nezájem.

Prosté kroužení s míčem kolem dokola oválné arény, čímž se vám „nabíjí“ branka (v každé aréně je jen jedna), je ďábelsky jednoduché. Čím víc kol s balónem zvládnete zajet, tím víc bodů můžete skórovat. Každý zápas se tak může velice rychle překlopit z pohodové kompetitivní zábavy do šíleně intenzivního klání, protože kdo zvládne míč udržet po tři kola a pak ho trefit do brány, automaticky vyhrává. Jednoduché jak facka, ale zatraceně zábavné.

Aleš

Já měl právě z Roller Champions pozitivnější pocit než z Rocket League. Je to velmi subjektivní, ale v RL jsem na sobě vždycky cítil až moc velký tlak týmu. Stejně tak díky systému bodování je v Roller Champions pořád o co hrát. Jakkoliv bych tedy v reálu sledoval spíš fotbal s auty, na počítači si radši zahraju RC, protože ani čtyři góly neznamenají, že další tři minuty už budu jen odevzdaně kroužit po trati, aby se mi započetly bodíky za dokončení zápasu.

Důraz na individualitu, který v reálných týmových sportech nemám vůbec rád, tady znamená zábavný herní prvek. Kdo říká, že i když prohráváme 4:0, nemůžu vzít míč a předvést úplně strhující tříkolovou jízdu jak z akčního filmu završenou pětibodovým gólem?

V basketbalu nejsou rychlé comebacky, ve fotbalu méně, a proto jsou to velmi taktické a zábavné sporty na sledování a managování. Ale Roller Champions mají pro mě potenciál instantní zábavy, která dokáže přinést rychlý adrenalin a nikdy nehrozí pocitem odevzdanosti, že „tohle už stejně neotočíme“.

zdroj: Archiv

Vašek

Uznávám, že systém vysoké odměny za vysoké riziko je tu nastavený výborně. Šance kompletně zvrátit výsledek v poslední vteřině epickým tříkolovým gólem je samozřejmě lákavá.

Ale i tak se mi pořád víc zamlouvají ta autíčka. Když jsem v nich začínal, byl jsem strašlivá lama a neuměl jsem nic, ale aspoň jsem měl pocit, že vím, co dělám špatně. U Roller Champions už mě postupem času upřímně řečeno začala trochu štvát moje neschopnost bodyčekovat protijedoucího soupeře a měl jsem pocit, že by mi hra mohla nabídnout lepší zpětnou vazbu, protože se mi leckdy zdálo, že najíždím přímo do něj a stejně ho z nějakého důvodu netrefím.

Ale to jsou asi přesně ty záležitosti, které se vypilují během dalších měsíců vývoje. Hra má koneckonců vyjít až příští rok.

Adam

Přesně tak, ještě tu toho hodně chybí a spousta věcí potřebuje doladit, ale jádro hratelnosti vývojáři fakt trefili. Trochu mě mrzí, že demo z Uplay dneska zmizí, klidně bych ho tam nechal a občas si zahrál i takhle osekanou verzi hry. Na příští rok se ale fakt těším a Roller Champions je najednou jedna z těch her, které budu vyhlížet se zájmem.

Když na tenhle solidní základ tvůrci nabalí další systémy, přidají tratě, kosmetické drobnosti a ještě trochu zamakají na produkčních hodnotách, mohla by z toho být solidní pecka. Zrovna příští rok, kdy jen v první polovině 2020 vyjde asi tak milion her, je velká šance zapadnout – ale Roller Champions tento týden ukázali, že by mohli vystoupit z davu a oslovit klidně miliony hráčů.

zdroj: Archiv

Za horší technickou kvalitu videa se omlouváme.

Nejnovější články