The Crew 2 - dojmy z hraní uzavřené bety
zdroj: tisková zpráva

The Crew 2 - dojmy z hraní uzavřené bety

5. 6. 2018 19:15 | Dojmy z hraní | autor: Adam Homola |

The Crew 2 sice vyjde 29. června, ale už teď mě bavila déle a víc než jednička. Právě proběhnuvší uzavřená beta totiž ukázala především dvě věci: poučení se z chyb a obří potenciál. Hned ze začátku jsem sice zase obracel očima, když mi vývojáři namísto cool aut nabídli několik značně uncool postav, jejichž hlášky by se mohly bez problémů ucházet o Zlatou malinu. Hra se ale naštěstí nebere moc vážně a namísto příběhu tlačí do popředí závody.

Místo ohrané story o pomstě, ovládnutí světa nebo odstranění zlého bosse prostě usednete za volant a sešlápnete plyn. The Crew 2 se snaží z každého koutku vyzařovat zábavu a zdá se, že se jí do cesty nebude plést ani pokus o příběh, ani herní mechanismy.

Výměnou vpřed!

Jedním z hlavních a nových taháků The Crew 2 je bezpochyby možnost téměř kdykoliv vyměnit vozidlo. „Téměř“ proto, že v těsném tunelu se z auta na letadlo nezměníte, ani kdybyste se rozkrájeli, nebo kdybyste chtěli rozkrájet prchající nepřátele.

Jinak se ale můžete proměňovat, kdykoliv a kdekoliv se vám zamane. Bez časového omezení, bez penalizace, dle libosti. Samozřejmě to nejde během specifických závodů, protože stát se v průběhu pouličního závodu člunem by praktické nebylo.

Změna vozidla v otevřeném světě je nesmírně stylová, plynulá a rychlá. Především vám ale umožňuje něco, co byste u jiných her hledali marně. Driftujete si to v Mustangu dolů z kopce k dalšímu závodu, ale mezi vámi a cílem je velké jezero? Jinde byste ho museli dlouze objíždět, zatímco tady najedete na skokánek, ve vzduchu si z Mustangu uděláte člun, dopadnete na vodu a už frčíte po jezeře.

zdroj: Archiv

Na jeho konci se proměníte v letadlo a po chvíli plachtění si zase navolíte auto – to se mimochodem neobjeví na silnici, ale na stejném místě, kde máte letadlo: ve vzduchu. S autem, které lze za letu trošku ovládat, dopadnete bez jakéhokoliv poškození na silnici, zapnete turbo a frčíte dál.

The Crew 2 ze stejné výšky kašle na sebemenší náznak realističnosti. Absolutní prioritou je nezávazná arkádová zábava, a právě možnost měnit vozidlo prakticky kdykoliv a kdekoliv je zosobněním neexistujícího mota hry: „Kašlete na všechno a pojďte si prostě jen tak blbnout“.

Jízdní model jako z Mario Kart

Od toho se odvíjí i jízdní model, který je ve všech třech případech extrémně arkádový. Na čluny i letadla jsem si po pár závodech zvykl velice rychle, ale přiznám se, že auta mi ze začátku do ruky moc nesedla. Na můj vkus po silnici příliš plavou a při kolizích s okolím připomínají motokáry z Mario Kart – nic vás nepoškodí, máloco vás nějak zásadně zbrzdí, prostě se jen podivně odrazíte a jede se dál.

Z edukativních důvodů jsem si po téměř sedmi měsících nainstaloval i to prokleté Need for Speed: Payback. Matně jsem si totiž pamatoval, že samotné ježdění bylo vlastně docela v pohodě. A ano, bylo a pořád je. Jízdní model v Payback mi na první dobrou sedne přeci jen o něco víc než silniční plavání v The Crew 2, ale věřím, že je to v první řadě o zvyku a hned v té druhé o vylepšeních.

The Crew 2 zdroj: tisková zpráva

Těch jsem si v betě okusil několik a je fajn, že výkonnostní tuning auta je v praxi opravdu hmatatelný už po prvních pár vylepšeních. Proto věřím, že se správnou károu a správnými vylepšeními mi v plné hře nakonec sedne The Crew 2 líp než loňský simulátor výherních automatů.

