Shaun White Snowboarding - dojmy
zdroj: tisková zpráva

Shaun White Snowboarding - dojmy

26. 10. 2008 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Když někdo opakovaně získá zlato, už to něco znamená. Zaprvé, ten někdo fakt umí. Zadruhé, na tom by se dalo vydělat. A zatřetí, vhodná příležitost pro takové GTA na sněhu - v rozlehlém zimním středisku.

Autor: Miloš Bohoněk
Publikováno: 26.října 2008

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Když někdo v krátkém intervalu získá zlato jak na turínské olympiádě, tak na několika zimních X Games (konkrétně sedm), už to něco znamená. Zaprvé, ten někdo něco fakt umí. Zadruhé, na tom by se dalo vydělat! Ubisfoft se proto dal do řeči se Shaunem Whitem, boarderem tělem i duší (kromě sněžného prkna si to dává i na skatu), slovo dalo slovo a Lítající Rajče, jak se Shaunavi díky jeho háru říká, plácne své jméno na zbrusu novou Ubisoftí krabici s hrou.

 Rozlehlé zimní středisko
Předvádějící na mě ihned spustil: „Tak začněme obšírně. Shaun White Snowboarding bude snowboardovací hra jako žádná jiná.“ Okamžitě říkám, že takhle obšírně začínat nemusí a že jestli nezačne valit něco kloudného, uteču zpátky vedle k Far Cry 2. „Jsem vážně nadšený ohledně našeho online systému. Vlastně celá hra bude fungovat tak, že si volně jezdíte po ohromném zimním středisku a když na to přijde, skočíte do závodu se skutečnými protihráči, tam si něco odjedete a pak se zase vrátíte na horu, kde můžete jen tak krájet sníh s jinými živouny. Jen se mě neptej, až kolik lidí najednou tam budeme mít, protože to pořád dolaďujeme.“ Budiž, tady už začínají padat argumenty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Skutečně, oproti např. takovému SSX, kde prostě jedete v koridoru, bude Shaun White Snowboarding mnohem otevřenější. Vlastně takové GTA na sněhu, mimochodem běžící na enginu z Assassin’s Creed, který se na podobné věci nejenže skvěle hodí, ale také díky němu hra skvěle vypadá. „Ve finále tam bude čtveřice obřích lyžařských středisek. Aljaška, Alpy, Japonsko a pak Park City v Utahu, což je jediná skutečná lokace ve hře. U toho zbytku jsme se pouze inspirovali,“ bylo mi řečeno a následoval dodatek o tom, že jak mě vrtulník vynese na špičku hory, bude mi to trvat dobrých deset minut, než se dostanu úplně dolů - a to mluví o situaci, že pojedu šusem.

 Když vyndáte nohy z vázání
Konečně jsem dostal ovladač od Xboxu 360 do rukou a zprvu jsem prostě svištěl dolů, abych se naučil základy. Najednou si ovšem všiml, jak míjím nájezd na monstrózní sněhovou dunu. Už nebylo, jak tam zatočit, a tak jsem prostě zastavil, sednul si, vyndal nohy z vázání a začal šlapat hore, abych se následně hezky proletěl. Pohoda svoboda.

„Když už jsi takhle pochodoval,“ začalo krátké vyprávění od Ubisoftího človíčka a pokračovalo: „mohl jsi v tom také klidně pokračovat až někam mezi stromy a pak si zajezdit hezký freeride, vytvořit si vlastní cestičku a třeba i objevit nějaké skryté kouty."

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Shaun White Snowboarding nebude jen o snowboardování samotném. Třeba, že se s kámošema připojíte do online režimu a budete spolu sjíždět nějaký vrcholek, budete si moci zablbnout i jinak, než jen ježděním. Třeba prostě zastavíte a začnete se koulovat. Anebo vezmete kameru, natočíte nějaké stylové záběry a potom je uploadujete. "Jednoduše řečeno, chceme přinést více než jen další snowboarding. Těch už tu bylo dost.“ A aby to nevypadalo, že se flákám a článek za mě píše vlastně někdo jiný, tak já vlastními slovy řeknu, že se mi to líbí.

