The Wheelman - dojmy
zdroj: tisková zpráva

The Wheelman - dojmy

19. 3. 2009 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Arkádově laděná jízda s Vinem Dieselem v roli zdatného šoféra přifrčí už za týden a hratelné demo nám mnohé napovědělo.

Autor: Mart
Publikováno: 19.března 2009
První české dojmy zdroj: tisková zpráva Verze hry: X360/demo/anglické
Doba hraní: pár dnů


Arkádově laděná jízda s Vinem Dieselem v hlavní roli zdatného šoféra se nám připomenula skrze hratelné demo naznačující, co že asi budeme moci čekat od plné hry koncem měsíce.

 Honička s policií na úvod
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vin Diesel za volantem nablýskaného Pontiacu hned na začátku dema vyzvedne ženu, po které jde policie, a následně se již v jeho kůži snažíte setřást pronásledovatele s majáčky. Navzdory relativně otevřenému prostředí města musíte jet přesně tak, jak žena na zadním sedadle "zapíská". Takže chce-li právě doprava, není prostě zbytí, jinak vám brzy omlátí o hlavu Game Over. Abych řekl pravdu, předdefinovaná honička s předpřipravenými policejními zátarasy na trase snad bude jen úlet poplatný možnostem demoverze, ale nechci předbíhat. Na to tady ostatně máme policejní auta, jež vás po celou dobu jízdy neúnavně a zcela pravidelně dohánějí a atakují bez ohledu na skutečnost, jak máte těžkou nohu na plynu.

Každý další vůz přitom lze setřást hodně zajímavým manévrem. Jde o jakýsi rychlý úhyb do strany, což bych tady asi připodobnil ke strafování. Zmíněnou aktivitou vyvoláte boční náraz do soupeře a můžete jej následně vytlačit do potíží, při kterých se, v efektním zpomaleném záběru, rozbije na šrot. Tvůrci ostatně nijak nešetří filmovými zpomalovačkami s následnými alternativními záběry kamer, jako je třeba ten, kdy projíždíte proskleným pavilónem domu a z velké výšky padáte na… ne, na hubu, ale rovnou na vozovku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální obrázky

 Speciality herní kuchyně
Jak ubíhá čas, plní se vám speciální Focus ukazatel, jemuž dělá hodně dobře rychlá jízda, smykování a destrukce. K rozbití a totálnímu zničení je toho tady přitom dost a dost - zábradlí a některé umělé bariéry, stromky a stromy, lavičky a stolky, veřejné osvětlení, telefonní budky a pak samozřejmě okolo projíždějící dopravní prostředky. Ve Wheelmanovi to ovšem nevypadá na nějaké šílené dopravní zácpy. Těch pár aut, co pravidelně míjíte, nijak nepřipomíná katalánskou metropoli, ve které se dění odehrává. A těch pár lidiček, co tu bezcílně a zbytečně korzují, patrně naznačují, že zde všichni pracují v administrativě (čti v kancelářích). Ověřit si to ale není možné, poněvadž do interiérů je, zdá se, vstup přísně zakázán!

Nicméně zpátky k Focus parametru, který lze v určený čas přetavit do dramatického zrychlení á la série Burnout, nebo vyvolání unikátního režimu se zpomalením běhu času, kdy lze pohodlně zacílit a odpravit všechny vaše pronásledovatele. Čemuž se děje cizelérským posunem zaměřovacího terčíku na žádaný subjekt a spuštění kanonády z vaší pistole s neomezenou municí.

Je škoda, že ačkoliv tu můžete vzít zavděk jakýmkoliv vozem (či motorkou), na který narazíte, není mezi nimi moc velký rozdíl. Malý fiátek totiž dokáže uhánět kupředu stejně rychle jako Porsche. Také jízdní model není moc přesvědčivý. Já vím, je to přeci arkáda, ale co je moc, toho je zkrátka příliš. Na jedné straně oceňuji pěkné triky ve formě obvyklé otočky o 180 stupňů či fantastické říznutí šikanou ve vysoké rychlosti, aniž by vás tato vzápětí vynesla na chirurgický sál. Nicméně zmiňované arkádové kořeny jsou natolik silné, že si pravidelně vůbec nepřipadáte, že byste tady řídili eventuálně silný a těžký vůz. O soupeřích to platí dvojnásob.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Alespoň, že jde o veskrze přehlednou akci, s několika kamerovými náhledy na dění. Všechny jsou přitom zpoza auta, žádný z vlastního pohledu. Postupující poškození vámi šoférovaného stroje má toliko vizuální ráz, koneckonců také vašim soupeřům to jezdí pořád stejně, bez ohledu např. na prostřílené pneu. Jedinou výraznější změnou je pouze fakt, že to pak mezi vámi více jiskří:o) Fyzikální model jde ruku v ruce s tím jízdním, takže některé srážky v plných rychlostech vyhlíží vyloženě legračně.

