Autor: Fish Publikováno: 24.srpna 2007 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Tvůrci opět potvrdili, že fáze číslo jedna bude opravdu krátká, konkrétněji zhruba třicetiminutová. Její náplní bude jednoduchá hra ve stylu PAC-MANa, kdy se budete živit dalšími jednobuněčnými organizmy. Jakmile uzraje čas, hra spustí vítězoslavně klasickou hudbu a v in-game animaci ukáže, jak hráčův tvoreček těžce vyleze z vody a pozná kouzlo života na souši. Spolu s ním opustí vodu další jeho stejně vypadající soukmenovci. Pryč se sosáčkem Abychom se mohli správně vyvíjet, bylo by záhodno „zakoupit“ i nějaké ty pořádné běhy. Každý model nohou (stejně tak všeho ostatního) nabízí jiné funkce a dle toho i stojí patřičný počet DNA. Levné nožky umožní potvůrce tancovat, nohy dražší pak třeba sprintovat nebo rychle útočit na konkurenční ohrožený druh. Nohu je pak možno dle několika bodů a os libovolně měnit: fantazii se meze nekladou a ve Spore to platí trojnásob. Dle toho, jakým druhem tlamy tvorečka obdaříte, z něj uděláte masožravce či býložravce. To má vliv i na to, jakou potravu bude tvoreček lovit a zpracovávat. Jaké ruce potvůrce vyhovují? Ne všechny modely jsou v editou dostupné ihned, přístupná je pouze část. Zbytek bude hráč povinen sám si objevit, jako příklad uvedu vyhrabání a náležité prozkoumání kostry jakéhosi tvorečka v písku. Zvířátko kostru prozkoumá a nový model se odemkne. Subjekt zájmu různě reaguje na části, které na něj připevňujete. V The Sims tak poznáte, zda se Simačce líbí bílá sukně, ve Spore zase poznáte, jaké ruce vybrané potvůrce vyhovují. Nic vám samozřejmě nebrání poskládat roztodivné monstrum, kterému se jeho deset nohou a žádné ruce budou líbit pramálo. V editoru lze buď vybrat barevnou šablonu a hodit na ještěrku třebas texturu zebry, nebo použít funkci neomezené fantasie a tvora posprejovat dle libovůle, měnit pořadí vrstev „nátěru“, jejich průhlednost a podobně. RTS režim Pakliže se zvířátku budete naplno věnovat a podaří se vám udělat si dva přátele stejného druhu, postoupíte do třetí fáze hry. Vstup do ní je opět provázen grandiózní hudbou a majestátním sestřihem, kdy se na závěr sekvence objeví primitivní přístřešek a trojice potvůrek před vchodem. Pohled se oddálí a hráč se přesouvá do režimu real-time strategie, kdy se stará o kmen. Je třeba nasbírat nějaké to jídlo a snažit se navazovat kontakty s ostatními kmeny. Je na vás, zda ke kontaktu použijete úplatek v podobě jídla, či všeříkající kyj. Zde opět připomenu, že veškeré ostatní obludky budou pocházet od živých hráčů, jež bude hra s vašim svolením pravidelně stahovat. Čím více jídla národ nashromáždí, tím rychleji bude růst, vyvíjet se, objevovat nové předměty a budovy. Postupně tak zahodíte kyje a vložíte svým svěřencům do ruky něco účinnějšího. Touto fází prezentace končila, nicméně podařilo se nám dostat z vývojářů pár dalších informací, které si troufám říci jinde nezískáte. další obrázky z této hry v galerii Nejprve obecně - jak již bylo řečeno v minulých článcích a novinkách, doba, než se dostanete do finální galaktické fáze se bude pohybovat okolo dvaceti hodin (bez času stráveného v editorech). Nás ale zajímalo, co bude následovat ve fázi mezigalaktické, neradi bychom, aby Spore dopadlo tak, že si hráč zahraje jednu hru a tím skončí, protože mu hra prostě více nedokáže nabídnout. Dle slov tvůrců by hra měla v závěrečné fázi hry otevřít hráčům mnoho úkolů, které bude třeba splnit. Ze Spore se tak v závěru může stát plnohodnotná RTS, jejímž hraním by se hráči měli zabavit. Dilema je, zda by se hráč raději nevěnoval déle etapám dřívějším, které se momentálně zdají nejatraktivnější. zdroj: Archiv Spore GC trailer 2 - stažitelná verze (19 MB, 480x272) Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Preview, Novinky... |
Fish | |
editor: jd |