Spore - GC dojmy
zdroj: tisková zpráva

Spore - GC dojmy

24. 8. 2007 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Oproti rok staré verzi se Spore hodně rozvinulo a změnilo. Třičtvrtěhodinová prezentace nás seznámila s několika chronologicky za sebou jdoucími fázemi života a se vším, co k zrodu či vytváření potvůrky patří.

Autor: Fish
Publikováno: 24.srpna 2007


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Prezentace od EA patří na Games Convention k těm nejlepším, ať už co do komfortnosti, když se nikdy netísníte s desítkami dalších žurnalistů, tak i odborné zvládnutelnosti. Odehrávají se v tématicky vybudovaných kamrlících pro zhruba pět lidí a přednášející každému titulu opravdu rozumí. Není nic horšího, než se dozvědět, že přednáší PR zaměstnanec, jenž pouze odpapouškuje odnaučené fráze a na byť jen trochu záludnější dotaz nedokáže fundovaně odpovědět. Před rokem jsem byl na GC prezentaci hry Spore taktéž a musím říci, že od té doby se hra hodně změnila a rozvinula.

 Hra na život
Spore je hra na život ještě v syrovějším stavu, než je tomu v The Sims. Od jednobuněčných organizmů postupujete směle až k vesmírným bitvám. Minulý rok jsme mohli být svědky jednotlivých fází a částí hry, které však nebyly celkově zkomponované a zhola nic je nespojovalo. To se nyní změnilo, téměř třičtvrtě hodiny trvající prezentace ukazovala hned několik fází, chronologicky jdoucích za sebou se vším, co k nim patří.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Tvůrci opět potvrdili, že fáze číslo jedna bude opravdu krátká, konkrétněji zhruba třicetiminutová. Její náplní bude jednoduchá hra ve stylu PAC-MANa, kdy se budete živit dalšími jednobuněčnými organizmy. Jakmile uzraje čas, hra spustí vítězoslavně klasickou hudbu a v in-game animaci ukáže, jak hráčův tvoreček těžce vyleze z vody a pozná kouzlo života na souši. Spolu s ním opustí vodu další jeho stejně vypadající soukmenovci.

 Získávání DNA
Hra pokračuje na souši, kde hráč stále ovládá tu samou potvůrkou. Otázka zní, jak ji vylepšit, každý již přece slyšel o onom famózním editoru, pomocí kterého vytvoříte takřka vše, co si budete přát. Nic ale není zadarmo, v The Sims také nedostáváte simoleony jen tak zbůhdarma. Ve Spore se za změny a vylepšení bude platit příhodným platidlem – DNA. To získáte v počátečních fázích interakcí s ostatními přírodními druhy, které se na ostrově nalézají. Jakmile je vyhledáte, můžete jim třeba zazpívat, tím si z nich udělat přátele a následně se těšit ze získaného obnosu DNA.

Tento postup opakujete a postupně sbíráte tolik ceněné body. Následně k námi ovládané potvůrce na obrazovce přišlo stvoření stejného vzezření, kolem obou aktérů začala obletovat srdíčka a pářící rituál ve Spore stylu mohl začít. Obě stvoření na sebe koukala, pohybovala se předky obličejů k sobě a na pozadí hrála veselá muzika. Celý tento akt vypadal jako tanec afrických válečníků, pouze s tím rozdílem, že na konci jeden z aktérů „vyprdnul“ na zem vajíčko. Nic naplat, že jsme si doposud mohli myslet, že ovládaná potvora je sameček. Filmový záběr na vajíčko, zoom a pomalý přechod do černé nás konečně posunul do editoru. Dostali jsme se do fáze, kdy se hráč bude starat o zvířátko!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Pryč se sosáčkem
Jelikož za odebrávání komponent z aktuálního zvířátka se hráči vrací část DNA, zahodili jsme 10 očiček, která se zdála jaksi navíc. Pak jsme se rozloučili se sosáčkem a třásněmi po stranách. Prezentující ladně zahýbal myší, načež během okamžiku protáhl původní trup, zakřivil mu páteř na dvou stranách a vykouzlil „podvozek“, jaký jsme mohli vídat například u dinosaurů. Pomocí pár kliků je možné cokoliv zvětšovat, točit, zplacatět, protáhnout - prostě udělat vše, co hráči ruka s myší dovolí.

