The Sims 3 - dojmy z návštěvy EA
zdroj: tisková zpráva

The Sims 3 - dojmy z návštěvy EA

16. 8. 2008 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Premiérová příležitost pro omrknutí třetího dílu stomilionové série nastala na setkání fanouškovské komunity přímo v kalifornském sídle vývojářů. A zástupce z Čech si všiml spousty novinek...

Autor: Laku
Publikováno: 16.srpna 2008


Obrázek zdroj: tisková zpráva Nedávno se v kalifornských kancelářích Electronic Arts uskutečnilo speciální setkání zástupců reprezentujících The Sims komunity z přibližně 20 států světa. Akce se zúčastnili také přátelé z české fanstránky a díky dobrým vztahům vám nyní nabízíme jejich dojmy z premiérové možnosti zahrát si The Sims 3 (březnové preview).

Hned úvodem je potřeba poznamenat, že hra ještě není zdaleka kompletní a mnohé věci mohou do vydání prodělat určité změny. Ostatně, předváděná verze nebyla ješte ani v alpha stádiu a nesla označení 0.227.0.27 :) Například úvodní menu a většina uživatelského rozhraní bylo v provizorním designu. Mnoho dotazů také tvůrci odráželi do kouta s tím, že o nich ještě nemohou mluvit. Nicméně i přesto jsme toho viděli a také se dozvěděli spoustu...

Pozměněný herní svět
První věcí, která nás po spuštění uvítala, bylo nové svobodné sousedství. Představte si sousedství ze Sims dvojky v méně pastelových barvách, více realistické, ovšem naštěstí stále neztrácející své ojedinělé kouzlo. Nejen pohyb simíků je naprosto svobodný, také vy, jakožto hráč, můžete libovolně poletovat kamerou nad ulicemi. Vše je bez načítání. Představte si, že koukáte na sousedství a jen si nascrollujete přímo nad dům svých Simů – a rovnou hrajete. Sousedství je opravdu nádherné, jeho atmosféru dotváří rozmanitý terén a reálná krajina horizontu (už žádné červí díry na konci pozemku). Rozloha je víceméně srovnatelná se sousedstvími z předchozích dílů a vše si pochopitelně můžete libovolně přetvářet.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Vedle klasických obytných budov tu najdete také několik speciálních, jako například restauraci, městskou radnici nebo třeba výzkumné vědecké centrum. Tyto objekty mají ve hře speciální roli. Bylo nám například předvedeno, jak si kliknutím na budovu zajistit zaměstnání. Nově budete moci ovlivňovat výkonnost Simů v zaměstnání. Můžete si vybrat, jak bude váš svěřenec trávit pracovní čas - od „pracovat tvrdě“ přes „setkat se se spolupracovníky“ až po specifické úkoly typu „udělat nezávislý experiment“. Neobvyklé prý nebudou ani různé pracovní výzvy, jako nasbírat při rybolovu deset druhů ryb a donést je zaměstnavateli. Nemusím asi zdůrazňovat, že povýšení na sebe při úspěšném plnění úkolů zřejmě nenechá příliš dlouho čekat...

 Úpravy rozhraní a potřeb
Byť většina uživatelského rozhraní ještě nebyla graficky vyladěná, tak hlavní ovládací panel působil finálním dojmem. Základní tvar a funkčnost je sice na první pohled stejná, ale změn je tu na druhý pohled více než tmavější modrý odstín. Některé funkce totiž byly vyčleněny a dostaly na obrazovce své vlastní místo. Třeba ovládání rychlosti hry najdete v levém horním rohu a přehledy zaměstnání, dovedností atd. mají svou pozici v protějším dolním rohu. Novinkou v této souvislosti je také možnost nastavovat délku některých činností přímo ve „frontě úkolů“. Jednoduše chytnete za posuvník a zkrátíte délku spánku třeba na polovinu.