 Jen triky, co umí Shaun
Už jednou jsem pro porovnání použil SSX, tak u něj zůstanu i co se triků týče. Shaun White Snowboarding bude mnohem střídmější. Jinými slovy: „Budeme zde mít jen ty triky, které dělá i Shaun. Aspoň do určité míry. V každém případě, žádné nesmysly,“ řekl mi můj průvodce hrou a já to odkýval s tím, že realistická hra podobného ražení mi vážně chyběla.

Žel bohu jsem si skákání v hratelné verzi zase tak moc neužil, neb autoři tam moc triků neměli. Mohl jsem v letu chytat prkno, provést back flip, jezdit po zábradlích anebo dělat helikoptéru, ale tím to tak haslo. Žádná překvapení, zatím. Mimochodem, při skocích šlo nejen o to pořádně se odrazit, ale i dobře dopadnout. Když jsem při jedné otočce dopadl napřímo, nekompromisně jsem se tlamou zaryl ve sněhu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Příjemný dojem z jízdy
Aneb o tom to přeci je - byl příjemný. Nebyla to žádná arkáda a rozhodně jsem ten sníh pod prknem cítil mnohem více, než při plavbě v SSX. Také zde bylo o poznání méně parádiček a pocit „Já, hora a zbytek světa ať mi políbí šos“ byl o to silnější, jak tu nebyly tuny neonů a lidí okolo. Koneckonců, i ta absence všelijakých ukazatelů se super boosty dodává hře na vážnosti.

Jedno rýpnutí si ovšem neodpustím. Když se jezdec odrazil, sotva se pokrčil v kolenou, ale při tom ho hra jakoby vykopla do vzduchu a bylo to nejen komické, ale i trapné. Podobně na tom byly i dopady, při nichž bych čekal aspoň nějaké pružení v kolenou anebo přidřepnutí si, ne jen takové nemastné neslané přisátí se na podložce. Tak na tom zapracovat, prosím.

 Wii verze pod nohama
Do rukou, resp. pod nohy, se mi dostala i verze pro Wii (její trailer). Ta pochopitelně nevypadá tak pěkně, ale za to využívá Balance Board. Zatáčení bylo ovládáno přenášením váhy v chodidlech (boky, ač to tak v reálu není, jsem tady z pochopitelných důvodů nijak nevyužil), skok jsem provedl přidupnutím a vlastní triky se pak ovládali nunchakem a wiimotem. Upřímně řečeno, na tomhle prkně (doslova) jsem se vyblbnul více, než na té Xbox 360 verzi. Na druhou stranu, s online režimem to tu už nebude tak slavné.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Oblast úpravy postavy by však měla být ve všech verzích stejná. „Po pár hodinách hraní ti garantuji, že na svahu nepotkáš dvojníka,“ nechal se slyšet předvádějící a to je tak vše, co k tomu mám, protože ani seznam přítomných značek mi nebyl schopen vyjmenovat. „Ještě na tom pracujeme, ale určitě bude Burton. Vždyť to přece nosí Shaun!“ V tu chvíli jsem se koukl na plakát s hrou vedle obrazovky a jen tak mrknul na brejle jednoho z jezdců. Takže třeba Oakley taky, co? „Nojo, Oakley taky!“
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Shaun White Snowboarding vyjde před Vánocemi a minimálně všichni sněhově pozitivní by měli zbystřit. Něco se tu rýsuje a i přes řadu neznámých to něco udělalo dojem.


zdroj: Archiv


Shaun White Snowboarding trailer

Stáhněte si: Trailery, Videa...

Související články: Novinky...

Miloš Bohoněk
autorovi je 18 let a dříve se podepisoval jako Moolker; momentálně studuje v USA, píše i pro SCORE a PlayIN a nejvíce si užije tituly fantasy, akční a strategické; věnuje se závodnímu lyžování, lacrossu, lezení po horách, horské cyklistice a cestování


 
 
Miloš Bohoněk

Nejnovější články