Age of Empires: The Conquerors
zdroj: tisková zpráva

Age of Empires: The Conquerors

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

23. 8. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Age of Empires II: The Conquerors - recenzeAutor: BergyPublikováno: 23.srpna...


Age of Empires II: The Conquerors - recenze

Autor: Bergy
Publikováno: 23.srpna 2000

 Microsoft - machr na hry?
To, že se Microsoftu v poslední době hry celkem daří, už asi není žádnou neznámou, spíše naopak. Když se někde začne šuškat o nové hře, kterou dělá ona známá a mnohými uživateli softwaru proklínaná firma, můžeme si být jistí že se z 99 % nebude jednat o žádný propadák. Detailnost a preciznost, to jsou hlavní devizy Microsoftích her a ty dokáže ocenit nejeden hráč rýpal nebo perfekcionalista. AOE2 bylo proto dychtivě očekáváno a když vloni na podzim vyšlo, málokdo byl zklamán. Současně bylo každému jasné, že se dříve nebo později nějaký ten datadisk objeví a ta chvíle právě nastala.

Znovu popisovat skvělou strategii Age of Empires II by bylo asi zbytečné. Všichni o ní jistě víme víc než dost a těm, kteří tuhle hru propásli, stejně The Conquerors expansion k ničemu není, protože k nainstalování tohoto datadisku je potřeba vlastnit plnou verzi AOE 2. Proto si myslím, že bude lepší, když přejdeme rovnou k jádru věci.

 Nové tažení a bitvy
Hlavní stránkou tohoto datadisku jsou 4 nové kampaně. Ve třech z nich si budete moci na vlastní kůži vyzkoušet, jak těžké to mohl mít takový Montezuma, El Cid nebo Attila the Hun. Každé tažení obsahuje 6 map, tedy až na to čtvrté, které je tak trochu zvláštní. Ono to vlastně není ani tažení a proto jsem ho výše ani neuváděl, jedná se totiž o jakýsi souhrn osmi historických bitev v rozmezí let 732 - 1582. Každá z bitev se odehrává v jiné zemí a v jiné době, takže si každý jistě přijde na své. Navíc pořadí, kterým si jednotlivé bitvy projdete, záleží jen a jen na vás.

Současně s novými kampaněmi přibyly i nové civilizace jako Aztekové, Mayové, Španělé, Hunové a Korejci. Rovněž se The Conquerors Expansion může pochlubit novými jednotkami, kterých je dohromady 11. Z větší části se jedná o unikátní jednotky což znamená, že daná postava nebo jednotka náleží jednomu národu a nikomu jinému. Mě se nejvíce líbila Turtle Ship (želví loď) a War vagon (válečný vůz), které náleží pouze Korejcům. V prvním případě se jedná o loď s krunýřem podobným tomu jaký má právě želva a díky kterému hodně vydrží. Válečný vůz zase vystřeluje obrovské šípy, které rozdrtí téměř cokoli. Další jednotky jsou povětšinou válečníci, s určitými nestandardními vylepšeními, až na Misionáře a jednotku Petard (petardník), který mě opravdu dostal. Představte si chlápka, který nese v podpaží dva sudy střelného prachu a během to vezme proti zdi. Je to výborná jednotka (i když sebevražedná), stačí vám takoví dva chlapíci a zdí projede úplně v pohodě celá vaše jízda. Velice vhodné k prolomení nepřátelské obrany.

 Regenerace farem
Nuže shrňme si nyní nějaká ta vylepšení, která vás při hraní tohoto datadisku určitě potěší. Rozhodně největší radost mi udělala možnost automatické regenerace sklizených a zaniklých farem. Bohužel to má jeden háček, nejde totiž o to, že si někde nastavíte, aby se farmy znova zoraly a že se už o nic nebudete starat. To by bylo příliš jednoduché. Máte-li o tuto funkci zájem, musíte naskládat do mlýnu z vaší zásobárny určité množství dřeva, které je pak použito na novou farmu. V praxi to tedy vypadá tak, že pokud máte dejme tomu postavené 4 farmy a chcete aby se provedly u každé z nich aspoň dva regenerační cykly, musíte okamžitě do mlýna uložit tolik dřeva jako kdybyste ve stejný moment postavily 8 dalších farem. Pokud tedy nemáte dřeva nazbyt, zase až tak velká výhoda to není, ale pokud ho máte dost, je to naprosto super.

 Lepší inteligence ?
Další změnou k lepšímu by měla být inteligence vesničanů. Záměrně píši měla být, protože ne všechny nedostatky byly vychytány. Myslím že asi každého kdo AOE2 hrál hrozně štvalo, když jste poslali vesničana postavit nějakou stavbu a on jí dostavěl a pak u ní očumoval, dokud jste mu nezadali další příkaz. A to je ten kámen úrazu, každý hráč toho má na práci tolik, že většinou právě na tyhle pracanty za chvilku zapomene. Přitom kdyby jste zaúkolovali stavbou struktur člověka, kterého jste utrhli od jiné práce, byl by takový problém, aby se po dostavění ona osoba vrátila sama bez říkaní ke své původní práci? Já myslím že ne a vím že na tohle si rozhodně nestěžuji sám a o to více nechápu, proč zrovna tuhle slabůstku autoři neodstranili.

No, abych ty nebohé hloupoučké vesničánky jenom nehanil, tak pokud jim zadáte postavení stavby, která nějak souvisí s těžbou a je poblíž něco co jde sbírat, tak opravdu sami jdou a suroviny donesou, nesmí ale být moc daleko. Vylepšená je i dělba práce, to znamená, že pokud zadáte více lidem stejnou práci, tak dohromady pracují efektivněji. To využijete hlavně u stavby ochranných zdí a nebo také v případě, že máte hodně farem. Tam to funguje tak, že pokud si označíte třeba 10 vesničanů a kliknete na jednu farmu, všichni se rozeběhnou k polím, o které se zrovna nikdo nestará.

 Stopy ve sněhu
Dále oko hráče jistě potěší pohled na zasněžený terén, ve kterém jednotky zanechávají i stopy. Ty ale po chvíli sami mizí, takže se netěšte, že byste tímto způsobem mohli někoho stopovat, to byste museli být v těsném závěsu za pronásledovaným. A ještě jednu změnu tu mám, ale její využití bude muset každý z vás zvážit. Jedná se o to, že od teď můžete do svých válečných strojů schovávat určitý počet vojáků. Každopádně musíte počítat s tím, že při ztrátě stroje ztrácíte i jednotky, které jsou v jeho útrobách.

Kromě změn vyplývajících z novinek se na grafickém zpracování prakticky nic nezměnilo. I úvodní interface hlavního menu zůstal až na změněné tmavé pozadí stejný. Každopádně mám ale z The Conquerors expansion velmi dobrý pocit, protože díky němu můžete dál pokračovat v tom co jste začali v AOE2. Pro fandy této strategie je tento datadisk jasnou volbou, kterou si nemohou nechat uniknout a i když jsem se doposud zmiňoval pouze o single playeru, tak vězte, že i multiplayer má své novinky. Těmi jsou nové herní módy jako King of the Hill (boj o kopec), Wonder race (stavíte o závod bez boje) a Defend of the Wonder (jedni stavbu brání, druzí jí dobývají a naopak).

Bergy



Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva


Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

Nejnovější články