Battlefield 3: Armored Kill - recenze
8/10
zdroj: tisková zpráva

Battlefield 3: Armored Kill - recenze

9. 10. 2012 20:30 | Recenze | autor: Aleš Smutný |

Recenzování DLC Armored Kill k Battlefield 3 jsem se bál. Asi žádné DLC (ani hektická zběsilost Close Quarters) nezosobňovalo tolik věci, které jsem v Battlefield 3 nevyhledával. Veliké tankové bitvy, mohutné souboje na nebesích a post pěšáka jako krmiva pro kulomety a kanóny. Když totiž mluvíme o likvidaci obrněnců, vždy jsem to dělal pěšmo, mimo kokpit či pomíjivé bezpečí tanku. Na druhou stranu, jelikož jsem 99 % času odehrál za engineera, mám ze všech těch platfusáků největší šanci se v tomhle pancířem skřípajícím DLC chytit. Engineeři spolu se scouty (SOFLAM) budou hlavní hranou třídou.

Přidejte několik tanků, podle chuti

Aby bylo jasno, nejsem odpůrcem vozidel, právě naopak. Jen jsem pekelně špatný pilot a řízení tanku mě nebaví. Na druhou stranu, potřebuji cíle, ať pro ničení či opravu. Než mě někdo z vás pošle, stejně jako nejmenovaný redaktor nejmenovaného australského časopisu, „hrát CoD“, vězte, že Battlefield 3 by bez vozidel pořádně nešel. Jen pro mě nepředstavuje jejich velké nakupení tolik potěchy.

Jako ideál vidím (a to je důležité, protože díky těmto různorodým expanzím získává Battlefield 3 silnou míru osobní individualizace) mapy s městskou zástavbou nebo členitou přírodou, kde se pohybují vozidla, ale primární boj se odehrává pěšmo a tank na obzoru znamená pořádný problém. Proto si nepřečtete detailní rozbor toho, jak moc se změnila situace v nebesích – odmítám totiž kazit spoluhráčům hru narážením do skal.

Nicméně, změnila se a dost. Vidím to pěkně ze země, velmi často skrze mířidla protiletecké zbraně. Ačkoliv Armored Kill napovídá, že přináší hlavně boj obrněnců, důraz na velký rozsah map dává obrovský prostor leteckým soubojům a nejde kontrolovat jen zemi. Z bitev se stává neustálý střet na zemi i ve vzduchu a je dobře, že k tomuto chaosu můžete také přispívat jako pěšáci. Samozřejmě, když máte odpovídající vybavení.

Válečný jogging, který namáhá prsty

Nové mapy jsou samozřejmě klíčové pro každé BF3 DLC, ale pro Armored Kill to platí dvojnásob. Ostatně, představuje se tu největší mapa celé série, Bandar Desert. Je silně inspirovaná Atacamou z Bad Company 2 a mezi spawny má šílené dva kilometry.

Nikde jinde nebudete tolik nenávidět toho idiota, který nasedl do posledního vozítka a sám odfrčel k bitvě. A věřte, že se to děje dost často. Běhat po mapách z Armored Kill není žádný med a než na Bandar Desert k cíli běžet, vyplatí se počkat na spawn vozítka. Samotná mapa jinak vypadá nádherně a oceňuji hlavně fakt, že má i menší komplex budov, kde se dá hrát Team Deathmatch a můžete si tu tedy užít trochu toho válčení o domy.

zdroj: Archiv

Nestřílejte, vždyť jsou tu lidi!

Mapu Armored Shield jsem si naproti tomu moc neoblíbil. Nebo spíše bych řekl, že ji mám z nové čtyřky nejméně rád. Souvisí s tím i fakt, že na ni mám největší smůlu v tom smyslu, že vyjde jeden Armored Shiled na tak pět map od každého kusu a moc se v ní tedy neorientuju. Což je věc ošemetná. Víte, jak znáte na mapě po čase každý záhyb uličky a každý hrbolek? Tak u těchto map vám to chvíli bude trvat.

Dokonce jsem jednou na Alborz Mountain řešil, co je to sakra za mapu, protože daná část (kde jsem musel pěkně běžet) vypadala stovky metrů do dáli úplně jinak, než části, které jsem viděl předtím. A že je to nádherná mapa. Zasněžené hory s jednou dominantní se po čase rozestupují, aby se ukázalo nádherné zamrzlé jezero. Třikrát jsem se vykašlal na střílení a šel se po jezeře projít, protože je to prostě úžasná scenérie. Třikrát mě někdo při meditaci zabil...