Abychom se mohli správně vyvíjet, bylo by záhodno „zakoupit“ i nějaké ty pořádné běhy. Každý model nohou (stejně tak všeho ostatního) nabízí jiné funkce a dle toho i stojí patřičný počet DNA. Levné nožky umožní potvůrce tancovat, nohy dražší pak třeba sprintovat nebo rychle útočit na konkurenční ohrožený druh. Nohu je pak možno dle několika bodů a os libovolně měnit: fantazii se meze nekladou a ve Spore to platí trojnásob. Dle toho, jakým druhem tlamy tvorečka obdaříte, z něj uděláte masožravce či býložravce. To má vliv i na to, jakou potravu bude tvoreček lovit a zpracovávat.

 Jaké ruce potvůrce vyhovují?
Ne všechny modely jsou v editou dostupné ihned, přístupná je pouze část. Zbytek bude hráč povinen sám si objevit, jako příklad uvedu vyhrabání a náležité prozkoumání kostry jakéhosi tvorečka v písku. Zvířátko kostru prozkoumá a nový model se odemkne.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Subjekt zájmu různě reaguje na části, které na něj připevňujete. V The Sims tak poznáte, zda se Simačce líbí bílá sukně, ve Spore zase poznáte, jaké ruce vybrané potvůrce vyhovují. Nic vám samozřejmě nebrání poskládat roztodivné monstrum, kterému se jeho deset nohou a žádné ruce budou líbit pramálo. V editoru lze buď vybrat barevnou šablonu a hodit na ještěrku třebas texturu zebry, nebo použít funkci neomezené fantasie a tvora posprejovat dle libovůle, měnit pořadí vrstev „nátěru“, jejich průhlednost a podobně.

 RTS režim
Pakliže se zvířátku budete naplno věnovat a podaří se vám udělat si dva přátele stejného druhu, postoupíte do třetí fáze hry. Vstup do ní je opět provázen grandiózní hudbou a majestátním sestřihem, kdy se na závěr sekvence objeví primitivní přístřešek a trojice potvůrek před vchodem. Pohled se oddálí a hráč se přesouvá do režimu real-time strategie, kdy se stará o kmen. Je třeba nasbírat nějaké to jídlo a snažit se navazovat kontakty s ostatními kmeny. Je na vás, zda ke kontaktu použijete úplatek v podobě jídla, či všeříkající kyj. Zde opět připomenu, že veškeré ostatní obludky budou pocházet od živých hráčů, jež bude hra s vašim svolením pravidelně stahovat.

Čím více jídla národ nashromáždí, tím rychleji bude růst, vyvíjet se, objevovat nové předměty a budovy. Postupně tak zahodíte kyje a vložíte svým svěřencům do ruky něco účinnějšího. Touto fází prezentace končila, nicméně podařilo se nám dostat z vývojářů pár dalších informací, které si troufám říci jinde nezískáte.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry v galerii

Nejprve obecně - jak již bylo řečeno v minulých článcích a novinkách, doba, než se dostanete do finální galaktické fáze se bude pohybovat okolo dvaceti hodin (bez času stráveného v editorech). Nás ale zajímalo, co bude následovat ve fázi mezigalaktické, neradi bychom, aby Spore dopadlo tak, že si hráč zahraje jednu hru a tím skončí, protože mu hra prostě více nedokáže nabídnout. Dle slov tvůrců by hra měla v závěrečné fázi hry otevřít hráčům mnoho úkolů, které bude třeba splnit. Ze Spore se tak v závěru může stát plnohodnotná RTS, jejímž hraním by se hráči měli zabavit. Dilema je, zda by se hráč raději nevěnoval déle etapám dřívějším, které se momentálně zdají nejatraktivnější.

Ještě upozorním na doprovodné video, uvedené na GC, kde lze vidět, že modelovat budeme nejen živé potvůrky, ale i nejrůznější autíčka a letadélka. Spore vypadá velmi hotově, proto doufáme, že termínem zůstane jaro 2008 a my budeme moci připnout další ocenění na pomyslnou hruď Willa Wrighta. Jeho kolegové z Maxisu mimochodem na GC uvedli, že vznikne i konzolová verze Spore, ale až později, tzn. nepřijde na trh souběžně s PC a DS verzí.

zdroj: Archiv


Spore GC trailer 2 - stažitelná verze (19 MB, 480x272)

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Preview, Novinky...



 
Fish
editor: jd

 
 

Nejnovější články