Základní potřeby Simů budou ve trojce zredukovány pouze na spánek, jídlo, zábavu a hygienu. To ovšem neznamená, že ostatní podněty nebudou vaše postavičky nikterak ovlivňovat. Aktuální události ovlivňující život Simů uvidíte prostřednictvím tzv. „mood lets“, tedy systému reflektující aktuální náladu a pocit sima. Tento systém spolu s potřebami pak utvoří celkovou náladu zobrazující se v „mood bar“ ukazateli. Čas od času také obdržíte nějakou výzvu (opportunities), což je víceméně obdoba přání a obav z druhého dílu. Tyto úkoly se objevují v bublině nad ikonkou označené postavičky a můžete se rozhodnout, které zařadíte do svého „to-do listu“ a které naopak nikoliv.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Editor Simů v novém
Samotný editor zaznamenal řadu drobných změn, které ocení zejména fanoušci série. Pominu-li fakt, že Simíci nyní vypadají realističtěji (vyhlazenější rysy v obličeji a v neposlední řadě skutečnější oči), tak je zde k dispozici celá řada podrobnějších nastavení než kdykoli předtím. Pokud se rozhodnete nevyužít předpřipravených presetů se základními tvary, můžete si jednotlivé části vymodelovat nastavením všelijakých parametrů. Různá posouvátka a nastavovátka doplňuje vyvedená grafická ilustrace. Jde víceméně o vychytanější systém známý ze Sims 2.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Naprostou novinkou jsou ale barevné palety, nebudete již omezováni na několik základních barev, k dispozici vám bude RGB a HSV paleta pro výběr libovolného odstínu. To využijete zejména při nastavování barvy vlasů. A teď se podržte... nastavit budete moci nejen celkovou barvu, ale rovnou více barev jednotlivých vlasových textur. V praxi to vypadá tak, že nastavíte například červené vlasy s tmavším odstínem u konečků a se světlými podélnými pruhy. Také vám bude umožněno uložit si své oblíbené nastavení. Paletu barev využijete také při výběru odstínu barvy očí. Následně nám byla předvedena úprava těla. Jistě víte, že ve třetím díle se budou pohybovat Simové různých tělesných proporcí... nastavení probíhá pomocí dvou posuvníků, z nichž jeden určuje tloušťku a druhý svalnatost. Se zvyšujícím se stářím počítejte také s přítomností vrásek.

Co se týká psychických osobnostních rysů každého Sima, tak právě v této oblasti jsou změny oproti druhému dílu velmi radikální. Nenajdete tu žádné zvěrokruhy a aspiraci určující osobnost, ale zcela nový systém vlastností nazvaný „trails“. Konkrétně jich nyní je okolo 75, např. takové přídomky pro vaši osobnost, jako dábel, génius, loser nebo třeba počítačový čaroděj.

Výběr je široký a každá charakterová vlastnost má hned v editoru svou povedenou animaci. Některé možnosti se pochopitelně vylučují, příkladem budiž Sim s lehkým spaním. Takový Sim evidentně nemůže být zároveň spáčem. Každému dospělému jedinci zvolíte pět těchto rysů, teenagerům čtyři a batolatům/dětem tři. Osobnost každé postavy nakonec podtrhne výběr jeho oblíbené barvy a hudebního žánru. To se pak při hře projeví na jeho vkusu. Třešničkou na dortu potom bude výběr hlasu (tři alternativy) s možností nastavit jeho výšku (pitch). Toužili jste vždy po pištící excentrické postavičce? Nyní vám již nic nebude stát v cestě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Stavíš, stavím, stavíme...
Na první pohled (nejen) mě zaujalo nové zpracování kategorizace objektů v nákupním módu. Jistě mi dáte za pravdu, že hledání konkrétního objektu v Sims 2 je občas velmi frustrující činností. Ve trojce se můžete těšit na pěkný vizuální nákres jednotlivých pokojů, kde si snadno vyberete podle druhu nábytku. Je libo nějakou dekoraci na zeď do koupelny nebo nové umyvadlo? Jednoduše vás navede schematický nákres a pak jen vyberete vhodný druh. Byť ještě interface stavebního a nákupního módu nebyl ve finální podobě, tak přesto tato vizuální pomůcka vypadala fantasticky.

