WoW: Mists of Pandaria se za bojiště a raidy nemusí stydět
zdroj: tisková zpráva

WoW: Mists of Pandaria se za bojiště a raidy nemusí stydět

11. 11. 2012 16:05 | Dojmy z hraní | autor: Martin Kapalka |

Během posledního měsíce jsme Pandarii důkladně prozkoumali a poznali ze všech stran (viz první a druhý článek). Až na dva nejprestižnější aspekty WoWka – PvE a PvP. V posledních dojmech z Pandarie před recenzí, která vše na nějaký čas uzavře, si tedy pojďme odkrýt novinky či změny, které postihly nová i stará bojiště.

First BLOOD!

Na Blizzcon 2011, pokud mě paměť neklame, byly představeny tři nová PvP bojiště. Netrpělivě očekávaný a pověstmi opředený Azshara Crater battleground však v Pandarii nakonec chybí. Trochu mě to mrzí, jelikož jsem se těšil právě na něj a zajímalo mě, jak s tak rozsáhlou plochou pro PvP Blizzard naloží. Nezbývá však, než dál čekat (snad ne na Godota).

Pandaria tedy dostala do vínku dva nové battlegroundy. Silver Shard Mine umístěný ve Stranglethornu přináší známý systém z Team Fortress a hratelnost lze připodobnit k Eye of Storm. Frakce se snaží převzít náklad stříbra ve vagónu, který pomalu míří k roztavení, a následně za něj dostat body. Z centra mapy se postupně rozjíždí tři vagónky různými směry. Okolo každého z nich je viditelný široký kruh, jehož prostřednictvím získáváte či ztrácíte kontrolu dle počtu hráčů té či oné frakce uvnitř kruhu. Platí klasické WoW pravidlo – čím více, tím lépe.

Druhým battlegroundem je Temple of Kotmogu ve Vale of Eternal Blossoms. Ve středu mapy můžete získat předměty zvané Orby. Dokud vaše postava žije, získává vaše strana body v závislosti na vzdálenosti od středu battlegroundu. Čím blíže středu, tím více bodů. Není to až tak jednoduché, kromě protivníků vám v tom brání i samotný předmět. Získáte totiž nejen bonus k útoku, ale kdokoli, kdo vás napadne, uděluje daleko větší rány. Je proto potřeba taktizovat a nosiče úspěšně bránit, či utéct z dohledu opačné frakce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Eeeey, (mak)Arena!

Systém arén přinesl jednu hlavní změnu. Informace o protivnících máte ještě před začátkem arény. Získáváte více času na přípravu arény a dohodnutí taktiky. Což je změna vskutku vítaná, zvláště pokud váš spoluhráč po začátku arény nereaguje na jakékoli hlasy či řev. Co se týče rated battlegroundů, tak ve své podstatě nedoznaly žádných značných změn. Nemůžu příliš hodnotit vyváženost povolání, hrál jsem pouze rogue. Nezaznamenal jsem výkyvy na jednu či druhou stranu. Zde se mnou můžete polemizovat, ale myslím si, že kvalitní hráč bude mít nad horším hráčem navrch, ať si vybere jakékoli povolání.

Pandaria přinesla jednu novou arénu, Tol’Viron Arena. Arena je umístěná v lokaci z Cataclysmu a ne Pandarie, což je vcelku zajímavé, ale Blizzard nejspíše podporuje teorii o nesoupeřících Pandarenech. Pamatujete-li si na Nagrand arénu, máte jasnou přesnou představu o tom, jak vypadá. Jedná se o ploché bojiště bez výškového rozdílu, se čtyřmi sochami umístěnými v rozích.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

1. Progress - 2. Kill - 3. Profit.

Přesuňme se od PvP kolbišť k PvE raidům. Se spuštěním Pandarie byl dostupný pouze jeden raid, Mogu´Shan Vaults. Aktuálně jej prakticky všechny přední guildy vyčistily, včetně heroické verze. Nezměnilo se nic ani na dostupnosti – desetičlenné i pětadvacetičlenné skupiny mají možnost získat nové vybavení a zkušenosti.