Koneckonců uvedené jenom potvrzují motorkáři z kategorie těch, co vás tady budou pronásledovat, kteří v sedle leckdy drží jako přibití. Havok engine se tak nejvíce připomenul u dalšího filmového okamžiku s efektním zpomalením mého pádu, či spíše přeletu přes kabinu auta, se kterým jsem se právě na motorce čelně srazil. Ale klid, Vin se hned sesbíral, opucoval zaprášené svaly a pomocí příslušného tlačítka ve stylu GTA "stopnul" nejbližší vůz a pokračoval v krasojízdě.

 Chodcem snadno a rychle
Porozhlédnout se tu lze i po vlastních, byť tahle forma realizace slouží především pro nalezení alternativního dopravního prostředku, se kterým se posunete dál. Vedle malého výseku mapky v rohu obrazovky máte k dispozici i jejího o poznání většího brášku, který vám lépe zohlední cíl vaší momentální cesty. Ovšem pěší aktivity nelze zcela přehlížet, dá se totiž očekávat něco více, než jen hledání nového vozu. Hlavní hrdina vedle běhu zvládne ještě přikrčení s kradmým posunem vpřed a kdykoliv si k tomu může ještě vytáhnout kvér, aby nebyl v obraze zase tak osamocený. Skrze pravý analog probíhá korekce kamery, chybí sice možnost jejího okamžitého vycentrování, ale při tlačítku pro auto-lock nejbližší hrozby snad nenastanou výraznější problémy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Fůra vedlejších úkolů?
Grafické zpracování není nijak zázračné. Při rychlé jízdě to moc nevadí, v pěším módu je však vizualizace neuvěřitelně sterilní. Takže pojďme rychle dál, zajímavější kategorii totiž představují vedlejší mise, přičemž v demu jsou k mání dvě ochutnávky. Shánění aut v časovém limitu, čemuž přechází divoká honička s bláznivým prvkem, který představuje hbité přeskočení na pronásledované auto a převzetí jeho řízení. Vůz poté musíte doručit na vyznačené místo a následuje hledání a nahánění dalšího stroje, což se již záhy začne jevit jako přesně ta část hry, která vám bude za chvíli svou jednotvárností krajně nesympatická. Naproti tomu závod s dalšími řidiči, skrze checkpointy, závod evokující tak trochu známá klání ze série Midnight Club, vypadá o poznání přitažlivěji.

Podobně lze zhodnotit i plánovanou snahu tvůrců stran vylepšování vašeho plechového miláčka s následným ustájením v jedné z dostupných garáží, zbraňového arzenálu a dokonce samotného Focus módu. Je přislíbeno nějakých 12-15 hodin hraní příběhové kampaně, ovšem nejenom u ní to vypadá, že časový pres pro splnění toho kterého poslání bude vaším věrným společníkem. A popravdě, tohoto kamaráda nemám dvakrát v oblibě. Čas vám naopak pomůže ukrátit GPS navigace a povědomí, že se mezi jednotlivými úkoly asi bude možné přesouvat prstem po mapě, takže odpadne zbytečná a rutinní jízda z bodu A do bodu B.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

 Vyhlídky
Přese všechno pozitivní si však nemohu pomoci. Wheelman nepřichází s ničím novým a to, co nabízí, není prezentováno dostatečně atraktivně, aby to dokázalo zaujmout dnešní zmlsané hráče. Na druhou stranu nejde o takový průšvih, na jaký jsem hru osobně tipoval. Snad Wheelmana udrží nad vodou určitá herní rozmanitost.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Chytřejší budeme po 27. březnu, kdy se objeví na herním trhu a to ve verzích pro konzole PS3 a X360, resp. PC.

Stáhněte si: Demo z Xbox Live nebo PlayStation Network, Videa, Trailery...

Související články: Novinky...


Mart
editor: jd


 
 

Nejnovější články