Loot

Prostor pro progresi, další vylepšení a vůbec růst vozidel i mě jako hráče je tu obrovský. Progrese funguje na bázi followerů, kteří zde střídají tradiční zkušenostní body. Čím víc followerů máte, tím jste slavnější. Čím jste slavnější, tím víc lidí se s vámi bude bavit a tím se dostanete k pokročilejším závodům.

Příjemné je, že followery získáváte okamžitě a prakticky za cokoliv. Pokud se vám tak v závodě nedaří a nakonec ho prohrajete, neodcházíte s prázdnou. Za každý povedený skok, drift, vyhnutí se protijedoucímu autu a další podobné kousky dostáváte followery. Hra vám tak dá vždycky alespoň něco a jako mrkvička na větvičce funguje zdejší verze zkušenostních bodů dobře.

Zdá se, že funguje i loot. Ten dostáváte na konci závodů a vylepšujete si s ním jednotlivé části vozidla. V kontextu celé nátury hry je to jednoduché, dostatečně přímočaré a zábavné. Loot navíc není vázaný na jediné vozidlo, proto můžete nepoužívanými součástkami vybavit ostatní vozidla a tím je udržet v „aktivním životě“ o něco déle.

Rozdávání lootu na konci závodů sice může připomínat příšerně zpracované Speed Cards z Need for Speed: Payback, nicméně tady to alespoň nekřičí „jsem výherní automat!“ a minimálně na pohled to vypadá nesrovnatelně férověji a vůbec v pohodě. Na finální soudy je ale samozřejmě nutné počkat do plné hry.

Country roads, take me home...

The Crew 2 se opět odehrává v Americe. Opět jde o její zmenšenou verzi, ale přesto je to až nechutně masivní mapa. Navíc funguje bez loadingů a i fast travel je bleskový a vizuálně hezký. Každičký kout Ameriky jsem v betě neprojezdil, ale to, co jsem viděl, se mi líbilo. Amerika si na nedostatek variabilního prostředí stěžovat nemůže, a i když mi přišly některé stromy či objekty poněkud ochuzené, vozidla i tratě vypadají zpravidla báječně.

S velkou mapou přichází také velká zodpovědnost, a tady nastupuje na scénu léty prověřený model Ubisoftu. Hromada ikonek na mapě zajišťuje hromadu aktivit, ovšem nakolik to je dobře či špatně nejde z bety soudit. Až plná verze ukáže, kolik toho bude tuctová výplň a kolik opravdu zábavně navržené závody a s nimi spojené aktivity a výzvy.

Zrovna v případě The Crew 2 by mohl nudný grind nastoupit výrazně později. Podařit by se to mohlo právě díky variabilnímu prostředí i výrazně odlišným vozidlům. Když se vám nebude chtít do vzduchu a auta už vás omrzela, pořád můžete nasednout na motorku či se projet ve formuli. A když to budete chtít prostřídat ještě víc, pustíte se do závodů na člunech.

Čluny ani letadla tu navíc nepůsobí jako chudý příbuzný. Zřejmě nepůjde o plnohodnotné třetiny a zdá se, že auta tu budou hrát prim, ale přesto na mě letadla i čluny působily dostatečně propracovaně, a hlavně s dostatečným množstvím vlastních závodů, výzev a obsahu vůbec.

To the place I belong...

Vypadá to, že se Ubisoft poučil. Kritiku jedničky si vývojáři vzali očividně k srdci a všechno ostatní se jali promakat tak, jak to jenom šlo. Všeho je víc, všechno působí lépe, propracovaněji a hlavně zábavněji. Osobně mi vyhovuje, že se hra nebere moc vážně a nenutí vám trapné hlášky a tuctový příběh. Prostě se tu závodí, na nic víc si nehrajeme a je to zábava.

Jestli tedy beta za mě něco předvedla, je to především obří potenciál. Potenciál pro konečně pořádnou, zábavnou a obrovsky arkádovou hru na masivní mapě, ve které půjde blbnout desítky, možná i stovky hodin. Jak to celé dopadne, uvidíme už na konci tohoto měsíce, kdy The Crew 2 vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

zdroj: Archiv

Nejnovější články