Všechny milovníky dokonalého aranžování vybavení místností jistě potěší informace, že nábytek bude nyní možné umístit opravdu kamkoliv. Je libo gauč umístit do těsné blízkosti pohovky? A ještě ho malinko natočit směrem k televizi? Žádný problém! Sice tady budou všem dobře známá vodítka ve formě čtverečkovaného podkladu, nicméně za pomocí klávesy ALT se jej jednoduše zbavíte a objekt umístíte opravdu kamkoliv. Třeba k podélné zdi a s možností 360° rotace. Jak říkám, milovníci vybavování bytů si jistě užijí do sytosti. Praktickou novinkou je potom sdružování objektů do kompaktních celků. Představte si, že když umístíte židli ke stolu, tak ona si k němu vytvoří „vazbu“ nebo třeba noční stolek k posteli. To vám později umožní velmi snadno a efektivně posunovat tyto celky jednoduše naráz.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Na své si přijde také každý, kdo vždy toužil umisťovat dekorativní předměty libovolně na okolní nábytek. Třeba na kuchyňskou linku můžete umístit až dva předměty a svobodně si vybrat přesné umístění. Vzhled nábytku bude pochopitelně možné měnit, nicméně to nám zatím nebylo představeno. Svou roli tu opět hraje tajemná ikonka „malířské palety“, za níž se skrývá zatím neodhalený systém uživatelského přizpůsobení obsahu hry. Zřejmě půjde o možnost texturovat nábytek v různých vrstvách či částech. Něco podobného jako ve Spore Tvoření příšerek.

Obrázek zdroj: tisková zpráva A co nového nás čeká ve stavebním módu? Určitě tu budou všelijaké nové stavební prvky. Nám byla předváděna nová funkce hromadné destrukce. Poměrně sofistikovaný systém umožňuje výběrem smazat vybavení části pokoje, celé místnosti nebo rovnou celého patra. Všechno to souvisí také se zmíněným „svazováním“ přidružených objektů. Poměrně silný nástroj pro každého stavitele. Dále se můžete těšit na nastavitelnou šířku schodiště, přemisťitelnou poštovní schránku a spoustu dalších užitečných drobností.

 Podtrženo, sečteno
Třetí Simové to nebudou mít vůbec lehké... Tvůrci sázejí na zachování fungujícího konceptu, který se snaží lépe vybalancovat a co nejvíce zatraktivnit. Pro fanoušky chystají spoustu vylepšení, která se projeví zejména v režimu výstavby a tvorby Simů. Nejvíce na nás zapůsobilo zmíněné svobodné sousedství, které vypadá opravdu pěkně. Také se tu objeví možná některé herní vlastnosti z předešlých datadisků – například stoprocentně budou v základní hře auta. Co se týká hardwarových požadavků, tak se tvůrci snaží udělat hru přístupnou co nejvíce hráčům, takže nároky by neměly být enormě vyšší oproti Sims 2.

DALŚÍ ČLÁNKY O NÁVŠTĚVÉ ELECTRONIC ARTS
Cestovatelský deníček - zajímají vás podrobnosti z cesty do San Franciska? Zajímá vás, jak probíhal program? Co zajímavého jsme viděli a chcete znát naše postřehy z krátké návštěvy San Franciska? Pak právě vám je určen tento cestopisecky laděný článek speciálu na fanstránce.

EA Campus reportáž - pojďte s námi krátce nakouknout do míst, kde simíci vznikají a přečtěte si, jak jsme v těchto místech strávili den v přítomnosti producentů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Odpovědi na dotazy fanoušků - co víme, to vám rádi zodpovíme, co nevíme, zjistíme u vývojářů. Nicméně počítejte s tím, že ne vše bude zodpovězeno. Tvůrci si schovávají některé triumfy na později.

Očima slovenského kolegy - letošní akce pro fansites se zúčastnil také slovenský kolega Tomak ze stránek gamesims.sk. Spítali jsme se ho jaké dojmy a postřehy si odnesl z prezentace The Sims 3. Co ho zaujalo v kancelářích, kde vznikají Simové? Co říká na třetí díl?

Souhrn fotek - protože nám byla předváděna raná verze hry, tak jsme měli zakázáno pořizovat materiály přímo ze hry. Můžete si ale prohlédnout fotky z EA komplexu, fotky z cesty, hotelu či výletů po San Francisco Bay Area.

Tento článek byl původně napsán pro fanstránku TheSims2.cz

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Preview (3/2008), Novinky, Vše o sérii The Sims



Laku
autor se zajímá především o webdesign a moderní internetové trendy.V součastnosti je plně zaměstnáván studiem Softwareových technologií a managementu na ČVUT. Ve svém volném čase spravuje fanouškovské stránky TheSims2.cz a působí na HotGames.cz


 
 
Laku

Nejnovější články