TEST - Maelstrom
zdroj: tisková zpráva

TEST - Maelstrom

18. 8. 2006 14:14 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Zemi zasáhly klimatické změny, díky nimž se na svět vyklubali mimozemští tvorové, do nichž jsme se převtělili v demu.

Po zajímavém Perimetru nám ruská společnost K-D LAB předevčírem nabídla demoverzi připravované RTS Maelstrom, která v očích stratégů vypadala docela nadějně. Příběh samotné hry pojednává o nehezké budoucnosti světa, kdy Zemi zasáhnou velké klimatické změny (dalo by se říct, že apokalypsa), díky nimž se na svět dostanou mimozemští tvorové Hai-Genti, kteří chtějí veškeré zbytky světa zatopit vodou a ulovit pro sebe. Další dvě lidské rasy, z čehož je jedna vyloženě záporná, chtějí postapokalyptický svět také, což se samozřejmě zbylým dvěma frakcím nelíbí. Na Zemi tedy vypukne válka mezi dvěma lidskými rasami a jednou zvláštní mimozemskou civilizací. Vy budete mít v plné hře možnost, ovládat všechny tři.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V demu si můžete zahrát singleplayerovou misi jak za vetřelce, tak za jednu lidskou rasu. V té mimozemské dostanete pod velení čtyři řadové tvory a jednoho „generála“ a její náplní je obsadit mapu pro vytvoření „vodní základny“. V druhé misi, tentokrát za obyčejné lidské vojáky, máte za úkol v nepřáteli zabrané mapě najít poslední zbytky spojenci obsazených budov. Bohužel jsem při hraní necítil téměř žádnou touhu pokračovat dál a dokončení misí bylo spíše nudnou procházkou, ve které se dalo navíc "stratégovat" jen velice chatrně. Toto všechno se dá ovšem svést na fakt, že se v tomto krátkém demu nemůžete dostatečně dostat do příběhové kostry, která by vás do světa Maelstromu lépe zasvětila a dodala hraní větší šťávu. Co se ovšem do podzimního vydání nejspíše nezlepší, je nepříliš hezká grafika, která prostředí vymřelé krajiny dělá nudným. Ačkoliv se v ní dá velmi detailně zoomovat, přehnané hardwarové nároky jejímu vzhledu rozhodně neodpovídají.

Co mne ovšem doopravdy chytlo, byla překrásná hudba, která dává hře velice zajímavý podkres. Velice solidně působí v Maelstromu i fyzika objektů. Prostředí je totiž plně zničitelné (tedy hlavně co se týče stomů, překážek apod.) a když v misi za lidi vyjedete s tankem na projížďku nepřátelským územím, můžete dost nepřátel jednoduše zajet. Bohužel jsem se nemohl zbavit dojmu, že na bojišti převládá veliký zmatek, v němž se prostě vaši vojáci nedají snadno ukočírovat.
zdroj: vlastní

lichtenberg

Nejnovější články