Yoshi's Woolly World válcuje konkurenci sladkou roztomilostí
zdroj: tisková zpráva

Yoshi's Woolly World válcuje konkurenci sladkou roztomilostí

31. 8. 2014 13:15 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

Kirby's Epic Yarn, neskutečně roztomilá a zábavná plošinovka pro Wii, slavila úspěchy u kritiků i hráčů. Srdce davů si získala především originálním herním světem, výborným designem levelů, jednoduchým ovládáním a přílivem zajímavých nápadů. Proměňování v bavlnkové delfíny, létání s raketou, jízda na sáňkách a další prvky nádherně oživovaly klasickou hopsačkovou hratelnost. Celé dobrodružství mělo jen jednu nevýhodu – až na výjimky člověku připadala většina her ze stejného žánru jaksi obsahově chudá. A pak jsem na Gamescomu vyzkoušel Yoshi's Wolly World.

Yoshi působí ještě roztomileji než Kirby a zbývalo se těšit, ale zároveň jsem při oznámení dostal strach. Bál jsem se, že bude dobrodružství zeleného dinosaura až příliš podobné a nenabídne originální hratelnost. Po vyzkoušení hry na Gamescomu si ale můžu vydechnout. Nový hrdina totiž neznamená jen kosmetickou změnu známé formule, ale kompletně novou hratelnost.

Zatímco Kirby symbolizoval klasickou hopsačku, ve které záleželo především na šikovných prstech a odrazech ve správnou chvíli, Yoshi jde podle několika zahraných úrovní na věc trochu jinak a chytřeji. Tvůrci sázejí především na průzkum prostředí a vhodné použití klubíček vlny získaných z nepřátel. Proto v úrovni často místo obyčejného hopsání odpalujete klubíčka na různé spínače, které doslova rozpletou záhadu dalšího postupu, probouráváte se zašmodrchanými nitkami a hledáte cestu dál.

Stereotyp? Nehrozí

Má hlavní obava z nástupu stereotypu byla rychle rozptýlena povedeným designem úrovní. V rámci jedné úrovně totiž využíváte klubíčkové provazy, v druhé před sebou velkým bavlněným balvanem likvidujete veškeré nepřátele a ve třetí si jazykem odmotáte cestu k tajné komnatě plné předmětů. Pořád máte co dělat, pořád máte oči na stopkách a hledáte, zda jste náhodou něco nepřehlédli.

Tempo hry bylo aspoň v prezentovaných úrovních oproti Kirbymu o něco pomalejší. Role šikovnosti a schopnosti ovládat hru v rychlém tempu potom lehce ustoupila chytrosti a objevitelským touhám. Přesto se ale nemusíte bát, že byste se při hraní nudili nebo by se Yoshi's Wolly World stal spíše logickou hrou – pasáže, kde je třeba přesně skákat nebo se někam trefit tady stále jsou. Nestojí na nich však cesta vpřed, spíše cesta stranou pro bonusové předměty a zvýšení skóre.

zdroj: Archiv

Roztomilost především

Pozitivní je také výtvarná stránka hry, která nezůstala pouze u osvědčeného mustru, ale bavlnky načechrala ještě o něco více. Jednotlivá prostředí tak nevykrádají Kirbyho, ale jdou vlastní, ale přece stejně roztomilou cestou. Zelený dinosaurus od svého růžového předchůdce ale přesto něco přebírá. Tím něčím je v tomto případě hravost a roztomilost celé atmosféry, která pomáhá vytvářet zajímavý herní zážitek.

Doufejme jen, že i všechny úrovně v  Yoshi's Wolly World budou oplývat takovou mírou sympatické invence, jako ty Kirbyho. Kvůli krátkosti ukázky ve mně totiž červíček pochybnosti pořád hlodá, protože si říkám, jestli náhodou tvůrcům brzy nedojde dech. Nicméně se po zahrání bojím se znatelně méně než před ním a do týmu vkládám důvěru především kvůli perfektně cizelovanému Kirbymu.

Yoshi's Wolly World dle prvních dojmů zvládá být svůj a nedává munici škarohlídům, kteří tvrdí, že bude jen přebarveným Kirby's Epic Yarn s novým hrdinou. Nabízí trochu pomalejší tempo, klade důraz na jiné herní mechanismy a celkově rozvíjí herní formuli v odlišném směru. A rozhodně to prozatím není na škodu – čas se hrou totiž utekl jako voda a na vydání v roce 2015 se těším ještě mnohem víc, než před Gamescomem.

Nejnovější články