Nechci vám prozrazovat, jaké nepřátele během své cesty zničíte, jelikož během postupu raidem odkryjete zajímavou minulost Mogů. Váš příchod ale očekává celkem šest bossů. Prostředí instance a nepřátelé samozřejmě napodobují asijskou kulturu. V prvních dnech hraní mi zasazení děje směrem k východní kultuře vůbec nevadilo, ba naopak. Ovšem způsob, jakým do nás Blizzard pod tlakem cpe další a další situace, prostředí a názvy všeho možného mi doslova kazí dojem ze hry. Samotné boje působí vyrovnaně, na obtížnost normal zvládnou někteří bossové pořádně pozlobit a hero mód (hard mód) je stále jen pro ostřílené válečníky.

Vskutku nedávno byla otevřena druhá raidová instance Heart of Fear. Strachovat se můžou hlavně hráči, jež nenávidí brouky či hmyz celkově, jelikož instance působí jako obrovský úl. Včetně osazenstva. Mantidové, které jste potkávali již při expení, se tu připomínají v plné parádě. Menší problém způsobuje všudypřítomná prachová mlha, po nějaké době působila vskutku otravně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Proč držíš ten meč obráceně?

Systém Looking for Raid, o kterém jsem se zmiňoval v předchozím článku, se pokouší od základů změnit přístup hráčů k raidům. Když to hodně přeženu, tak v Cataclysmu člověk nemusel u počítače ani sedět, aby vyhrál téměř nejlepší vybavení. V Pandarii už ale pomaloučku polehoučku hráči zjišťují, že pro zdárné zdolání raidu si nestačí jen uvařit kafe a sledovat, jak se na obrazovce krásně míhají kouzla.

Rád bych ještě doplnil zmínku o daily questech z minulého článku. Daily questy hrají v Pandarii velkou roli a ruku v ruce s nimi i získávání reputace s frakcemi. Pokud totiž pomineme raidy a pár vyrobených itemů, frakce nabízejí prakticky jedinou cestu, jak se dostat k lepším než průměrným předmětům z dungeonů. Zároveň postupně získáváte mince, díky kterým si například spustíte možnost lootovat z bosse ještě jednou, pokud vám nic nepadlo při prvním rozdělování. Na to konto se trošku obávám, že si tím Blizzard připravuje půdu pro jistý způsob in-game mikrotransakcí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Rozkol Hordy? Fight club!

Co nás čeká a nemine? V přípravě je první veliký patch. Přinese nám rozšíření konfliktu mezi Aliancí a Hordou, jež se přesune až na Pandarii. Díky tomu vzniknou nové daily questy, nové možnosti pro hráče spojené s přípravami vstupu frakčních vojsk. Další velká změna je zavedení takzvaného Brawlers Guild, což se dá volně přeložit jako klub rváčů. Jedná se o podzemní, nelegální zápasy hráčů s potvorami z celého světa. Pouze muž proti muži. S přibývající reputací získávají na síle i protivníci. Máme se rozhodně na co těšit.

Tímto končí minisérie tří článků o dojmech z Pandarie. Nemám nejmenší problém vám sdělit, že se jedná o velice kvalitní datadisk. Nečekal jsem, že Blizzard bude schopen vydat něco podobného. Zvláště po Cataclysmu jsem své působení ve WoW téměř odpískal, ale Pandareni mi vyhovují a jde o parádní rozšíření universa. Pokud je vám WoWko ještě nějakým způsobem blízké, doporučuju datadisk vyzkoušet. Pokud stále váháte, počkejte si na recenzi, o kterou vás samozřejmě nepřipravíme. A samozřejmě, pokud chcete o všech aspektech WoWka a datadisků být informováni opravdu detailně, podívejte se ke kolegům z fanstránky WoWfan, protože je velmi pravděpodobné, že se u nich dočtete něco zajímavého.

Nejnovější články