Posledním kusem je noční mapa Death Valley, kterou mám rád. Kombinuje dobře městskou zástavbu i terénní vlny a hornatý povrch, takže se musíte adaptovat na obojí. Poprvé jsem přišel na chuť IRNV, které je pro pěšáka v noci šikovné. Bohužel, to nahrává i sniperům, kteří zde mají žně, pokud obsadí dominantní věžák, o který se pěchota neustále sváří. Noční styl je ale sympatický a dává hře příjemnou atmosféru – tu ostatně mají všechny mapy z Armored Kill.

Závodní čtyřkolka na steroidech a létající pevnost

Pokud jde o nové vybavení, dostanete pouze vojenskou techniku. Nečekejte zbraně, tohle je opravdu jen a jen o těžkém boji v tancích. Šikovné jsou malé ATV buginy, které jsou pekelně rychlé, občas až moc. Velmi často někam sprintujete dvě minuty a pak vás rozmázne šílený čtyřkolkář. Ale je to skvělý prostředek, jak odjet do bitvy. Jen proboha nikomu neujíždějte!

Mnohem víc výtek mám ke specialitce Armored Kill, Gunshipu AC 130. Ten neřídí nikdo - je to monstrum, které krouží po předem určené dráze a kontrola se předává podle toho, kdo ovládá klíčový bod na zemi. Disponuje obrovskou palebnou silou, a i když jde sestřelit, má velmi rychlý respawn, který sice DICE trochu zvýšila, ale pořád je to málo.

Problém to dělá hlavně v Rushi, kde AC 130 hru v Armored Kill silně ničí, i když zvýšení doby respawnu přeci jen pomohlo. Ostatně, módu tohoto typu v nabídce serverů příliš nenajdete. Admini serverů mají navíc velmi výjimečně tendenci zabrat si místa na pozicích v AC 130 a vykopnou vás, když se tam dostanete dřív. Zrovna tyto servery snad časem komunita odfiltruje.

zdroj: Archiv

Pravdou ale je, že je problém najít v nabídce serverů i nový mód Tank Superiority, což je vlastně Conquest s jednou vlajkou a spoustou tanků. Chvíli baví, ale oproti standardnímu Conquestu se hodně rychle omrzí, což může být důvod, proč je někdy těžké najít server, na kterém by zrovna běžel. Najdete je, ale není jich mnoho. Tank Superiority je zkrátka spíš velký chaos, než nějaká taktika.

Ale já tu mluvím o tancích a přitom mezi novými vozidly žádné tanky nejsou! Jsou tu ale dva tank destroyery, každý pro jednu stranu. Jsou rychlejší než tanky, mají menší pancéřování a z pozice maniaka s RPG a minami mohu říci, že se dobře ničí. No a z pozice člověka, co párkrát do tanku sedl, lze říci, že umí dobře zabíjet své pomalejší bratříčky. Mobilní artilerie je dobrá, pokud máte člověka, který vám říká, kam dopadají vaše střely. Což je občas luxus, na který každý server nemá. Pokud ale získáte podobného skauta, máte pod rukama solidní ničivou sílu.

Tankoví stratégové a letecká esa na start

Armored Kill je ve výsledku vynikající DLC pro všechny milovníky těžkých vozů a velkých map. Rozhodně rozšiřuje hru o významný prvek a nabízí další alternativu k už tak širokému spektru herních stylů. Možná mohlo DLC přinést nějaký ten nový tank, ale nemyslím si, že by to mělo na hraní až takový dopad.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nové achievementy a dog tagy jsou také spíše třešničkou na dortu, nežli tím hlavním, co DLC přináší v prvé řadě – megalomanské bitvy a veliké mapy. Jen jedna poznámka. Na větších mapách se může někdy stát, že jsou všichni pryč a vy marně hledáte boj. A to i v 64 lidech. Neumím si představit, jak probíhá hraní na konzolích, kde je menší počet hráčů. Dokonce do té míry, že si myslím, že by hra mohla být nudná, protože se budou všichni hledat. I když, pak je tu zase Tank Superiority a záruka toho, že se najdete...

Verdikt:

Vydařené DLC, které přináší potěchu všem fandům rozlehlých map a boje ve strojích, na zemi i ve vzduchu. Sem tam se zde najde místo i pro nějaký ten pěchotní boj, ale o ten tu vážně nejde. Battlefield 3 tak úspěšně rozšiřuje své portfolio herních stylů a dispozic.

Nejnovější články