Vyzkoušeli jsme si Nintendo Labo - motorky, piáno i rybaření
zdroj: tisková zpráva

Vyzkoušeli jsme si Nintendo Labo - motorky, piáno i rybaření

2. 5. 2018 18:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Minulý týden se v pražském Creative World konal launch event pro Nintendo Labo. Hru, která nám svým oznámením v lednu skoro vyrazila dech. Málokdo asi čekal cokoliv podobného a o to zajímavější je výsledek. My jsme si mohli Labo krátce vyzkoušet, ale spíše než na skládání jednotlivých „nástrojů“ jsme se vrhli rovnou na samotné hraní.

Adam: Hlavním tahákem Labo bude nejspíš samotný proces skládání a ten jsme si vyzkoušeli jenom krátce. Poskládat autíčko nám sice zabralo sotva deset minut, ale zrovna v tomhle případě je asi zajímavější ten software. Můžete totiž nastavovat citlivost vibrací, zkoušet se s protivníkem přetlačit, nastavit autopilota, překážkovou dráhu, nebo jednoduše „vodit“ auto za rukou. Nevím jak u tebe Patriku, ale mě tady nejvíc zaujala ta kamerka na Joy-Conu. Poprvé jsem tak vlastně viděl, co vidí Joy-Con.

Patrik: Přesně tak. Na moment jsme se vžili do Sama Fishera. Pohled z minikamerky ukryté v jednom z Joy-Conů je totiž zelený, a ne zrovna kvalitní. Má to své důvody, pro které nemusíte hned na Google, ale přímo v doprovodném softwaru se kromě všech her a návodů na sestavení skládaček nachází i velice detailní vysvětlivky fungování všeho (kamery, vibrací a různých hýblátek v ostatních hračkách).

Na chvilku nás to zabavilo, ale přeci jen jde o produkt určený hlavně pro děti. Jak jsme se mohli přesvědčit u vedlejšího stolu, dvě dítka svá nová „auta na vysílačku“ vyšperkovala fixami, samolepkami a dalšími třpytivými doplňky. A o tom to asi bude především – o vlastní tvorbě. Ne že by šlo herně o vyložené hlouposti. Třeba takové motorky byly až překvapivě zábavné. Nebo tě něco bavilo víc?

Labo event zdroj: tisková zpráva

Piano bylo asi nejzajímavější po konstrukční stránce, ale pozadu nezůstávaly ani možnosti hraní, nahrávání, úpravy melodií a jiné vychytávky hry samotné.

Adam: Motorky mě bavily pravda asi nejvíc, hned v závěsu pak bylo rybaření. U motorek je to ale dáno tím, že nabízí zřejmě nejpropracovanější softwarovou část LABO. Závody to jsou sice pořád triviální a třeba s takovým Mario Kart 8 Deluxe nesrovnatelné, ale pořád zábavné. Navíc si můžeš vytvořit i vlastní trať…

Rybaření zase pomocí prutu skvěle zprostředkovalo iluzi skutečného rybaření, byť se mi teda toho žraloka chytit nepodařilo. Samotná virtuální část rybaření byla stejně jako u motorek zábavná, ale na rozdíl od nich možná až příliš jednoduchá. Jak správně říkáš, ideální pro děti. Já si s tím chvíli hrál a bylo to fajn, ale kdyby tady Nintendo zkopírovalo/licencovalo Ridiculous Fishing, byl bych v sedmém nebi.

Labo event zdroj: tisková zpráva

Motorky působily díky naklápění do stran relativně uvěřitelně a nejen díky editoru tratí šlo o asi tu nejpropracovanější hru z celého Variety Kitu.

Patrik: U rybaření jsem vydržel také dlouho. Touha chytit velkou rybu na malou byla prostě velká, ale v mém případě bohužel nezrealizovaná. Čemu však nemám téměř co vytknout, je piano. Škoda, že jsme si ho nemohli sami složit, protože vypadá opravdu lákavě složitě. Ale už teď je mi jasné, že zkušení pianisté na něm předvedou divy.

Ti nezkušení se zase něco naučí za experimentování s různými zvuky a výškami tónů, které si sami vystřihají z papíru a vloží do zařízení. Ale asi bych si to užil ještě víc, kdybych jen slepě neťukal do kláves, ze kterých ne, a ne vypadnout melodie. Ale co člověk zvládne bez zkušeností, a ještě se u toho zapotí, je samostatně prodávaný robot. Když nic jiného, tak s batohem na zádech a ovladači na rukách a nohách vypadáte opravdu komicky.

Adam: To já teda velkou rybu na jednu menší „chytil“, ale už se mi ji nepodařilo z té hloubky vytáhnout… Kdybych měl za sebe vypíchnout tu nejzajímavější věc, řeknu taky piano. Snad se někdy dostaneme i k samotnému procesu skládání, který mě osobně přijde u většiny věcí z Variety Kitu asi to nejzajímavější.

Přiložené hry pro Switch pak už tuplem cílí spíše na menší publikum, ale i ty jednoduché hříčky, v kombinaci s celým procesem skládání a možností si výtvor ještě vizuálně upravit, mi přijdou fascinující. Stejně jako fakt, že něco takového vůbec existuje. Nintendo je holt zase jednou krásně tvrdohlavě své. S takovým přístupem sice čas od času narazí, ale tentokrát se, zdá se, trefili.

Labo event zdroj: tisková zpráva

Rybaření bylo vzhledem ke své jednoduchosti až podezřele přesvědčivé. Jen kdyby se nám ten vlasec tak často netrhal...

Nejnovější články