Autor: Moolker Publikováno: 24.srpna 2006 |
„První věcí, kterou při hraní strategií udělám, je to, že odzoomuji s kamerou do co možná největší výšky, abych měl dobrý přehled nad bojištěm.“ byla úvodní slova Chrise Taylora, tvůrce Total Annihilation a šéfa vývojářského studia Gas Powered Games, když nám na výstavě Games Convention předváděl svého ultimátního Supreme Commandera. Protočením scrollovacího kolečka u myši se obraz, původně snímající detailně zpracovanou bitevní loď, přesunul o něco blíže a Chris to okomentoval slovy, že se kamera právě nachází ve stejné pozici jako ve valné většině jiných RTS. A podotkl, že to je samozřejmě nedostatečné. Výlet do oblak Následně myška opět zachraptila, my jsme se nacházeli v oblacích a i z těch největších budov či jednotek se stali mravenci. Doslova. Ocitli jsme se skoro až na oběžné dráze planety, po jejímž povrchu se proháněly síly United Earth Federation, Cybranů či Aeonů a sváděly nelítostné bitvy. Naopak při maximálním zoomu zabrala skoro celou obrazovku i nejmenší jednotka, ale aby se vám na monitor vešla třeba letadlová loď, bylo již třeba pohled oddálit, čímž se z původně zabíraného ohromného mecha stal malý Paleček. TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Mezi třemi frakcemi prý nejsou zase až tak veliké rozdíly a s trochou nadsázky se vlastně dá říci, že se liší pouze vzhledem. „Kdo má rád futuristický vetřelecký vzhled, ten si pro hraní vybere Aeony. Naopak komu vyhovuje spíše konvenční ztvárnění, přikloní se na stranu UEF. No a ten, co je někde mezi, si zvolí Cybrany“ řekl Chris o frakcích. „Stejně jako ve skutečných válkách, i v Supreme Commander budou hrát velkou roli námořní bitvy, které jsou paradoxně v mnohých RTS velmi opomíjeny“ pravil Chris a koncept mapy tomu jasně napovídal. Odhadem více než její třetina byla pod vodní hladinou, na níž se samozřejmě plavila celá řada námořních jednotek. Pod kontrolou jsem měl ponorky, rychlé bojové „čluny“ nebo monstrózní letadlové lodě, které při boji vypouštěly letku drobných stíhaček. Ale při hraní za Cybrany kupříkladu i plavidla, která po rozkazu bojovat na pevnině připlují až skoro na břeh, ze svého nitra vysunou tři páry mechanických hnát a můžou se mydlit se suchozemskými oponenty. V neposlední řadě jsou na pevnině i o něco silnější. Obojživelnou jednotkou ale disponuje i třeba UEF a nutno podotknout, že jde o opravdu pořádné monstrum, které by sice nepředjelo ani porouchané Pendolino, ale vynahrazuje to svou odolností, palebnou silou, multifunkčností a možností vyslat menší letectvo. Jméno „tlouštík“ na něj opravdu sedí. Nejdůležitější jednotkou vůbec je logicky samotný supreme commander, který v barvách všech stran vždy vypadá jako monstrózní robot s vizáží mechanického člověka. Zajímavé je, že jej lze na mnoha místech jeho těla upgradovat – posílit lze ramena, ruce, hruď, nohy a další části. „Je to vaše nej jednotka vůbec, padne až pod silou několika nukleárních hlavic, takže i přes její důležitost a nepostradatelnost je hloupost zdržovat ji v základně“, uvedl na adresu supreme commandera Chris Taylor. Překážky v dráze střely Jak vývojáři slibovali, boje jsou opravdu hodně o taktice a nahnat stádo jednotek na nepřátelské stádo menších rozměrů rozhodně není zárukou úspěchu. V boji na otevřeném prostranství je třeba své svěřence pořádně srovnat do řady, jinak by ti vzadu logicky postříleli své souputníky před sebou. Něco podobného platí při dobývání opevněné základny. Bez pořádné artilerie přes hradby jednoduše pálit nemůžete a než byste je zbořily, udolala by vás nejspíše obrana báze. „V Supreme Commander se nesetkáte s oním zastralým strategickým modelem, kdy každá střela najde svůj cíl. Při špatné palebné pozici může zasáhnout třeba strom nebo i spojeneckou jednotku.“ dodal Chris a měl naprostou pravdu. Při bojích tedy jednotky potřebují prostor a balistická křivka se odvíjí od pozice, na níž se epicentrum střely nachází Ale abych řekl pravdu, boje jsou v SC natolik masové, že pokud si nepálíte do svých, je celkem jedno, jestli sem tam místo oponenta trefíte veverku na stromě :) další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Stavíme základnu |
Moolker | |
autorovi je 16 let, bydlí na Mělníku a studuje všeobecné gymnázium; přispívá i do HotGames, Playmobilu a SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola |