Autor: Miloš Bohoněk Publikováno: 26.října 2008 |
Rozlehlé zimní středisko Předvádějící na mě ihned spustil: „Tak začněme obšírně. Shaun White Snowboarding bude snowboardovací hra jako žádná jiná.“ Okamžitě říkám, že takhle obšírně začínat nemusí a že jestli nezačne valit něco kloudného, uteču zpátky vedle k Far Cry 2. „Jsem vážně nadšený ohledně našeho online systému. Vlastně celá hra bude fungovat tak, že si volně jezdíte po ohromném zimním středisku a když na to přijde, skočíte do závodu se skutečnými protihráči, tam si něco odjedete a pak se zase vrátíte na horu, kde můžete jen tak krájet sníh s jinými živouny. Jen se mě neptej, až kolik lidí najednou tam budeme mít, protože to pořád dolaďujeme.“ Budiž, tady už začínají padat argumenty. TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Když vyndáte nohy z vázání Konečně jsem dostal ovladač od Xboxu 360 do rukou a zprvu jsem prostě svištěl dolů, abych se naučil základy. Najednou si ovšem všiml, jak míjím nájezd na monstrózní sněhovou dunu. Už nebylo, jak tam zatočit, a tak jsem prostě zastavil, sednul si, vyndal nohy z vázání a začal šlapat hore, abych se následně hezky proletěl. Pohoda svoboda. „Když už jsi takhle pochodoval,“ začalo krátké vyprávění od Ubisoftího človíčka a pokračovalo: „mohl jsi v tom také klidně pokračovat až někam mezi stromy a pak si zajezdit hezký freeride, vytvořit si vlastní cestičku a třeba i objevit nějaké skryté kouty." Už jednou jsem pro porovnání použil SSX, tak u něj zůstanu i co se triků týče. Shaun White Snowboarding bude mnohem střídmější. Jinými slovy: „Budeme zde mít jen ty triky, které dělá i Shaun. Aspoň do určité míry. V každém případě, žádné nesmysly,“ řekl mi můj průvodce hrou a já to odkýval s tím, že realistická hra podobného ražení mi vážně chyběla. Žel bohu jsem si skákání v hratelné verzi zase tak moc neužil, neb autoři tam moc triků neměli. Mohl jsem v letu chytat prkno, provést back flip, jezdit po zábradlích anebo dělat helikoptéru, ale tím to tak haslo. Žádná překvapení, zatím. Mimochodem, při skocích šlo nejen o to pořádně se odrazit, ale i dobře dopadnout. Když jsem při jedné otočce dopadl napřímo, nekompromisně jsem se tlamou zaryl ve sněhu. Příjemný dojem z jízdy Aneb o tom to přeci je - byl příjemný. Nebyla to žádná arkáda a rozhodně jsem ten sníh pod prknem cítil mnohem více, než při plavbě v SSX. Také zde bylo o poznání méně parádiček a pocit „Já, hora a zbytek světa ať mi políbí šos“ byl o to silnější, jak tu nebyly tuny neonů a lidí okolo. Koneckonců, i ta absence všelijakých ukazatelů se super boosty dodává hře na vážnosti. Jedno rýpnutí si ovšem neodpustím. Když se jezdec odrazil, sotva se pokrčil v kolenou, ale při tom ho hra jakoby vykopla do vzduchu a bylo to nejen komické, ale i trapné. Podobně na tom byly i dopady, při nichž bych čekal aspoň nějaké pružení v kolenou anebo přidřepnutí si, ne jen takové nemastné neslané přisátí se na podložce. Tak na tom zapracovat, prosím. Wii verze pod nohama Do rukou, resp. pod nohy, se mi dostala i verze pro Wii (její trailer). Ta pochopitelně nevypadá tak pěkně, ale za to využívá Balance Board. Zatáčení bylo ovládáno přenášením váhy v chodidlech (boky, ač to tak v reálu není, jsem tady z pochopitelných důvodů nijak nevyužil), skok jsem provedl přidupnutím a vlastní triky se pak ovládali nunchakem a wiimotem. Upřímně řečeno, na tomhle prkně (doslova) jsem se vyblbnul více, než na té Xbox 360 verzi. Na druhou stranu, s online režimem to tu už nebude tak slavné. další obrázky v galerii Shaun White Snowboarding vyjde před Vánocemi a minimálně všichni sněhově pozitivní by měli zbystřit. Něco se tu rýsuje a i přes řadu neznámých to něco udělalo dojem. zdroj: Archiv Shaun White Snowboarding trailer Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Novinky... |
Miloš Bohoněk | |
autorovi je 18 let a dříve se podepisoval jako Moolker; momentálně studuje v USA, píše i pro SCORE a PlayIN a nejvíce si užije tituly fantasy, akční a strategické; věnuje se závodnímu lyžování, lacrossu, lezení po horách, horské cyklistice a cestování |