Ta první se jmenuje Lost on Arrival a stejně jako její dva nástupci má nabídnout spoustu voleb a možností, jak postupovat kupředu. Alespoň tím se vývojáři na Gamescomu celou dobu chlubili a mimo jiné zdůrazňovali i fakt, že Twin Mirror nebude produkci Quantic Dream zase tolik podobná.
Heavy Rain, Beyond, nebo letošní Detroit vám při hraní Twin Mirror na mysl chtě nechtě vyvstanou. Novinka Dontnod je jim podobná jako vejce vejci, ale přesto jde v některých ohledech, když ne o kousek dál, tak alespoň trochu jiným směrem. Tvůrci mi například řekli, že v jejich hře hlavní postava neumře jen proto, že byste zpackali QTE pasáž, nebo se v nějakém dialogu rozhodli špatně.
Celý Twin Mirror chce stavět na dvojitém charakteru hlavního hrdiny, kdy vám bude do života každou chvilkou kecat The Double. Ten je jakousi reprezentací vašeho vnitřního hlasu a klidně si ho můžete představit jako pomyslného čertíka na hrdinově rameni.
Když tak budete nad něčím váhat, objeví se The Double a bude vám do ucha našeptávat co udělat, co nedělat a jak to by to bylo nejlepší. Výsledná volba bude samozřejmě na vás, stejně jako postup, jakým budete přistupovat k detektivnímu vyšetřování.
Twin Mirror by mohla na první pohled působit jako vlastně docela obyčejná a nepříliš zajímavá 3D adventura, kde jen pomalu chodíte v běžných lokacích, bavíte se s ostatními a interagujete s předměty. Nad rutinní, ale kompetentní adventuru chtějí tvůrci z Dontnod vystavět detektivní vrstvu odehrávající se v Mind Place.
Speciálním místě ve vaší mysli, kde poletuje víc skal a ostrůvků než na Pandoře. Touhle netradiční lokací můžete sice procházet a kochat se, ale především se v ní pokoušíte rekonstruovat události ze světa skutečného. Metodou pokus omyl tak zkoušíte přijít na kloub tomu, proč máte na tričku krev – jak k tomu došlo a jak celá potyčka vypadala.
V praxi jde o systém ne nepodobný rekonstrukci činů z nedávného Detroit: Become Human, jen se tady přepínáte mezi dvěma odlišnými světy: tím ve vaší mysli a tím reálným. Jakmile vám totiž dojdou nápady a nevíte kudy kam, přepnete se z Mind Place zpátky do reálného světa a chvíli lovíte indicie. Jakmile je ulovíte, zamíříte zpátky a pokračujete v rekonstrukci.
Z Twin Mirror jsem toho na Gamescomu odehrál příliš málo na to, abych mohl soudit, jak moc obstojí nebo neobstojí standardní adventurní složka hry. Mind Place umí ale hratelnost docela hezky zpestřit a je to přesně to, co by mohlo hru posunout o kousek dál. Byť samozřejmě nejde o nic výrazně originálního a dříve neviděného.
V základu tak jde o docela zajímavě pojatou detektivku, která bude, stejně jako každá adventura, stát a padat na kvalitě příběhu. Ten mi Gamescom demo jen sotva naznačilo, ale z toho mála, co jsem viděl bych Twin Mirror zatím neodepisoval.