TEST - CONAN.
zdroj: tisková zpráva

TEST - CONAN.

12. 10. 2007 12:12 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Ze řetězu vypuštěný Conan nevypadá jako Arnold, ovšem to neznamená, že by to nebyla stejná mlátička jako film. PODROBNÉ DOJMY Z DEMA

Ze řetězu právě vypuštěný Conan (demo je venku pro Xbox 360 a PS3) sice nevypadá zrovna jako Arnold Schwarzenegger, ovšem to vůbec neznamená, že by to nebyla stejná mlátička jako jeho filmový představitel. V klasické hack'n'slash bojovce ve stylu Heavenly Sword či God of War se ujmete role tohoto legendárního ničitele. Uvolněná demoverze je ale pohříchu opravdu extrémně krátká a zobrazuje pouze jedinou úroveň. Ta zastihne Conana při setkání s dívčí bojovnicí A'kannou, snažící se na své lodi odplout z přístavu zamořeného nákazou zvanou temná smrt.

Tento mor mění vše živé do podob nesvéprávných bytostí lačnících po krvi a aby toho nebylo na našeho svalnatého hrdinu málo, ještě musí osvobodit uvězněné námořníky, jinak loď nemůže odplout. Hlavně se při úvodní střihové sekvenci nelekněte školáckých animací obličejů hlavních představitelů a hodně jednoduchých postav, kdy Conan vypadá a mluví spíše jako přerostlý lidoop. Grafika prostředí sice také mezi výkvět bojovek patřit nebude, ale již se na zdejší svět dá alespoň lépe koukat, než na zjednodušené charaktery. Jediné prostředí v demu plné dřevěných palisád a teras u přístavu ovšem detailem zrovna nevyniká, což dokazuje např. vodopád, připomínající spíše tekutý beton, než průzračnou tekutinu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Někomu také nemusí sednout pevně zvolené úhly kamery bez možnosti svobodného natáčení, ovšem s výhledem jsem potíže při testování neměl. Občas ale chvilku trvá, než se správně postavíte k častým bednám a sudům, aby jste je mocným máchnutím meče rozmlátili na třísky. Tyto předměty často ukrývají zelené bodíky života a nebo naopak červené, přidávající zkušenostní body. Podobně se ještě můžete napít z vázy života a nebo otevřít truhlu zkušenosti, přičemž účinek je v obou případech stejný jako výše. Jedinou další interakci představuje dále jen přesekávání řetězů pohyblivé plošiny pro výstup do vyššího patra a nebo obsluha výtahu pomocí přesunutí páky.

Conan je sice obecně tupější povahy, ale boj zvládá naprosto bravurně, což dokazuje zvládnutím necelé stovky různých útočných pohybů a komb. Ovšem přístupných je na začátku jen několik, další pohybové dovednosti se nakupují právě za nasbírané zkušenostní body. A samosebou, že zkušenost ještě lépe než drancováním prostředí získáte dobrým bojem a řetězením komb. Pokud se vám podaří několik pěkných zásahů v řadě, Conan si bitvu začne ještě více užívat, což poznáte zpomalením času při jeho dovedných výpadech. Ovládání vám nebude činit žádné potíže, však kombinace krytu a dvojice různě silných útoků patří ke standardním funkcím podobných her.

A pranic nevadí, že Conan nemůže využívat samočinného zaměřování, nebo uzamčení protivníka. Pro dobrý atak či kryt záleží jednoduše pouze na vašem postoji k nepříteli. A pokud vás protivníci náhodou obklíčí, snadno se z této šlamastiky dostanete hbitým skokem a nebo kotouly do stran. Asi nejlepší prvek Conana, který jinak prakticky vůbec ničím nepřekvapí, souvisí s používáním chladných zbraní. Znamenitě funguje možnost sbírání zbraní po padlých a posléze mizejících nepřátelích, takže se v jednom okamžiku můžete v pohodě ohánět jedním i dvěma meči, abyste vzápětí sebrali ještě účinnější dvouručák.

zdroj: Archiv


CONAN japonský trailer

Menší zbraně lze stejně jako některé předměty v okolí na nepřátele házet, ovšem s odloženým lukem si barbarský hrdina kupodivu vůbec neví rady. Nicméně ani jeho původní držitel moc rozumu nepobral, protože dokáže na Conana střílet jen na větší dálku. Když se k němu po chvíli přiblížíte, jen tupě stojí a nebo v tom lepším případě zmatečně máchá rukama a očekává smrt. Pokud vás ale tento střelec zasáhne, musíte si co nejdříve šipku ručně vyndat z těla, protože jinak vám stále ubývá životní energie. Jestli jsou lučištníci mdlého rozumu, úplně stejně se chovají i všichni další nepřátelé. Ti často přímo před vámi raději koukají úplně jinam a nevěnují vám pražádnou pozornost, aby se po překročení neviditelného prahu v úplně identickém šourání na povel pustili do vašeho hrdiny.

I přes ryze standardní hratelnost, provedení a dávno zažité prvky, se Conan přese všechno docela pěkně hraje, přičemž nutnost střídání krytu a výpadů vnáší do boje i malou špetku taktiky. Demo dobře ukazuje potenciál bojových komb a silnějších pohybů, které jsou nejen účinné, ale i pěkně vypadají. Plnou hru (půlka října) pak ještě zpestří finální souboje s bossy, ovšem žádného takového protivníka v demu bohužel nenajdete.
zdroj: vlastní, GT

michal_jonas

Nejnovější články